De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

USR file typen

2 plaatsers

Ga naar beneden

USR file typen Empty USR file typen

Bericht van roald vos do 3 maa - 10:15

Beste,

Ik ben wat aan het stoeien met inlezen van diverse *.usr databestanden. Nu kom ik erachter dat er verschillende usr databestanden bestaan (*.usr type 2, type 3 en type 4) deze laatste zijn niet te vertalen mbv GPSBabel. Mijn vragen

- Kan iemand aangeven welke filetypen waar vandaan komen en of in de meest nieuwe apparatuur ook de oude bestanden
ingelezen kunnen worden
- Welke type *.usr databestand hoort bij een Navionics kaart XG 28 V.1.20 behoredne bij een globalmap 7200C?
- Is er een mogelijkhid om type 4 bestanden om te zetten in type 2 of 3?

groet
Roald Vos

roald vos
Qualified HelpDesk Member Silver
Qualified HelpDesk Member Silver

Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 07-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

USR file typen Empty Re: USR file typen

Bericht van Danny Geysen do 3 maa - 11:21

Roald,

"Lowrance has 3 versions of saving waypoints.
Version 2 is the oldest and also works in handheld GPS models. Version3 saves the depth with the waypoint and
Version 4 is from the Lowrance HDS. I suggest saving as Version 2 if you have a Lowrance handheld, Version 3
for the LMS/LCX models and Version 4 for the HDS so you can keep the new Lowrance HDS icons (symbols)."

Doc Bruce Samson
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum