De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

HDS 5 combo vraag!

2 plaatsers

Ga naar beneden

HDS 5 combo vraag! Empty HDS 5 combo vraag!

Bericht van miltje di 28 aug - 3:23

Hallo,

Ik ben Milan Bos nieuw op dit forum, nouja nieuw ik kijk er al enige tijd naar maar voor het eerst een account aangemaakt.

Omdat ik er met mijn vragen op het roofvisforum niet helemaal uit kom toch hier maar even mijn vraag posten.

Ik Heb sinds kort een lowrance HDS 5 Combo 1eGen. Nu wil ik graag de snelheid aanduiding op mijn sonar scherm, zodra ik een combi scherm doe met gps of alleen gps staat de snelheid in beeld maar dit staat niet in mijn gewoon sonar scherm. Hoe krijg ik deze in mijn Sonar scherm? (ik had al als tip gegeven sonar > menu> bron toevoegen... Maar onder bron staat helemaal niets?? en brontoevoegen kan ik nergens vinden?

Dan mijn 2e vraag, Ik wil graag het maximale uit mijn dieptemeter halen, en hoewel ik redelijk tevreden ben over het scherm dat ik nu te zien krijg, zou het volgens mij nog beter kunnen. Nu lees ik overal dat je hem voor het beste resultaat het beste op shallow water kunt zetten. Maar zodra ik hem hier op zet krijg ik absoluut geen mooi scherm, juist een beeldscherm met veel punten vanaf de bodem, en helemaal ingezoemd, en hij springt dan van mijn palet nr 13 zomaar naar een ander (volgens mij palet 1). Hoe kan ik hem bij shallow water stand juist krijgen? (globaal natuurlijk want dat is afhankelijk van omstandigheden)

Dan nu mijn laatste vraag, Die is vrij simpel elke keer als ik vaar staan de oude routes (ik denk tracks) nog op mijn scherm. Hoe verwijder ik deze dat ik elke keer gewoon nieuwe heb anders is het lastig om te zien waar ik deze dag heb gevaren?

Het zou heel fijn zijn als iemand mij hier mee zou kunnen helpen.

Mvg,

Milan Bos

miltje

Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 28-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS 5 combo vraag! Empty Re: HDS 5 combo vraag!

Bericht van Arie de Lange di 28 aug - 8:34

Hallo Milan
hier het antwoord op je eerste vraag:
Ga naar het hoofdmenu SONAR-menu-dataoverlay wijzigen-enter-menu-toevoegen-enter-GPS-koers over grond-enter.
Daarna kan je het COG groter of kleiner maken via menu.
Ik neem aan dat de software van de hds 5 hetzelfde is als de hds-10

Vr. 2 Ik denk dat je de diepte op automatisch moet zetten; ik weet niet of je met veel wisselende dieptes te maken hebt.
vr. 3
Ga naar Waypoints, routes trails
ga naar routes-menu-verwijder.

succes
Arie de Lange

Succes
Arie de Lange

Arie de Lange
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 107
Registratiedatum : 09-06-10

Bericht van miltje di 28 aug - 9:49

Heel erg bedankt voor je reactie!!!

Hier heb ik echt wat aan!! Ik ga morgen ochtend vroeg weg te vissen dus ga het meteen proberen!! Ik zal het resultaat hier posten!! vooralsnog bedankt!

miltje

Bericht van miltje di 25 sep - 23:13

Ik ben er inmiddels uitgekomen na advies van daan verbruggen.

Ik heb al het automatische uit gezet en stel hem nu handmatig in dit werkt vele malen beter en mocht ik een talud of gaan en hij komt buiten de range dan is 1 keer inzoemen voldoende en anders kies ik een range die meer bereik heeft.

Dit leverd voor mij tot dusver echt het beste resultaat op dan alle standaart automatische programma's.

Wat mij ook opvalt is dat als ik hem op 2meter zet dat ik nu zelfs op ondiepte ook meer signalen door krijg!

miltje

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: