De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

HDS Generation 2 ????

+6
sieb hillenga
marcel oomen
JuanP
Bootvisser
Danny Geysen
Juan Gonzalez
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? Empty HDS Generation 2 ????

Bericht van Juan Gonzalez vr 2 dec - 1:12

Hallo allen,

De speculaties rond een nieuwe generatie HDS-units (Generation 2 -model 2012-) die de ronde doen op het BBC-forum vond ik wel aardig om er een linkje van te maken:

http://www.bbcboards.net/zerothread?id=745352&page=1

Bij de Helpdeskmedewerkers iets bekend?

Vr. grt,

Juan
Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van Danny Geysen vr 2 dec - 7:13

Juan,

Wij hadden ook al in de gaten dat het nieuws voortijdig uitgelekt was.
We waren nieuwsgierig wie de eerste zou zijn om het hier op de Helpdesk te melden . Geen wonder dat jij dit bent! Very Happy

Voor een voorsmaakje:
http://www.warehouseboatparts.com/product/Manufacturers/2111920-M/Manufacturers/10543-001/HDS-10-Gen2-w--47-Insight-USA---No-Transducer
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van Juan Gonzalez vr 2 dec - 7:44

Danny,

Als we elkaar dan toch lekker aan het maken zijn:

http://www.basspro.com/webapp/wcs/stores/servlet/ECatalogView?storeId=10151&langId=-1&catalogId=10051&catName=salt_master_12&RFX_Ver=flash&RFX_Res=high

http://www.basspro.com/webapp/wcs/stores/servlet/ECatalogView?storeId=10151&langId=-1&catalogId=10051&catName=salt_master_12&RFX_Ver=flash&RFX_Res=high

StructureMap View....Love at first sight !! Very Happy

grt,

Juan
Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van Bootvisser zo 4 dec - 2:03

Erg interessant die nieuwe Structure Map optie!
In het bovengenoemde forum zag ik onderstaand plaatje wat aangeeft wat die nieuwe optie kan. Moet zeggen dat ik toch wel erg onder de indruk ben.
Dit schept ongekende en schitterende mogelijkheden!

Wat ik me alleen afvraag is waarom dit niet middels een software update ook op de huidige HDS toestellen mogelijk is?
Ik kan me echt niet voorstellen dat de "oude" toestellen dit kwa hardware en specs niet kunnen trekken, zo oud zijn die toesetllen ja helemaal niet.
Of is dit gewoon weer een ordinaire commerciele marketing truuk met de hoop dat iedereen de huidgige toestellen weer inruilt voor de nieuwe?
Zou ik persoonlijk een heel slechte zaak vinden. Ik hoop dan ook dat ik het mis heb en dat deze feature ook beschikbaar komt op de huidige toesetllen....

HDS Generation 2 ???? StructureMap
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van Juan Gonzalez zo 4 dec - 2:44

Hey bootvisser,

Ik begrijp uit de informatie die ik inmiddels tot mij heb genomen dat de nieuwe StructureMap optie van de Generations 2 niet op de oudere versies kunnen draaien. Volgens mij kunnen de processors/software dit niet aan.

Of inruilen interessant is? Zal van een koper afhangen of die alle functies en opties nodig heeft van een Gen 2 of dat de vorige generatie units een prima alternatief zijn.

Ik zou graag de Gen 2 HDS 8 willen hebben. Die Amerikaanse prijs voor de unit is te overzien. Zal in Nederland helaas 1000 euro duurder worden vrees ik.

Het laatste woord is hier nog niet over gesproken!

grt,

Juan
Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van JuanP zo 4 dec - 5:15

Balen, net een HDS 10 gekocht! Crying or Very sad
JuanP
JuanP

Aantal berichten : 33
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van Juan Gonzalez zo 4 dec - 6:17

Oei oei, dat is idd balen JuanP. Sad

Ik heb bewust ff de kat uit de boom gekeken. 8 december zullen de Generation 2 units door Lowrance wereldkundig worden gemaakt maar e.e.a. was al uitgelekt of in diverse (Amerikaanse) catalogi aangekondigd.

Maar serieus. Je hebt nu de beschikking over een HDS 10? Cool

Kerstcadeautje? santa

grt,

Juan
Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van marcel oomen zo 4 dec - 21:44

zou inderdaad een heel slechte zaak zijn,
wij hebben de hds' sen als eerste gekocht, geprobeerd , gepromoot, en met alle beginnersprobleempjes te maken gehad.
ook nog is er de belofte gedaan dat er binnenkort
kleurendieptescherm op te zien zou zijn, waarop ik persoonlijk mij zeer op verheugd heb.
nu zou dat alleen op een nieuwere versie kunnen...?
dan moet lowrence reël zijn en de oude toestellen inruilen, vind ik.

grts, marcel.

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van Juan Gonzalez zo 4 dec - 23:11

Hey Marcel,

Ik heb sterk de indruk dat met de komst van de Generation 2 units je bijna kunt spreken van een (ver) doorontwikkeld dan wel nieuw produkt, en dan met name op het gebied van de 'hardware'. Lowrance claimt immers met de komst van de Gen 2 HDS "double the memory and twice the processor speed of first-generation HDS models".

Als kritiesche gebruiker probeer ik op de hoogte te blijven van de eventuele kinderziektes die kleven aan de Gen 2 units. Nieuwe features --> nieuwe kinderziektes. Ook ben ik benieuwd of de bugs waar we binnen de oude modellen tegen zijn aangelopen in de nieuwe serie verholpen zijn. Lijkt mij voor de helpdeskmedewerkers zeeeeer interessante ontwikkelingen.

Zelf heb ik m.b.t. de HDS units altijd het gevoel gehad dat de ontwikkelaars al hun kennis en technologische ervaring in Ă©Ă©n unit hebben willen stoppen. Een unit die het allemaal net wel/net niet aan kon. Net als met sommige computers waar je hele zware programma's op wilt draaien. Vroeg of laat loop je dan tegen de beperkingen van het apparaat aan.

De eerste generatie HDS units met de bijbehorende technologie dateert volgens mij uit 2007-2008 dus marketing-/technologie-technisch gezien wel begrijpelijk dat Lowrance na 4 a 5 jaar weer met iets 'nieuws' komt.

Wel balen als je onlangs hebt geĂŻnvesteerd in een ('oude') HDS 10, 7 en 5m ofzo.

Laat maar komen die nieuwe Gen 2!

grt,

Juan
Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van sieb hillenga ma 5 dec - 2:02

JuanP schreef:Balen, net een HDS 10 gekocht! Crying or Very sad


ik hoop voor je dat je een vette korting hebt gekregen van je dealer,

anders ben je goed gen scratch scratch id,

sieb
sieb hillenga
sieb hillenga
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 84
Registratiedatum : 07-02-10
Leeftijd : 61
Woonplaats : westerlee groningen

http://eemsvisser.mijnalbums.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van marcel oomen ma 5 dec - 3:27

hoi juan,

"double the memory and twice the processor speed of first-generation HDS models".

nogmaals , dan moeten ze reëel zijn en ofwel bij de oude hds 'sen een zwaardere processor er in laten zetten, want die was gewoon niet zwaar genoeg, (reden dat ik er geen radaroverlay op heb kunnen zetten), of ons( oude hds bezitters) verwennen met een interressante inruilactie...

. Ook ben ik benieuwd of de bugs waar we binnen de oude modellen tegen zijn aangelopen in de nieuwe serie verholpen zijn......

dus wij hebben de problemen gehad en met de nieuwe generatie is alles opgelost, en mogen wij een nieuwe kopen......mooi niet dus.
er is ons notabene beloofd dat we kleurendieptekaart op onze oude hds 'sen zouden kunnen krijgen.
ik vind een nieuwe generatie hds 'sen met een 2 keer zo zware processor meer iets van het toegeven dat de oude hds 'sen toch eigenlijk niet sterk genoeg waren, reden voor een interressante inruil.... .of zie ik dat verkeerd.

grts, marcel.

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van Frenk Elings di 6 dec - 2:43

sieb hillenga schreef:
JuanP schreef:Balen, net een HDS 10 gekocht! Crying or Very sad


ik hoop voor je dat je een vette korting hebt gekregen van je dealer,

anders ben je goed gen scratch scratch id,

sieb


Sieb en anderen.....vooruitgang in deze gaat zo snel dat het "na scratch scratch n" van klanten echt niet aan de orde is. Veel verdelers weten nog niets van de nieuwe serie en vooral van verdelers die Lowrance naast vele andere producten en merken er slechts "even bij doen" al helemaal niet. Ik heb vorige week een nieuwe PC besteld...nieuwste van het nieuwste...quad core, i7 processor, noem maar op. Ik kijk vandaag op dezelfde website......ehh je raadt het al, voor hetzelfde geld nog sneller...en ik heb dat ding nog geeneens.

HDS10.........kom op zeg.....wereldmachine (net zoals alle andere first gen HDS-en) en goed voor nog vele jaren zeer accuraat sonarplezier.

ps: Ik zou de Gen2 nog niet aanschaffen.....ze zijn vast al bezig met de Gen3 HDS Generation 2 ???? 3144875608
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van Juan Gonzalez di 6 dec - 4:54

Nog even m.b.t. de Gen 2 units:

Al iets bekend bij de helpdeskmedewerkers t.a.v. de prijs?

Ik ben zeer benieuwd hoe de Nederlandse markt op deze ontwikkeling gaat reageren. Worden 'oude' modellen (een stuk) goedkoper t.o.v. de nieuwe modellen? In Amerika schijnt het prijsverschil tussen oud en nieuw niet zo heel groot te zijn. De vraag is natuurlijk hoe lang 'men' dat kan volhouden. Op termijn schat ik in dat de 'oude' HDS modellen financieel aantrekkelijk zullen worden voor een bepaalde doelgroep. De 'koplopers' zullen wat dieper in de buidel moeten tasten maar hebben dan wel het nieuwste van het nieuwste. Zo werkt het toch m.b.t. technologische produkten?

En idd, je kunt ook een ronde overslaan en instappen op het moment dat Gen 3 uitkomt.

grt,
Juan



Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van troller di 6 dec - 8:39

Shit ik ook net een nieuwe hds 7 erbij gekocht haha had mischien ook nog even moeten wachten, nee hoor, ben er dik tevreden mee. Maar zijn er al duidelijke specs beschikbaar? Zo ben ik erg benieuwd of de nieuwe hds'en meer pixels hebben als de eerste generatie?

troller

Aantal berichten : 9
Registratiedatum : 19-07-10

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van Danny Geysen di 6 dec - 9:21

Jongens,

Ik denk dat we nog even moeten wachten op de officiële release. Tot zover blijft het allemaal gissen. Ook de Nederlandse dealers kunnen je op dit ogenblik nog niet zo heel veel vertellen en zeker nog geen prijzen.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van Bootvisser zo 11 dec - 1:03

Frenk Elings schreef:
sieb hillenga schreef:
JuanP schreef:Balen, net een HDS 10 gekocht! Crying or Very sad


ik hoop voor je dat je een vette korting hebt gekregen van je dealer,

anders ben je goed gen scratch scratch id,

sieb


Sieb en anderen.....vooruitgang in deze gaat zo snel dat het "na scratch scratch n" van klanten echt niet aan de orde is. Veel verdelers weten nog niets van de nieuwe serie en vooral van verdelers die Lowrance naast vele andere producten en merken er slechts "even bij doen" al helemaal niet. Ik heb vorige week een nieuwe PC besteld...nieuwste van het nieuwste...quad core, i7 processor, noem maar op. Ik kijk vandaag op dezelfde website......ehh je raadt het al, voor hetzelfde geld nog sneller...en ik heb dat ding nog geeneens.

HDS10.........kom op zeg.....wereldmachine (net zoals alle andere first gen HDS-en) en goed voor nog vele jaren zeer accuraat sonarplezier.

ps: Ik zou de Gen2 nog niet aanschaffen.....ze zijn vast al bezig met de Gen3 HDS Generation 2 ???? 3144875608

Persoonlijk vind ik dit antwoord klin klare onzin.
De first gen HDS`sen zijn gewoon uitgerust met een iets te zwakke processor en geheugen zoals de insiders wel weten, dat merk je ook gewoon.
Lowrance weigert dit echter gewoon om toe te geven. Ten tijde van het uitbrengen van deze 1e generatie had hier makkelijk zat een snellere processor en geheugen in gekund, kost ook werkelijk geen drol
dus waar we hebben het hier over. Ik heb het dan niet over hardware die technisch veel geavanceerder is maar gewoon iets sneller.
Dan hadden de bezitters van de 1e generatie ook makkelijk meegekund met de nieuwere opties.

