De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

diepte en bodem hardheid

2 plaatsers

Ga naar beneden

diepte en bodem hardheid Empty diepte en bodem hardheid

Bericht van RobAlta vr 11 jan - 6:12

Ik ben op zoek naar een diepte meter die ook aangeeft welke hardheid de bodem heeft.
Ik gebruik deze niet voor vissen maar voor werkzaamheden en het plaatsen van van masten in water waarvoor ik de diepte maar ook de hardheid van de bodem moet weten om in te kunnen schatten hoever de masten er in kunnen zakken.
Onze voorkeur gaat uit naar een klein apparaat van Lowranche een 4 of 5 omdat deze op een vlak werkvlot of pe werkbootje gebruikt word

Mijn vraag welke is duidelijker om die slijklaag aan te geven de DSI of de gewone in kleur
En is het mogelijk om een combi met GPS ook een coördinaat in te geven en die door een kompas of dergelijk terug te vinden. bv een pijltje met een afstand naar het doel.

Vast bedankt Rob

RobAlta

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

diepte en bodem hardheid Empty Re: diepte en bodem hardheid

Bericht van Danny Geysen vr 11 jan - 11:03

Rob,

Eender welke dieptemeter met de functie grayline (zwart-wit toestellen) of kleurlijn (kleurentoestel) geeft de mogelijkheid om onderscheid te maken tussen een harde of zachte bodem.

Kleur leent zich het best daarvoor; het verschil tussen tussen blauw-rood-geel is vanzelfsprekend veel groter dan tussen licht grijs - grijs - donker grijs. Ik heb een screenshot toegevoegd : geel duidt op een harde bodem - rood is tussenin en blauw geeft een zachte bodem weer.

Dit kan alleen maar gerealiseerd worden als de instellingen 'gevoeligheid' en 'kleurlijn' goed staan ingesteld op het toestel. Maar dat is enkel kwestie van oefenen.

diepte en bodem hardheid Th_Hard_zacht_keien-1_zps76a1a03f

Als je een kleurencombo-toestel neemt (dieptemeter+ GPS) zal dit beantwoorden aan al je vragen. Dit begint bij een Lowrance Elite 4. Nadeel van di toestel is dat het 'maar' over 320 vertikele pixels beschikt. Een Elite 5 daarentegen heeft 480 vertikale pixels; wat de herkenning van een aantal zaken toch makkelijker maakt. Wil je het neusje van de zalm, kan je eens kijken naar een HDS 5.

Als je verder nog vragen hebt, geef je maar een seintje hier op het forum.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum