De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

HDS 5 met StructureScan uitbreiden

2 plaatsers

Ga naar beneden

HDS 5 met StructureScan uitbreiden Empty HDS 5 met StructureScan uitbreiden

Bericht van Rene van den Brug zo 15 aug - 8:28

Hallo

Ik zit er aan te denken om SS aan te schaffen maar twijfel IVM het schermformaat van de HDS 5

ik bezit de HDS 5x en de HDS 5m deze zijn gekoppeld.

Zijn er hier voorbeelden van SS op de HDS5. (screenshots of zo)
Mijn idee was om SS op het ene scherm weer te geven en down en 200khz op het andere scherm.
hier onder een foto van mijn opstelling

HDS 5 met StructureScan uitbreiden 82140

Rene van den Brug

Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 22-07-10
Leeftijd : 44
Woonplaats : Anjum

http://www.devisgids.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS 5 met StructureScan uitbreiden Empty Re: HDS 5 met StructureScan uitbreiden

Bericht van Danny Geysen zo 15 aug - 19:00

René,

Zoals je zelf al aangeeft is de grootte van het scherm niet ideaal om te gebruiken in combinatie met StructureScan, zeker niet als je in splitscreen moet gaan werken. Maar als je je beperkt tot 1 view per scherm (downscan of sidescan) moet het wel kunnen.

Wat de combinatie 5x en 5m betreft, zou ik eens proberen contact op te nemen met een dealer, die ervaring heeft met 5x en 5m in combinatie met de structurescan. Mogelijk loop je toch ergens tegen beperkingen aan (het ene toestel is enkel dieptemeter, het andere enkel GPS.) Wil je er het maximum uithalen zal je toch moeten beschikken over een ethernetkabel (gele stekkers) en het rode nmea2000 netwerk, naar ik vermoed ...
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS 5 met StructureScan uitbreiden Empty Re: HDS 5 met StructureScan uitbreiden

Bericht van Rene van den Brug ma 16 aug - 0:02

Hallo Danny

Ik zal eens kijken wie in de buurt SS heeft is helaas een beetje lastig aangezien de meesten
alleen een paar toestellen hebben staan. het zal wel resulteren in een ritje Evin of zo iets.
heb je misschien nog een tip wie in het hoge noorden veel heeft staan eventueel?

De ethernet is al aan gesloten de nmea2000 nog niet, dat komt straks in combinatie met de
AIS en de Yamaha aansluiting op de nieuwe boot. Tot die tijd zoek ik op mijn gemak alles bij elkaar
om het te testen en dan over te zetten in de nieuwe boot dan weet ik exact wat voor bekabeling er bij
hoort en kan alles weggewerkt worden aangezien het een custombuild boot word.

Grt Rene

Rene van den Brug

Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 22-07-10
Leeftijd : 44
Woonplaats : Anjum

http://www.devisgids.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS 5 met StructureScan uitbreiden Empty Re: HDS 5 met StructureScan uitbreiden

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum