Inlezen waypoints en routes HDS5M
2 plaatsers
:: Stel hier je vraag :: GPS
Pagina 1 van 1
Inlezen waypoints en routes HDS5M
Danny,
Ik heb een HDS5M in bruikleen, echter ik krijg met de handleiding erbij het niet voor elkaar om routes en waypoints via een SD kaartje op te roepen in de unit
Ik werk alsvolgt
Pages
Utilities
Files
Vervolgens zie ik het memory kaartje (files staan erop ), maar ik zie verder niets. (onder details geeft de unit aan 0 files en 0 folders) Wat moet ik doen om de waypoints te kopieren en in te lezen op de kaart? het is een usr type 3.0 wat op de sd kaart staat.
groet en dank
Roald Vos
Ik heb een HDS5M in bruikleen, echter ik krijg met de handleiding erbij het niet voor elkaar om routes en waypoints via een SD kaartje op te roepen in de unit
Ik werk alsvolgt
Pages
Utilities
Files
Vervolgens zie ik het memory kaartje (files staan erop ), maar ik zie verder niets. (onder details geeft de unit aan 0 files en 0 folders) Wat moet ik doen om de waypoints te kopieren en in te lezen op de kaart? het is een usr type 3.0 wat op de sd kaart staat.
groet en dank
Roald Vos
roald vos- Qualified HelpDesk Member Silver
- Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 07-01-09
Re: Inlezen waypoints en routes HDS5M
Roald,
Het zou moeten werken als volgt:
na FILES:
druk ENTER
selecteer de memory card
druk ENTER
selecteer de gewenst USR-file
Druk ENTER en bevestig nadien met ja
(of druk MENU en kies INPORT (spellingsfoutje ...)
Succes,
Het zou moeten werken als volgt:
na FILES:
druk ENTER
selecteer de memory card
druk ENTER
selecteer de gewenst USR-file
Druk ENTER en bevestig nadien met ja
(of druk MENU en kies INPORT (spellingsfoutje ...)
Succes,
Danny Geysen- Lowrancedokter
- Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Memory card probleem
Danny
hetvolgende is aan de hand, ik heb een memory card met Navionics software (V3.20) via het menu geeft de SD kaart aan dat er zich geen files op bevinden (geen "plusteken" voor het kaartsymbool en via details de melding 0 files. Terwijl dit absoluut wel het geval is. Met mijn eigen SD kaartje (oudere versie) herkent de HDS5M wel alle files op het kaartje. M.a.w het lijkt erop dat het kaartje de oorzaak is......
Is dit een probleem met de instellingen? Indien je nog een idee hebt graag bericht
groet en dank
Roald
hetvolgende is aan de hand, ik heb een memory card met Navionics software (V3.20) via het menu geeft de SD kaart aan dat er zich geen files op bevinden (geen "plusteken" voor het kaartsymbool en via details de melding 0 files. Terwijl dit absoluut wel het geval is. Met mijn eigen SD kaartje (oudere versie) herkent de HDS5M wel alle files op het kaartje. M.a.w het lijkt erop dat het kaartje de oorzaak is......
Is dit een probleem met de instellingen? Indien je nog een idee hebt graag bericht
groet en dank
Roald
Roald,
Met een Navionics SD-kaartje is het inderdaad een ander verhaal.
Afhankelijk van de versie van de Navionics software en de versie van HDS zijn er verschillende mogelijkheden.
Heb je een Navionics-kaartlezer ? (in combinatie met Navplanner) om op die manier de USR file te openen.
Indien niet, kan je de bewuste USR-file lezen met een gewone kaartlezer?
Met een Navionics SD-kaartje is het inderdaad een ander verhaal.
Afhankelijk van de versie van de Navionics software en de versie van HDS zijn er verschillende mogelijkheden.
Heb je een Navionics-kaartlezer ? (in combinatie met Navplanner) om op die manier de USR file te openen.
Indien niet, kan je de bewuste USR-file lezen met een gewone kaartlezer?
Danny,
Ik ben nu nog verder van huis, door allerlei probeersels met het SD kaartje is nu ook de kaartdata niet meer leesbaar (de HDS herkent het kaartje maar leest niets). Nu is de unit niet meer bruikbaar. het kaartje is versie 3.20 en de HDS5M software versie kan ik niet acherhalen
heb je nog een tip, ik wil natuurlijk de kaart weer op het scherm terugzien.
is het zinvol om de laatste software te installeren? ik kan overigens ook niet zien welke versie er nu op staat.
groet
Roald
Ik ben nu nog verder van huis, door allerlei probeersels met het SD kaartje is nu ook de kaartdata niet meer leesbaar (de HDS herkent het kaartje maar leest niets). Nu is de unit niet meer bruikbaar. het kaartje is versie 3.20 en de HDS5M software versie kan ik niet acherhalen
heb je nog een tip, ik wil natuurlijk de kaart weer op het scherm terugzien.
is het zinvol om de laatste software te installeren? ik kan overigens ook niet zien welke versie er nu op staat.
groet
Roald
Danny
de software versie is 2.0.30.50
lowrance kaart worldback background v1.4 wordt weergegeven
groet
Roald
de software versie is 2.0.30.50
lowrance kaart worldback background v1.4 wordt weergegeven
groet
Roald
De software updaten naar 4.0 kan geen kwaad, maar of het toestel daarmee de Navionics-kaart terug zal weergeven is heel twijfelachtig. Maar wel het proberen waard.
USR-files wegschijven naar een Navionics SD-kaart is sowieso geen goede idee.
Maar blijkbaar was het al wel gebeurd.
USR-files wegschijven naar een Navionics SD-kaart is sowieso geen goede idee.
Maar blijkbaar was het al wel gebeurd.
Soortgelijke onderwerpen
» Inlezen waypoints en routes lowrance globalmap
» Inlezen route vanuit pc naar HDS5M
» LCX-27C: kaart inlezen lukt niet
» Update HDS5m
» waypoints
» Inlezen route vanuit pc naar HDS5M
» LCX-27C: kaart inlezen lukt niet