De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waypoints verbergen

2 plaatsers

Ga naar beneden

Waypoints verbergen Empty Waypoints verbergen

Bericht van orka500 ma 31 okt - 2:51

Hallo iedereen,

Ben sinds kort in het bezit van een compleet nieuwe set lowrance spullen.

Heb nu de volgende vraag is het mogelijk om de waypoints van een Spoor/Route alleen op het scherm te laten verschijnen als een spoor actief is.

Alvast bedankt
Ad Snoeijers
Delta 191
HDS5,HDS8m,structurescan en radar

orka500

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 04-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waypoints verbergen Empty Re: Waypoints verbergen

Bericht van Danny Geysen ma 31 okt - 6:54

Ad,

Je vraag is me niet helemaal duidelijk, vandaar volgend antwoord.

Je kunt geen reeks waypoints selecteren en dan verbergen of niet tonen.

Maar je kunt wel zorgen dat één of meer sporen (tracks) niet getoond worden op het scherm. Haal daarvoor het bolletje weg bij 'Scherm' in het Sporenscherm.

Nog veel succes met de nieuwe toestellen,


Laatst aangepast door Danny Geysen op wo 2 nov - 0:31; in totaal 1 keer bewerkt
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Waypoints verbergen Empty Re: Waypoints verbergen

Bericht van orka500 ma 31 okt - 12:29

Danny,

Bedankt voor de snelle reactie,zal proberen iets duidelijker te zijn.

Gaat om route's, heb het bolletje weggehaald bij scherm in het route scherm
De route is nu niet te zien op de kaart maar wel de waypoints waaruit de route is samengesteld.

Nu is mijn vraag kun je deze waypoints verbergen of kun alleen alle waypoints verbergen, wil wel mijn visplekken blijven zien maar de waypoints van een route hoef ik alleen te zien als een route actief is.

Alvast bedankt
Ad Snoeijers
Delta 191
HDS5,HDS8m,structurescan en radar

orka500

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 04-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waypoints verbergen Empty Re: Waypoints verbergen

Bericht van Danny Geysen di 1 nov - 6:33

Wat je vraagt kan helaas niet Ad.
Er is geen functie beschikbaar om waypoints te verbergen.

Het zou inderdaad handig zijn om bijvoorbeeld waypoints met een bepaald icoon, te verbergen. Wie weet, misschien in een volgende software versie
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Waypoints verbergen Empty Re: Waypoints verbergen

Bericht van orka500 di 1 nov - 12:17

Danny,

Denk dat ik zelf de oplossing gevonden heb vandaag, in route's selecteer een route met softkay "pas aan...." dan bolletje bij scherm weghalen pijltje naar beneden scherm wordt blauw nu op enter drukken dan kun je je route per waypoint aanpassen met de sotkay "pas aan....." kies nu bij scherm af daarna op bewaar en je icoon staat niet meer op het scherm je kunt hier ook waypoints aan je route toevoegen of verwijderen. Ik weet nog niet wat er gebeurt als ik nu via deze route's ga varen maar als het weer het toelaat ga ik a.s vrijdag of het weekend m'n spulletjes uit proberen.

Ad Snoeijers
Delta 191
HDS5,HDS8m,structurescan en radar

orka500

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 04-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waypoints verbergen Empty Re: Waypoints verbergen

Bericht van Danny Geysen wo 2 nov - 0:41

Klopt Ad, op die manier worden de waypoints niet getoond. Very Happy

Maar dit heeft helaas het nadeel dat de waypoints nooit getoond worden, ook niet zelfs als de ROUTE op het scherm terug zichtbaar gemaakt wordt. (Er verschijnen dan wel 'ROUTEPOINTS')

Ik weet de reden niet waarom je van (bestaande) waypoints wilt vertrekken, maar je zou evengoed vanuit het kaartenscherm kunnen vertrekken; druk dan MENU en kies 'NIEUWE ROUTE'. Op die manier kan je visueel je ROUTE samenstellen op de kaart (eventueel zonder gebruik te maken van bestaande WAYPOINTS). Op die manier wordt ook je WAYPOINTLIST niet onnodig vergroot en verzwaard, maar worden aparte 'ROUTEPOINTS' aangemaakt, die niet in je WAYPOINTLIST terechtkomen.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Waypoints verbergen Empty Re: Waypoints verbergen

Bericht van orka500 wo 2 nov - 13:31

Danny, zal proberen om het een en ander uit te leggen, werkte sinds ik mijn boot heb (2003) met een simrad cp33, lowrance X105 en X97 verder een furuno 1623 radar. Voor het onderhouden van mijn route's en waypoints gebruik ik al sinds 2003 tot mijn volle tevredenheid het programma Waypoints GPS, hiermee maak ik thuis op mijn pc de route's aan en upload die met een nmea/voedings kabel naar mijn kaartplotter.

Nu heb ik al mijn oude aparatuur ingeruild en/of verkocht en helemaal overgestapt op Lowrance HDS zoals ik al aangaf ook helemaal dus, HDS5 + sonar en structure scan, HDS8M+broadbandradar, RC42 kompas voor overlay, een nmea 2000, ethernet en simnet netwerk, verder een Navionics gold kaart en een extra voedingskabel voor thuis, ik weet een flinke aderlating maar ik hoop er de komende 10jr mee vooruit te kunnen.

Heb de afgelopen twee weken alles geinstaleerd op de boot en alles werkt thuis voor de deur perfect.
Heb nu de middagdienst maar dat zul je wel gemerkt hebben aan de tijden dat ik op je berichten reageer, dus overdag probeer ik thuis de kaarplotter onder de knie te krijgen mijn Route's en Waypoints in te laden op de manier zoals ik gewend ben. moet zeggen is ff wennen maar het gaat nu vlotjes al zitten er wel enige nuance verschillen tussen Simrad en Lowrance maar dat is een kwestie van wennen denk ik.

Hoop dat mijn vraag nu wat duiderlijker is, ben een iets ander systeem gewend geweest maar over een jaar weet ik waarschijnlijk niet beter meer, ga in elk geval dit weekend het water op om de aparatuur uit proberen en in te stellen zodat ik zorgenloos en veilig kan gaan vissen de komende jaren.

Als je verder nog adviesen tips en of truc's heb hoor ik ze graag.


Groetjes
Ad


orka500

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 04-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waypoints verbergen Empty Re: Waypoints verbergen

Bericht van Danny Geysen wo 2 nov - 23:31

Dag Ad,

Dat is inderdaad een hele mooie set, die je aangeschaft hebt en waar je heel veel visplezier aan kunt beleven ! Heel veel te ontdekken en te proberen.

Als wij (Prostaffers en Forumgebruikes) je daarbij kunnen helpen, heel graag! Als je bepaalde vragen hebt of moeilijkheden ondervindt, willen wij je graag verder op weg zetten, indien mogelijk..

Wij vinden het ook altijd fijn als gebruikers alles uit het toestel (of totale setup) willen halen voor maximaal visplezier.

PS: welke navigatiesoftware gebruik je op de PC om routes aan te maken? Navplanner of ???
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Waypoints verbergen Empty Re: Waypoints verbergen

Bericht van orka500 do 3 nov - 0:32

Danny,

Dat is "WAYPOINTS GPS" vandaar dat mijn routes uit waypoints bestaan en niet als routepunten.

Kun je waypoints uit een route die ik geupload heb omzetten naar route punten ?????

Ad

orka500

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 04-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waypoints verbergen Empty Re: Waypoints verbergen

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum