De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lowrance Lcx 17 leest navionics kaart niet meer na updaten

2 plaatsers

Ga naar beneden

Lowrance Lcx 17 leest navionics kaart niet meer na updaten Empty Lowrance Lcx 17 leest navionics kaart niet meer na updaten

Bericht van Bart wo 7 jan - 3:30

Nadat ik mijn unit geupdate had leest het systeem de kaart niet meer. (allemaal schuine lijntjes over het scherm)
Is dit een bekend probleem of zal dit waarschijnlijk aan het kaartje liggen ?

Indien nadere gegevens nodig zijn update versie gaarne reply.

Snor ik het even op.

Bart

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 07-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Lowrance Lcx 17 leest navionics kaart niet meer na updaten Empty Re: Lowrance Lcx 17 leest navionics kaart niet meer na updaten

Bericht van Danny Geysen wo 7 jan - 7:13

Bart,

Weet je zeker dat je de juiste firmware gedownload hebt?

Van welke versie kwam je en welke heb je nu?

Als je een ander SD-kaartje in het kaartslot steekt, kan je dan de inhoud van dat kaartje bekijken, welke files er opstaan? (bijvoorbeeld een kaartje met een USR-bestand of SLG-bestand)

Als je je Navionics-kaartje in het kaartslot steekt, zie je dan de verschillende files op het kaartje, of werkt dat ook niet meer?

Werkt jou Navionics-kaartje nog in een ander toestel?

Dat zijn zaken, die je eerst eens kan proberen en met die informatie kunnen we misschien verder.

Maar de kans is groot, dat je tenslotte toch nog naar een dealer zult moeten om het probleem op te lossen.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Lowrance Lcx 17 leest navionics kaart niet meer na updaten Empty Re: Lowrance Lcx 17 leest navionics kaart niet meer na updaten

Bericht van Bart za 10 jan - 11:00

Danny,
Bedankt voor het antwoord.

Ik weet niet zeker of ik alle juitse updates erop gezet heb.
Een vriend van me had ze voor me gedownload.

De bestanden zijn wel te zien op het kaartje maar worden niet juist weergegeven.

Wordt de laatste optie ben ik bang..

Welke dealer zit het dichts in de buurt van Tilburg ?

MvG Bart

Bart

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 07-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Lowrance Lcx 17 leest navionics kaart niet meer na updaten Empty Re: Lowrance Lcx 17 leest navionics kaart niet meer na updaten

Bericht van Danny Geysen za 10 jan - 11:20

Bart,

Is het toestel een LCX 17M, want voor dat type toestel is het al een tijdje geleden dat er nog een update uitgebracht is; namelijk op 13/10/05 en dat was versie 1.6.0.

Je kan de versie op jou toestel opvragen: Ga in het menu naar SYSTEEM INSTELLING/ SOFTWARE INFORMATIE. Daar zou je versie 1.6.0 moeten vinden. Zo niet, kan je deze versie downloaden op:

http://www.lowrance.com/en/Downloads/Product-Software-Updates/

Als dat geen oplossing brengt, zal je naar een dealer moeten vrees ik...
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Lowrance Lcx 17 leest navionics kaart niet meer na updaten Empty Re: Lowrance Lcx 17 leest navionics kaart niet meer na updaten

Bericht van Bart wo 21 okt - 2:38

Vreemd mijn versie is 1.7.0 Build TT6715D.

Maar vandaag dus eindelijk terug naar mijn dealer gegaan.
MDSI in Amsterdam.

Deze heeft al het mogelijke gedaan helaas zonder het gewenste resultaat.

Ik kan het hem niet kwalijk nemen maar Lowrance laat hier wel een steekje liggen in mijn opinie.
Je mag wat meer verwachten van een unit die voor 1583 euro van eigenaar wisseld.

Gaarne verneem ik of Lowrance nog een praktische oplossing heeft.

MvG Bart

Bart

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 07-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Lowrance Lcx 17 leest navionics kaart niet meer na updaten Empty Re: Lowrance Lcx 17 leest navionics kaart niet meer na updaten

Bericht van Danny Geysen wo 21 okt - 6:54

Bart,

Heeft MDSI ook geprobeerd een vorige versie te installeren?
Ik vermoed van wel, maar je weet maar nooit.

Anders kan je het probleem aankaarten bij Lowrance in Amerika via een webformulier ( http://www.lowrance.com/en/Support/Product-Support/Contact/ ) Je kunt het probleem uitleggen en vragen of zij je nog een 'oudere' versie kunnen bezorgen.

Zorg er wel voor dat er geen andere bestanden op het SD-kaartje staan, buiten de bestanden die je van Lowrance zal ontvangen.

Als dat niet lukt, zie ik niet direct een andere oplossing. Is het alleen Navionics dat niet gelezen wordt? Of is het idem voor NauticPath-kaartjes?

De kans bestaat dat je foutieve software hebt willen installeren en dan kan het einde verhaal zijn, helaas ...
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Lowrance Lcx 17 leest navionics kaart niet meer na updaten Empty Re: Lowrance Lcx 17 leest navionics kaart niet meer na updaten

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum