De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

LRA-1800 compatibel met LCX-25c

3 plaatsers

Ga naar beneden

LRA-1800 compatibel met LCX-25c Empty LRA-1800 compatibel met LCX-25c

Bericht van Peter Beeckman vr 2 jan - 0:08

Een tijdje geleden stelde ik via de online helpfunctie aan Lowarnec volgende vraag maar kreg heirop nooit een antwoord. Ik hoop via deze weg wel de nodige info te verkrijgen.

Ik bezit momenteel een Lowrance LCX-25c en ben aan het overwegen om een radar op mijn boot te installeren. Aangezien ik in de toekomst ook overweeg om mijn toestel te vervangen door één van de nieuwere modellen die in aantocht - de HDS reeks, ondersteunt overlay zonder extra accessoires - zijn gaat mijn voorkeur uit naar een radar LRA-1800 maar volgens de website van Lowrance is deze niet compatible met de LCX-25c.

Een Lowrance dealer beweert dan weer dat deze wel compatibel is. Zijn er personen die deze combinatie gebruiken of kan iemand van Lowarnce garanderen dat de LCX-25c compatibel is/niet is met de LRA-1800?

Peter Beeckman
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 02-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

LRA-1800 compatibel met LCX-25c Empty Re: LRA-1800 compatibel met LCX-25c

Bericht van Danny Geysen vr 2 jan - 1:58

Dag Peter,


Het gros van de vragen op deze helpdesk worden beantwoord door ProStaffers voor Lowrance/Eagle in Nederland en België. Voor vragen zoals de uwe hebben wij ondersteuning nodig van de Technische Dienst bij Simnav, de importeur.

Door de feestdagen is deze Technische Dienst niet bemand zoals op andere dagen. Daarom vragen wij nog even geduld tot het 'normale' bedrijfsleven zich hervat heeft.

Met vriendelijke groeten,
Danny Geysen
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

LRA-1800 compatibel met LCX-25c Empty Re: LRA-1800 compatibel met LCX-25c

Bericht van Peter Beeckman vr 2 jan - 2:07

Danny,
bedankt alvast. Ik wacht wel nog even af, de vraag is allesinds opgepikt Very Happy

Peter Beeckman
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 02-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

LRA-1800 compatibel met LCX-25c Empty Re: LRA-1800 compatibel met LCX-25c

Bericht van cor de vet za 3 jan - 2:31

ik vind de radar te zwaar voor een klein bootje,heb zelf ook een lcx 25

cor de vet

Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 02-01-09
Leeftijd : 71
Woonplaats : emmeloord

Terug naar boven Ga naar beneden

LRA-1800 compatibel met LCX-25c Empty Re: LRA-1800 compatibel met LCX-25c

Bericht van Danny Geysen ma 5 jan - 5:27

Antwoord technische dienst van Simnav:
De LRA -1800 is niet compatibel met de LCX-25 c.De LCX-25 is wel compatibel met de LRA-1500.

Dit is geen digitaal model en werkt met de LCX-25 en de LCX-110.
De LRA-1500 radar is nog bij enkele dealers voorradig ( Boone-MDSI). Bestellen kan niet meer.

Wat betreft de nieuwe Radar HDS serie: hierop zal ,om een overlay te krijgen, een heading sensor moeten worden aangesloten.Deze zorgt er voor dat de kaart op de juiste positie wordt geprojecteerd op het radar beeld.De Heading sensor is ook nodig indien u een LRA 1800 aanschaft.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

LRA-1800 compatibel met LCX-25c Empty Re: LRA-1800 compatibel met LCX-25c

Bericht van Peter Beeckman wo 7 jan - 1:05

Danny, bedankt voor de info! Ik wacht nog even met een radar tot de HDS modellen op de markt zijn en neem dan wel een beslissing of het een LRA-1800 of een HDS model wordt. Een LRA-1500 vind ik persoonlijk niet meer de investering waard, dus zal ook de LCX-25c aan vervanging toe zijn op dat moment.

Peter Beeckman
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 02-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

LRA-1800 compatibel met LCX-25c Empty Re: LRA-1800 compatibel met LCX-25c

Bericht van Danny Geysen wo 7 jan - 6:48

Info van de Technische Dienst Simnav:


Dag Peter,

Volgens onze informatie zou bij de nieuwe HDS-modellen de radar bekeken en ingesteld kunnen worden vanuit 2 of meer units, die via een Ethernetkabel of de NEP1 verbonden zijn.

De nieuwe HDS-radars zullen ook niet werken met de huidige LCX of LMS-toestellen.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

LRA-1800 compatibel met LCX-25c Empty Re: LRA-1800 compatibel met LCX-25c

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum