Lowrance LGC 4000
4 plaatsers
:: Stel hier je vraag :: GPS
Pagina 1 van 1
Lowrance LGC 4000
Wil een 2e toestel ook aansluiten op de externe antenne, moet ik daarvoor een extra connector+kabel aanbrengen op dat 2e toestel?
Het is nl. zo dat de waypoints die ik vastleg op een ander toestel ook worden opgenomen in mijn 2e unit(netwerk aansluiting). Zijn die waypoints dan met dezelfde nauwkeurigheid(EPE 3.6)vastgelegd of niet? Op toestel 1 heb ik EPE 3.6, maar 2e toestel geeft EPE 6.5 te zien, vandaar.
Maak graag gebruik van jullie expertise op dat gebied.
BVD
Jaap
Het is nl. zo dat de waypoints die ik vastleg op een ander toestel ook worden opgenomen in mijn 2e unit(netwerk aansluiting). Zijn die waypoints dan met dezelfde nauwkeurigheid(EPE 3.6)vastgelegd of niet? Op toestel 1 heb ik EPE 3.6, maar 2e toestel geeft EPE 6.5 te zien, vandaar.
Maak graag gebruik van jullie expertise op dat gebied.
BVD
Jaap
jaap- Gold Member
- Aantal berichten : 86
Registratiedatum : 13-06-11
Re: Lowrance LGC 4000
Jaap,
Als het 2e toestel niet via NMEA2000 aangesloten is, kan die geen gebruik maken van de externe antenne LGC4000. Het 2e toestel maakt dan gebruik van zijn interne antenne, vandaar het verschil in EPE.
Dus inderdaad, een T-connector aansluiten met NMEA2000 kabeltje naar het 2e toestel, zodat ook dit gebruik kan maken van de LGC4000.
En ... ook op het 2e toestel aangeven dat je gebruik wilt maken van de externe atenne.
Succes,
Als het 2e toestel niet via NMEA2000 aangesloten is, kan die geen gebruik maken van de externe antenne LGC4000. Het 2e toestel maakt dan gebruik van zijn interne antenne, vandaar het verschil in EPE.
Dus inderdaad, een T-connector aansluiten met NMEA2000 kabeltje naar het 2e toestel, zodat ook dit gebruik kan maken van de LGC4000.
En ... ook op het 2e toestel aangeven dat je gebruik wilt maken van de externe atenne.
Succes,
Danny Geysen- Lowrancedokter
- Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
LGC 4000
OK, Danny, duidelijk antwoord, bedankt.
jaap- Gold Member
- Aantal berichten : 86
Registratiedatum : 13-06-11
Op mijn Lowrance LVR-880 VHF wil ik op de gele en groene draad (NMEA in) een GPS aansluiten om van DSC gebruik te kunnen maken. Wat is de simpelste manier en welke GPS is het meest geschikt hiervoor?
m.vr.gr. wesselman
m.vr.gr. wesselman
wesselman- Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 07-05-14
Heb je behalve de marifoon verder nog apparatuur in de boot?
hjkeizer- Gold Member
- Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10
Heb diverse navigatiemiddelen maar geen netwerk. Bovendien zit de lowrancevhf op de buiten stuurstand waar alleen repeaters staan zonder nmea uitgang.
het is een redelijk oud spulletje wat ik met de koop van de 880 wat heb willen updaten om gebruik van dsc te kunnen maken als de nood onverhoopt aan de man komt.
het is een redelijk oud spulletje wat ik met de koop van de 880 wat heb willen updaten om gebruik van dsc te kunnen maken als de nood onverhoopt aan de man komt.
Lowrance heeft niets los wat je er voor weinig aan kunt hangen en je gps data over nmea0183 levert.
Moet je toch even elders kijken
hjkeizer- Gold Member
Ok, hartelijk dank voor het advies en de genomen moeite.
gr.
gr.
Zie ook je prive bericht
hjkeizer- Gold Member
:: Stel hier je vraag :: GPS
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: