aansluiting lowrance
3 plaatsers
:: Stel hier je vraag :: Algemeen
Pagina 1 van 1
aansluiting lowrance
heren,
Heb lcx 37 en hds5,alles aangesloten op dezelfde draden.
Probleem is,hds5 werkt en lcx niet.
Wat doe ik fout.
vr gr
Sipke
Heb lcx 37 en hds5,alles aangesloten op dezelfde draden.
Probleem is,hds5 werkt en lcx niet.
Wat doe ik fout.
vr gr
Sipke
sipke- Aantal berichten : 9
Registratiedatum : 29-08-09
Leeftijd : 74
Re: aansluiting lowrance
heren,
probleem is opgelost.zat fouje in de bekabeling.
grtz
probleem is opgelost.zat fouje in de bekabeling.
grtz
sipke- Aantal berichten : 9
Registratiedatum : 29-08-09
Leeftijd : 74
Mijn schip is voorzien van simnet bekabeling (een soort NMEA2000). Mijn Lowrance HDS-7M plotter wordt echter niet gevoed via een NMEA2000 netwerk maar anders. Kan ik deze plotter met een simpel verloop kabeltje aansluiten op simnet, zodat vandaar uit diepte, boatspeed en windgegevens, opdat die gegevens eineindelijk ook beschikbaar worden op de plotter.
Tilia- Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 02-07-11
Voeding van je 7M doe je niet via NMEA2000 maar via de voedingskabel vanaf de accu
NMEA2000 kun je eenvoudig doorgeven aan je HDS via een Simnet naae NMEA2000 dropkabeltje.
Heb je ook Simrad apparatuur en heb je nog een netwerkaansluiting vrij , dan kun je wellicht beter een Netwerkverbinding maken
NMEA2000 kun je eenvoudig doorgeven aan je HDS via een Simnet naae NMEA2000 dropkabeltje.
Heb je ook Simrad apparatuur en heb je nog een netwerkaansluiting vrij , dan kun je wellicht beter een Netwerkverbinding maken
hjkeizer- Gold Member
- Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10
Heb ik voor mijn Lowrance HDS-7M plotter een male of female stekkertje nodig aan de NMEA2000 kant van het Simnet naar NMEA2000 dropkabeltje.
De NMEA2000 ingang in de HDS-7M plotter lijkt male, wat betekent dat er een female stekkertje (micro-c) nodig is.
De NMEA2000 ingang in de HDS-7M plotter lijkt male, wat betekent dat er een female stekkertje (micro-c) nodig is.
Eindelijk heb ik mijn HDS7-M aangesloten op het NMEA2000 netwerk. Wind, diepte en bootsnelheid zijn nu ook beschikbaar op de mfd. Ik verkeerde echter in de veronderstelling dat de mdf ook vanuit het NMEA2000 netwerk (met stroom) gevoed zou worden; zo staat het op de schema's. Dat blijkt echter niet het geval. De HDS7-M moet nog steeds gevoed worden vanuit de aparte voedingskabel.
De gevers (wind, diepte en log) kunnen klaarblijkelijk wel via het NMEA2000 gevoed worden, de mfd en bijvoorbeeld de stuurautomaat niet.
De gevers (wind, diepte en log) kunnen klaarblijkelijk wel via het NMEA2000 gevoed worden, de mfd en bijvoorbeeld de stuurautomaat niet.
Alle apparaten met een voedingsaansluiting moet je apart voeden
Zoals ook in mijn vorige berichtje van september stond.
Wel lezen hoor
Zoals ook in mijn vorige berichtje van september stond.
Wel lezen hoor
hjkeizer- Gold Member
- Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10
Soortgelijke onderwerpen
» 12 volt aansluiting HDS 7 M.
» hds8m--9m aansluiting
» @home aansluiting Globalmap
» ruilen van gps of 1 met ethernet aansluiting gezocht
» Probleem met aansluiting interconnection kabel aan scanner 3G radar
» hds8m--9m aansluiting
» @home aansluiting Globalmap