Dat je hier niet onbeperkt mee kunt blijven doorgaan begrijp ik ook wel maar dat is niet het punt. Dit riekt gewoon naar ordinaire commerciele belangen en niks anders.
En natuurlijk zijn de 1e generatie fantastische toestellen maar dat is het niet het punt waar hier op gedoeld wordt.

Exact hetzelfde zie ik aan de gang bij de Minnkota i-Pilots. De eerste versie kon maar 3 tracks en 3 spotlocks opslaan en de nieuwe versie van 2012 dan het dubbele. Dit terwijl geheugen werkelijk geen ene drol kost.
Dus gewoon puur commercieel en niks anders. Nu vind ik het dubbele kunnen opslaan nog niks voorstellen, moet gemakkelijk het 10 voudige kunnen zijn. Maar ja men wil ook verdienen natuurlijk. Dus dat zal wel ergens tegen 2018 mogelijk zijn.

En ja ik weet het je hoeft niet te kopen, maar toch voel ik me ergens een beetje genaaid door Lowrance. Kan voor mij toch een reden zijn om bij een volgende aanschaf ook naar andere merken te kijken....
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van Frenk Elings zo 11 dec - 3:23

Persoonlijk vind ik dit antwoord klin klare onzin.
De first gen HDS`sen zijn gewoon uitgerust met een iets te zwakke processor en geheugen zoals de insiders wel weten, dat merk je ook gewoon.

Kling klare onzin.......ten tijde van ontwerp (2005 = 6 jaar !!!!! geleden) en het uitbrengen van de 1ste gen voldeed/doet de huidige processor prima. Dat veel nieuwe ontwikkelingen te veel van die generatie toestellen kunnen vragen is logisch. Niemand gebiedt je echter dat je al deze nieuwe ontwikkelingen ook moet gaan gebruiken. Mijn zwager (niet teveel knoppen hoor) b.v. gebruikt nog steeds naar volle teveredenheid een X85 (uit ehhhh........1993 ?)

Lowrance weigert dit echter gewoon om toe te geven. Ten tijde van het uitbrengen van deze 1e generatie had hier makkelijk zat een snellere processor en geheugen in gekund, kost ook werkelijk geen drol dus waar we hebben het hier over.

Ik zou het niet weten....Ik weet absoluut niet wat geheugen voor een dieptemeter kost, jij wel ?

Ik heb het dan niet over hardware die technisch veel geavanceerder is maar gewoon iets sneller. Dan hadden de bezitters van de 1e generatie ook makkelijk meegekund met de nieuwere opties.

Op zich een punt, maar wie zegt dat de huidige (snelle) aanpassingen in 2005 al bekend/mogelijk waren ?


Dat je hier niet onbeperkt mee kunt blijven doorgaan begrijp ik ook wel maar dat is niet het punt. Dit riekt gewoon naar ordinaire commerciele belangen en niks anders. En natuurlijk zijn de 1e generatie fantastische toestellen maar dat is het niet het punt waar hier op gedoeld wordt. Exact hetzelfde zie ik aan de gang bij de Minnkota i-Pilots. De eerste versie kon maar 3 tracks en 3 spotlocks opslaan en de nieuwe versie van 2012 dan het dubbele. Dit terwijl geheugen werkelijk geen ene drol kost.

Ik zou het niet weten....Ik weet absoluut niet wat geheugen voor een elektromotor kost, jij wel ?

Dus gewoon puur commercieel en niks anders. Nu vind ik het dubbele kunnen opslaan nog niks voorstellen, moet gemakkelijk het 10 voudige kunnen zijn. Maar ja men wil ook verdienen natuurlijk. Dus dat zal wel ergens tegen 2018 mogelijk zijn. En ja ik weet het je hoeft niet te kopen, maar toch voel ik me ergens een beetje genaaid door Lowrance. Kan voor mij toch een reden zijn om bij een volgende aanschaf ook naar andere merken te kijken....

Daar ben je natuurlijk geheel vrij in, al zouden we dat jammer vinden....en zeg nou zelf.....welk ander merk heeft nu zo'n leuke, informatieve en gezellige HelpDesk HDS Generation 2 ???? 2712152613
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van marcel oomen zo 11 dec - 6:41

Kling klare onzin.......ten tijde van ontwerp (2005 = 6 jaar !!!!! geleden) en het uitbrengen van de 1ste gen voldeed/doet de huidige processor prima.

dag frenk,

hier ben ik het toch niet helemaal mee eens,
ik kocht een hds omdat ik een broadbandradar wilde hebben , dit ivm de kleine afmetingen van mijn boot en de ongezonde straling van een gewone radar,
radaroverlay zou geen probleem zijn...
dit werd al gelijk in het begin beweerd, wat bleek?
radaroverlay was te zwaar voor de hds , en dus heb ik hem er maar niet opgezet.
dus het probleem van een te zwakke processor was toch wel degelijk al vanaf het begin aanwezig...
vele mensen hebben hier vanaf het begin af aan last van gehad, zij het door te trage/doorschietende cursor, te trage beelduitzooming, zij het door te trage werking ivm radaroverlay etc, etc.
ik zeg ook niet dat ik ontevreden ben over mijn hds, ik ben er ondanks bovenstaande nog altijd zeer blij mee, en kan er ook zeer goed mee werken, en zou zelfs niet meer zonder willen
visvinden, ankerpunten op het water maken, combinatie met dr.depth, al deze dingen verlopen gewoonweg super.
maar blijf wel bij mijn standpunt, dat ze ons 'oude hds gebruikers' op een of andere manier tegenmoet mogen komen..want ik vind eigenlijk dat de nieuwe ontwikkelingen ook op een 'oude hds' mogelijk zouden moeten kunnen zijn via een doodsimpele update..

grts, marcel.

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van Frenk Elings zo 11 dec - 8:38

True !! het overlay probleem was al snel bekend en zou worden opgelost met aankomende software-updates, niet dus. Het werkt nu overigens wel, maar je schijnt dan een extra extern kompas te moeten aansluiten/aanschaffen en dat had natuurlijk nooit de bedoeling mogen zijn.

Je ziet me ook nergens schrijven dat de HDS 100% perfecte units zijn....welke units (in dit segment) zijn dat wel en voor hoe lang ? Ik vond alleen dat er plotseling dusdanig zwartgallig gereageerd werdt, alsof plotseling de hele 1ste generatie HDS-en niet meer zou deugen. Op het zoete water waar radar en overlays geen rol spelen is 95% meer dan tevreden.

Een doodsimpele update zoal jij dat schetst zie ik niet snel gebeuren...qua software kun je niet veel en voor hardware (processor) moeten de toestellen open. Is er uberhaupt wel plek voor een andere processor........wellicht dat het hoofdkantoor eens naar dit draadje kijken kan. Zal er eens een e-mail aan wagen want ik zie ook wel in dat het bij meerdere diep zit.

Wordt vervolgd.....


Laatst aangepast door Frenk Elings op zo 11 dec - 8:51; in totaal 1 keer bewerkt
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van Danny Geysen zo 11 dec - 8:44

Jongens,

Ik begrijp de commotie van de huidige HDS-bezitters allemaal wel; jullie hebben natuurlijk allemaal heel wat EURI neergeteld voor zo'n toestel, maar je mag natuurlijk een aantal elementen toch niet uit het oog verliezen.

De eerste generatie bevat een heel groot aandeel R&D-kosten en een fabrikant wil deze zo snel mogelijk terug verdienen. Maar tegelijkertijd moet hij er voor zorgen dat het toestel toch nog betaalbaar blijft (want anders koopt niemand het). Dat kan hij enkel doen door NIET de meest recente en performante hardware te gebruiken.

Deze HDS-generatie bevat inderdaad ook heel wat mogelijkheden (SONAR-GPS-SIDESCAN-RADAR-SONIC HUB-WEERSTATION (US) enz... En het werkt ook allemaal wel, maar je mag niet te veel zaken samen gebruiken. Daarvoor is de hardware inderdaad miniem uitgevallen. Maar iedere functie op zich werkt wel prima.

Ondertussen maak ik ook al meer dan 3 jaar gebruik van HDS-toestellen, nog steeds met dezelfde hardware als toen. 3 jaar is bijna een eeuwigheid in de elektronika wereld.
Het is toch normaal dat een fabrikant na 4 jaar met iets nieuws op de proppen komt.

Maar ... laat ons inderdaad wel hopen dat de ontwikkeling van de HDS1 niet stilvalt en dat er toch nog een aantal software updates zullen verschijnen. Er is inderdaad nog ruimte voor verbetering (softwarematig) voor deze toestellen. Van zodra we daar meer nieuws over hebben, zullen we niet nalaten dit ook te posten. Very Happy

Nog veel visplezier met je HDS,
Danny
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van marcel oomen zo 11 dec - 9:39

wellicht dat het hoofdkantoor eens naar dit draadje kijken kan. Zal er eens een e-mail aan wagen want ik zie ook wel in dat het bij meerdere diep zit.

klasse frenk,
we wachten in spanning af..!

grts, marcel.

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van Bootvisser ma 12 dec - 0:41

Frenk & Danny;

Het is dan ook niet dat ik niet tevreden ben over m`n toestellen zoals ik al schreef.
Maar toch blijf ik het jammer vinden dat ik nu niet gerbuik kan maken van een schitterende nieuwe feature doordat ik enkel en alleen wat processorkracht tekort kom.
Ik heb toch de indruk dat Lowrance ten tijde van uitkomen wist dat de procesoor misschien toch iets te zwak te was. Zoals Marcel ook al aangaf en ik lees dit ook op andere fora dus er zijn meerdere mensen die deze mening delen en ervaren.

Waar ik ook een beetje bang voor ben nu is dat er geen updates meer komen voor de 1e gen. bezitters behalve die nog geplanned staat en dat Lowrance zich alleen nog maar op de nieuwe generatie concentreert. Ik hoop het van niet maar vrees van wel.
Dus ik hoop met je mee Danny dat er nog updates uit blijven komen.
En nogmaals, ik begrijp ook wel dat je hier niet oneindig mee door kunt blijven gaan maar om deze toestellen nu al af te schrijven en niet meer te supporten vind ik ook overdreven en eigenlijk not done. Zo oud zijn ze nu ook weer niet.

Het is ook niet m`n bedoeling om te bashen of flamen ofzo want nogmaals ben erg tevreden over m`n toestellen.
Wel top dat jullie deze ietwat onvrede onder de aandacht willen brengen, ben eens benieuwd of daar nog iets uitkomt.



Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? Empty Nieuwe Generatie HDS

Bericht van Arie de Lange ma 12 dec - 3:35

Een beetje onrust in HDS-Nederland ?
Begrijpelijk dat jullie nieuwschierig zijn naar het nieuw geboren HDS- kindje. Dit is marketing van Lowrance
Ik ben al vanaf dat Lowrance rond 1980 in Nederland op de markt kwam ,daar altijd een fan van geweest.
Ik heb de ontwikkeling dan ook al die jaren proberen te volgen maar op zeker moment kwamen er zoveel modellen kort na elkaar op de markt dat het niet meer was te volgen.
Geloof me maar dat de ontwikkeling nooit stil staat van de Lowrance apparaten.
Ik ben heel blij met mijn HDS-10 met structure scan en leer er steeds beter mee om te gaan.
Het is ook een kwestie wat je er mee wilt doen
Ook de "old timer" schrijvende dieptemeter X-16 van vorige eeuw werkt nog perfect !
Het is een kwestie waar je tevreden mee ben.
Ik wel tenminste,

Arie

Arie de Lange
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 107
Registratiedatum : 09-06-10
Woonplaats : Zoutelande

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van Danny Geysen ma 12 dec - 9:26

Vandaag gecommuniceerd:

"There will be a 4.1 update to come out which will fix a few minor bugs on gen1 Hds. "
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van marcel oomen ma 12 dec - 10:16

hoi danny,

zou echt te gek zijn als we na de update op de hds 1 toch een dieptekleurenkaart ( via dr.depth gemaakt) te zien zouden kunnen krijgen.
stel je dit eens voor:
http://www.lowrance.com/Products/Marine/HDS-Gen2/HDS-10m-Gen2/
zou het dan niet echt gemakkelijk worden de taludjes af te zoeken..

grts, marcel.

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum