Nieuw op forum en vraagjes.
+3
hjkeizer
casper
Avrieswijk
7 plaatsers
:: Stel hier je vraag :: Algemeen
Pagina 1 van 1
Nieuw op forum en vraagjes.
Hallo,
Ik ben Andries Vrieswijk en woon op Terschelling en wil een fishfinder/gps aanschaffen.
Mijn oog is gevallen op de HDS 5 combo maar zie verschillende uitvoeringen, bijvoorbeeld ook de 5M?
Wat is het verschil in de uitvoeringen?
Ook zou ik graag willen weten wat voor kaartsoftware er op gezet moet worden?
Bij voorbaat dank,
Andries.
Ik ben Andries Vrieswijk en woon op Terschelling en wil een fishfinder/gps aanschaffen.
Mijn oog is gevallen op de HDS 5 combo maar zie verschillende uitvoeringen, bijvoorbeeld ook de 5M?
Wat is het verschil in de uitvoeringen?
Ook zou ik graag willen weten wat voor kaartsoftware er op gezet moet worden?
Bij voorbaat dank,
Andries.
Avrieswijk- Aantal berichten : 77
Registratiedatum : 26-12-12
Re: Nieuw op forum en vraagjes.
de 5 m is alleen een plotter dus kun je hem als fishfinder dieptermeter niet gebruiken
kaartsoftware is maar net wat je zelf wil aanschaffen voor de regio waar jij vaak vist
kijk eens op navionics voor de juiste regio voor jou en prijs
grt casper
kaartsoftware is maar net wat je zelf wil aanschaffen voor de regio waar jij vaak vist
kijk eens op navionics voor de juiste regio voor jou en prijs
grt casper
Hartstikke bedankt Casper, dus ik moet voor de gewone HDS 5 gaan want ik wil hem ook als fishfinder/echolood gebruiken.
Vissen doe ik met name hier rond Terschelling, Wadden en Noordzee.
Groeten,
Andries.
Vissen doe ik met name hier rond Terschelling, Wadden en Noordzee.
Groeten,
Andries.
Ja, dat is em, maar pak dan wel de Gen2, die zijn wat sneller.
Wellicht kun je ook nog even kijken naar de Elite series van Lowrance.
Wellicht kun je ook nog even kijken naar de Elite series van Lowrance.
hjkeizer- Gold Member
- Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10
Zal daar ook even naar kijken Keizer, ik heb geen idee welke goed is maar wil gewoon een goed werkende gps/fishfinder kopen.
Het is erg moeilijk om op de site van Lowrance de verschillen te vinden tussen de Elite en de HDS 5.
Het is erg moeilijk om op de site van Lowrance de verschillen te vinden tussen de Elite en de HDS 5.
De voornaamste verschillen zijn de volgende:
Een HDS kan je samen met andere toestellen in een netwerk gebruiken; de Elite 5 niet.
Op een HDS kan je een structurescanmodule aansluiten, zodat je ook nog sidescan en downscan beelden te zien krijgt. Bij een Elite 5 moet je kiezen tussen het traditionele sonarbeeld (2D) of de downscan DSI. Dat zijn verschillende uitvoeringen.
Misschien loont het om nog even te wachten tot de Elite 7 DSI op de markt komt (voorjaar 2013). Dan heb je gelijk een 7 inch beeld, samen met de traditionele 2D sonar en het downscanbeeld. De prijs is op dit ogenblik nog niet bekend; maar algemeen wordt verwacht dat de prijs best zal meevallen.
Een HDS kan je samen met andere toestellen in een netwerk gebruiken; de Elite 5 niet.
Op een HDS kan je een structurescanmodule aansluiten, zodat je ook nog sidescan en downscan beelden te zien krijgt. Bij een Elite 5 moet je kiezen tussen het traditionele sonarbeeld (2D) of de downscan DSI. Dat zijn verschillende uitvoeringen.
Misschien loont het om nog even te wachten tot de Elite 7 DSI op de markt komt (voorjaar 2013). Dan heb je gelijk een 7 inch beeld, samen met de traditionele 2D sonar en het downscanbeeld. De prijs is op dit ogenblik nog niet bekend; maar algemeen wordt verwacht dat de prijs best zal meevallen.
Danny Geysen- Lowrancedokter
- Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Danny bedankt voorde info!
Die netwerk dingetjes heb ik eigenlijk niet nodig, ook de sidescan denk ik.
Misschien een goed idee die 7 inch, ik heb hem toch niet nodig voor het voorjaar dus ga daar op wachten.
Groeten,
Andries.
Die netwerk dingetjes heb ik eigenlijk niet nodig, ook de sidescan denk ik.
Misschien een goed idee die 7 inch, ik heb hem toch niet nodig voor het voorjaar dus ga daar op wachten.
Groeten,
Andries.
Hallo Andries
Als je portemonnaie of pinpas het toelaten schaf dan met de HDS een structure scan
aan.
Je kan ook de HDS 7 Gen 2 Touch aanschaffen daar zit de structure scan ingebouwd.
Het barst bij Terschelling van de wrakken !
Denkt er nog eens over na .
Groeten
Arie de Lange
Als je portemonnaie of pinpas het toelaten schaf dan met de HDS een structure scan
aan.
Je kan ook de HDS 7 Gen 2 Touch aanschaffen daar zit de structure scan ingebouwd.
Het barst bij Terschelling van de wrakken !
Denkt er nog eens over na .
Groeten
Arie de Lange
Arie de Lange- Gold Member
- Aantal berichten : 107
Registratiedatum : 09-06-10
En zo knal je meteen van een 5 gen 1 of elite van rond 600 Euro naar een 7 Touch van bijna 1300 Euro
hjkeizer- Gold Member
Oh, haha, dat wordt me inderdaad wat te gek. Moet wel leuk blijven hoor....
Wel mooi die 7 inch natuurlijk maar de prijs zal wel zo'n beetje rond de 700 max. moeten zijn denk ik.
Wel mooi die 7 inch natuurlijk maar de prijs zal wel zo'n beetje rond de 700 max. moeten zijn denk ik.
En Arie, dat is natuurlijk wel mooi maar voor af en toe vissen is 1300 euro nogal wat! Het ergste is dat ik het aan mijn vrouw uit moet leggen, haha
Geen idee wat die extra structure scan kost.
Geen idee wat die extra structure scan kost.
Voor een losse LSS transducer kun je er nog een paar honderd euro bijleggen.
hjkeizer- Gold Member
zou dan voor te beginnen gewoon voor een combitoestel gaan, dwz sonar en gps.
in principe heb je niet meer nodig, maar dit is wel het minste wat je nodig hebt.
je moet sonar hebben om de vis te vinden, en als je ze gevonden hebt moet je gps hebben om op diezelfde stek te kunnen blijven bevissen.
succes met je keuze.
in principe heb je niet meer nodig, maar dit is wel het minste wat je nodig hebt.
je moet sonar hebben om de vis te vinden, en als je ze gevonden hebt moet je gps hebben om op diezelfde stek te kunnen blijven bevissen.
succes met je keuze.
marcel oomen- Qualified HelpDesk Member Gold
- Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Ja Marcel,
denk dat ik moet gaan voor eerst maar de "gewone" HDS 5 en ik koop hem denk ik toch niet voor het voorjaar dus kan ik dan ff zien wat ik kan besteden. Of er moet ergens een mooie aanbieding komen maar weet niet of dat wel eens gebeurt bij Lowrance.
Bedankt voor alle info!
Andries.
denk dat ik moet gaan voor eerst maar de "gewone" HDS 5 en ik koop hem denk ik toch niet voor het voorjaar dus kan ik dan ff zien wat ik kan besteden. Of er moet ergens een mooie aanbieding komen maar weet niet of dat wel eens gebeurt bij Lowrance.
Bedankt voor alle info!
Andries.
aanbieding HDS-5 gen2
Hallo Andries
Watersportbedrijf Jos Boone in Middelburg heeft op 26 januari a.s. ( 2013) een speciale aanbieding van de Lowrance HDS-5 gen2 voor 649 euro, inclusief skimmer transducer 80/200 khz.
Groeten
Arie
Watersportbedrijf Jos Boone in Middelburg heeft op 26 januari a.s. ( 2013) een speciale aanbieding van de Lowrance HDS-5 gen2 voor 649 euro, inclusief skimmer transducer 80/200 khz.
Groeten
Arie
Arie de Lange- Gold Member
- Aantal berichten : 107
Registratiedatum : 09-06-10
Bedankt voor de tip Arie!
Skimmer transducer is toch een gewone normale transducer neem ik aan?
Skimmer transducer is toch een gewone normale transducer neem ik aan?
Laatst aangepast door Avrieswijk op di 1 jan - 7:58; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : extra info)
De Skimmer 83/200 kHz transducer is de transducer die bij de HDS hoort. Deze heb je nodig om 2 D sonarbeelden te bekijken.
Succes!
grt,
Juan
www.extremefishingholland.com
Succes!
grt,
Juan
www.extremefishingholland.com
Juan Gonzalez- Gold Member
- Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Bedankt Juan!
Avrieswijk,
Voor de volledigheid: De code van de transducer is HST-WSBL. Deze werkt op 83/200 kHz.. De code staat meestal op een een grijs labeltje dat zich op de kabel bevindt.
Succes!
Vr. grt,
Juan
Voor de volledigheid: De code van de transducer is HST-WSBL. Deze werkt op 83/200 kHz.. De code staat meestal op een een grijs labeltje dat zich op de kabel bevindt.
Succes!
Vr. grt,
Juan
Juan Gonzalez- Gold Member
- Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Bedankt Juan,
ik zag een stukje terug in het draadje over de 80/200 kHz transducer?
Ach,ik vraag met de tijd wel even.
Andries.
ik zag een stukje terug in het draadje over de 80/200 kHz transducer?
Ach,ik vraag met de tijd wel even.
Andries.
Nou mannen, denk dat ik toch ga wachten op de nieuwe 7 HDI, deze komt op zo'n 680 euro dus dat valt me mee.
Tenminste iets groter schermpje, denk dat 5 inch wat klein is.
Dus nog ff wachten.
Tenminste iets groter schermpje, denk dat 5 inch wat klein is.
Dus nog ff wachten.
hele goede keuze andries,
als je toch niet wilt uitbreiden met sidescan etc.( ik neem wel aan dat je in de toekomst geen radar wilt hebben, want dan zul je wél naar een hds moeten) heb je aan de nieuwe Elite 7 DSI meer dan genoeg.
een 7 inch scherm is in mijn ogen in jou geval toch wel veel beter, zeker op zee, je hebt dan beter overzicht, als er eens wat golfjes mochten staan.
5 ich is dan veel moeilijker af te lezen,
grts, marcel.
als je toch niet wilt uitbreiden met sidescan etc.( ik neem wel aan dat je in de toekomst geen radar wilt hebben, want dan zul je wél naar een hds moeten) heb je aan de nieuwe Elite 7 DSI meer dan genoeg.
een 7 inch scherm is in mijn ogen in jou geval toch wel veel beter, zeker op zee, je hebt dan beter overzicht, als er eens wat golfjes mochten staan.
5 ich is dan veel moeilijker af te lezen,
grts, marcel.
marcel oomen- Qualified HelpDesk Member Gold
- Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Precies Marcel, dat dacht ik ook. Beetje groter scherm is altijd goed. En die sidescan ga ik waarschijnlijk toch nooit echt gebruiken en richting de 12 a 1300 euro is me gewoon veel te veel voor een paar makreeltjes en zeebaarsjes.
Nou, hij is nu uit in Nederland en heb hem gelijk besteld: Elite-7 HDI
Krijg hem dinsdag binnen, ben dan wel weer voor 2 weken naar mijn werk maar ach, kan hem toch pas van het voorjaar installeren.
Ben wel erg benieuwd!
Zie hier: http://www.lowrance.com/en-US/Products/Fishfinder-Chartplotter/Elite7-HDI-en-us.aspx
Bedankt voor alle info en tot ziens hier, zal nog wel wat meer vraagjes hebben, haha
Groeten,
Andries.
Krijg hem dinsdag binnen, ben dan wel weer voor 2 weken naar mijn werk maar ach, kan hem toch pas van het voorjaar installeren.
Ben wel erg benieuwd!
Zie hier: http://www.lowrance.com/en-US/Products/Fishfinder-Chartplotter/Elite7-HDI-en-us.aspx
Bedankt voor alle info en tot ziens hier, zal nog wel wat meer vraagjes hebben, haha
Groeten,
Andries.
:: Stel hier je vraag :: Algemeen
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: