De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Beeldkwaliteit 2D Sonar HDS 7 en HDS 5m

3 plaatsers

Ga naar beneden

Beeldkwaliteit 2D Sonar HDS 7 en HDS 5m Empty Beeldkwaliteit 2D Sonar HDS 7 en HDS 5m

Bericht van Juan Gonzalez wo 22 jun - 8:25

Hallo allen,

Al vaker is ter sprake gekomen het feit dat bij upgrade 4.0 de kwaliteit van de 2D sonarbeelden niet bij alle gebruikers even optimaal is. Ik heb gisteren wat screenshotjes gemaakt. Duidelijk is te zien dat er verticale strepen door het beeld lopen. Ik heb nog wat van deze strepen weg kunnen filteren met de functie Gevoeligheid. Natuurlijk kun je met deze optie het beeld 'schoon' krijgen maar dan zien we ook geen vissymbolen meer.

Hierbij enkele shots. Komen deze beelden overeen met hetgeen andere gebruikers ook zien? Ik gebruik vooralsnog de transeducer van mijn
Terrova (Universal 2). Overigens zijn met het gebruik van de US2 de typische 'bananen' ook verdwenen. Maar met wat fantasie is e.e.a. nog wel te herkennen.

Beeldkwaliteit 2D Sonar HDS 7 en HDS 5m Shot2u

Screenshot HDS 5m

Beeldkwaliteit 2D Sonar HDS 7 en HDS 5m Shot10h


Screenshot HDS 7

Beeldkwaliteit 2D Sonar HDS 7 en HDS 5m Shot11

Screenshot HDS 7 met gebruik instelling Gevoeligheid


Ik ben benieuwd hoe jullie deze beelden beoordelen. Ook hoop ik dat andere forumbezoekers hun beelden willen delen. Ik ben heel benieuwd naar jullie beelden.

Vr. grt,

Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

Beeldkwaliteit 2D Sonar HDS 7 en HDS 5m Empty Re: Beeldkwaliteit 2D Sonar HDS 7 en HDS 5m

Bericht van Danny Geysen wo 22 jun - 8:51

Juan,

Is dit enkel bij gebruik van de US2 transducer ? of ook bij de Lowrance HST-WSBL?
Hoe zien de beelden er uit bij gebruik van de HST_WSBL ?
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Beeldkwaliteit 2D Sonar HDS 7 en HDS 5m Empty Re: Beeldkwaliteit 2D Sonar HDS 7 en HDS 5m

Bericht van Bootvisser wo 22 jun - 8:55

Juan,

Ik heb zelf de hst wbsl transducer en krijg ook geen mooie sonar beelden, vol ruis/stroringen.
Krijg iets andere beelden dan jij hebt maar heb helaas geen screenshots van gemaakt.
Die zal ik van het weekend maken als ik op het water ben en dan hier posten.
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Beeldkwaliteit 2D Sonar HDS 7 en HDS 5m Empty Re: Beeldkwaliteit 2D Sonar HDS 7 en HDS 5m

Bericht van Juan Gonzalez wo 22 jun - 9:07

Danny Geysen schreef:Juan,

Is dit enkel bij gebruik van de US2 transducer ? of ook bij de Lowrance HST-WSBL?
Hoe zien de beelden er uit bij gebruik van de HST_WSBL ?

Ik heb mijn antwoord dat bij Algemeen staat ook maar even hier geplaatst. Ik zal de discussie hier (Sonar) gaande houden Very Happy

Hoi Danny,

Beter? In ieder geval anders. Los van de verticale strepen kan ik leven met het feit dat bij gebruik van de US 2 de vissymbolen 'samengedrukt' worden. Met de HST-WSBL had ik wel duidelijke bananen. Echter, ik had toen nog versie 3.5 erop zitten.

Toen ik de overstap maakte naar de transeducer van de Terrova (US 2) heb ik ook de upgrade naar 4.0 gemaakt. Dat de symbolen meer samengedrukt zijn begrijp ik vanuit technisch oogpunt bekeken. Je hebt mij dat eerder al duidelijk uitgelegd. De verticale strepen zijn bij het gebruik van de US 2 en versie 4.0 opgetreden.

Ik monteer binnenkort de HST-WSBL op mijn frontroller. Ik zal dan om en om de de twee verschillende transeducers uitproberen. Maar, ik geef er de voorkeur aan de US 2 te blijven gebruiken mits ik die verticale strepen eruit krijg, al dan niet met aanpassingen aan de instellingen of een upgrade die daar in voorziet. Overigens vind ik het opmerkelijk dat op zeer ondiepe wateren (2 mtr.) nauwelijks sprake is van verticale strepen.

Ik zal nog even op zoek gaan naar screenshots gemaakt met de HST-WSBL.

Wordt vast allemaal vervolgd.

Vr. grt,

Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

Beeldkwaliteit 2D Sonar HDS 7 en HDS 5m Empty Re: Beeldkwaliteit 2D Sonar HDS 7 en HDS 5m

Bericht van Juan Gonzalez wo 22 jun - 9:14

Bootvisser schreef:Juan,

Ik heb zelf de hst wbsl transducer en krijg ook geen mooie sonar beelden, vol ruis/stroringen.
Krijg iets andere beelden dan jij hebt maar heb helaas geen screenshots van gemaakt.
Die zal ik van het weekend maken als ik op het water ben en dan hier posten.

Hoi Bootvisser,

Ik ben benieuwd naar jouw beelden. Zoals je in mijn reactie naar Danny kunt lezen ga ik de HST-WSBL weer uitproberen en vergelijken met de US 2 transeducer. Ook heb ik inmiddels mijn units met versie 4.0.36.59. geupgradet. Ik verwacht met deze upgrade (nog) geen verbeteringen maar je weet maar nooit.

Vr. grt,

Juan
Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

Beeldkwaliteit 2D Sonar HDS 7 en HDS 5m Empty Re: Beeldkwaliteit 2D Sonar HDS 7 en HDS 5m

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum