De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

achtergrondkaart hds5 Gen 2 ??

3 plaatsers

Ga naar beneden

achtergrondkaart hds5 Gen 2 ?? Empty achtergrondkaart hds5 Gen 2 ??

Bericht van rana wo 29 feb - 0:35

Vorige week heb ik een nieuwe Hds 5 combi Gen 2 aangeschaft.
Het valt me op dat de standaard ingebouwde kaart van Lowrance totaal geen details weergeeft.
Ik heb het niet over diepte verschillen, maar ik had wel verwacht dat de bekende wateren er wel zouden instaan.
Dit valt mij tegen. De bekende kanalen hier : bv Zijkaal c, Noordhollandskanaal, de Zaan worden niet weergegeven.
Dus dit wordt weergegeven als land. klopt dit? of heb ik een instelling niet goed staan.
Ik vraag me af wat meerwaarde van de achtergrond kaart zou zijn

Martijn

rana

Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 19-09-09

Terug naar boven Ga naar beneden

achtergrondkaart hds5 Gen 2 ?? Empty Re: achtergrondkaart hds5 Gen 2 ??

Bericht van Nexdave wo 29 feb - 8:43

Martijn,

WOW een Gen 2!, ben benieuwd....
De details zul je niet krijgen met de bijgeleverde achtergrondkaart. Hiervoor zul je toch echt een (bv Navionics) kaart in het apparaat moeten stoppen. De meerwaarde is naar mijn idee dat je kunt zien dat het systeem het doet. Een plotterlijn zien verschuiven op een egale achtergrond is naar mijn idee ook zinloos. Op de achtergrondkaart zie je tenminste nog een paar contouren. De kaartmakers moesten ook nog wat verdienen....en geef ze eens ongelijk?! Overigens erger ik me wel aan de grenslijnen van iedere afzonderlijke kaart...ik heb er altijd 2 nodig....of zoek ik de grenzen op?............
Nexdave
Nexdave

Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 08-09-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : Wachtum

Terug naar boven Ga naar beneden

achtergrondkaart hds5 Gen 2 ?? Empty Re: achtergrondkaart hds5 Gen 2 ??

Bericht van Danny Geysen wo 29 feb - 8:46

Klopt volledig Martijn. Het is en blijft echt een basiskaart, waar je niet zo heel veel mee kan doen. Om echt op een goede manier gebruik te maken van de plotter is een Navionics vereist ...
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

achtergrondkaart hds5 Gen 2 ?? Empty Re: achtergrondkaart hds5 Gen 2 ??

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum