De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

beste transducer

4 plaatsers

Ga naar beneden

beste transducer Empty beste transducer

Bericht van Wim de Wit ma 19 jul - 1:57

ls,

Ik heb mijn keuze laten vallen op de lowrance HDS-7 in combinatie met de LSS-1 Structure Scan, ik ga hem gebruiken voor het wrakvissen nu is mijn vraag welke transducer voor deze combi en toepassing de beste resultaten geeft de 50/200 of 83/200.

En is de transducer uitwisselbaar met de lowrance X102-C

mvg

Wim

Wim de Wit

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 19-07-10

Terug naar boven Ga naar beneden

beste transducer Empty Re: beste transducer

Bericht van Frenk Elings ma 19 jul - 6:43

83/200 geeft een grotere kijkhoek (cirkel) dan de 50/200. Echter hoe lager de frequentie hoe sterker de puls is, de 50 zal dus dieper penetereren dan de 80. Het is dus maar net wat je zoekt...overigens zijn de verschillen relatief klein en zul je het verschil in Herz alleen merken bij een optimale instelling.

kleine vuistregel.....ga je dieper dan 30 meter, kies je het beste de 50/200. In alle anderen gevallen voldoet de 83 prima.

Vraag 2 begrijp ik niet helemaal.....wil je de 102 in een netwerk samen met de HDS-sen hebben ?
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

beste transducer Empty Re: beste transducer

Bericht van Wim de Wit ma 19 jul - 7:09

Hoi Frank,

bedankt voor het duidelijke antwoord, met vraag twee bedoel ik of mijn huidige transducer 50/200 van mijn 102-C ook kan gebruiken op mijn HDS of dat het een ander type is.

Mijn meest ideale oplossing zou zijn om op termijn alles te koppelen aan mijn onboard PC om het via een groterbeeldscherm te bijken maar ik weet niet of er mogelijkeheden en prog's zijn om de beelden van de lowrance fischfinder, GPS, radar, etc realtime en met goede resolutie over te zetten naar het scherm van de computer.

mvg

Wim

Wim de Wit

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 19-07-10

Terug naar boven Ga naar beneden

beste transducer Empty Re: beste transducer

Bericht van Danny Geysen ma 19 jul - 7:19

Wim,

Persoonlijk vind ik de 50/200 niet zo'n goed idee als het niet echt moet.

De 200 kHz van deze transducer is niet gelijk aan de 200 kHz van de Single Frequency transducer.
De SF heeft een zendkegel van 20° terwijl die van de DF 12° is. Dat houdt in dat bij deze de laatste echo's bijna de helft compacter zijn t.o.v. de SF. De zogenaamde 'banaantjes' (visaanduidingen) worden dan ook flink ingekort.

Momenteel kan je de Lowrance toestellen nog niet aansluiten op externe monitors. Je kunt wel LOG-files (opgenomen op een SD-kaartje) bekijken op je PC.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

beste transducer Empty Re: beste transducer

Bericht van Frenk Elings ma 19 jul - 7:31

Goede aanvulling van Danny beste transducer Icon_biggrin ......wat je transducer betreft, inndien het een HST-WSBL (standaard TD) is (wat ik wel denk), is er geen probleem.
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

beste transducer Empty Re: beste transducer

Bericht van Wim de Wit ma 19 jul - 8:12

bedankt voor de antwoorden,

het is inderdaad een HST-WSBL, als straks de andere boot klaar is plaats ik zowel de X102-C als backup en de nieuwe HDS kan dan altijd nog wel transducer omschakelen.

Het sd kaartje is wel intressant, je hebt SD kaarten voorzien van wifi uitdaging is om het streaming te krijgen, wie weet over een jaar beste transducer Icon_biggrin

mvg

Wim

Wim de Wit

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 19-07-10

Terug naar boven Ga naar beneden

beste transducer Empty Re: beste transducer

Bericht van martijn sturkenboom zo 2 jan - 10:39

hallo wim

als de x102-c ethernet heeft is hij toch te koppelen met de hds en deel je de transducer

gr martijn

martijn sturkenboom
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

beste transducer Empty Re: beste transducer

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum