De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sporen kwijt op LCX27C

3 plaatsers

Ga naar beneden

Sporen kwijt  op LCX27C Empty Sporen kwijt op LCX27C

Bericht van Bram di 18 mei - 21:00

Net terug van een week vissen in Zweden, ditmaal met de juiste Navionics kaart (bedankt Dick!!)
Echter een paar keer daar gemerkt dat sporen van een eerdere route deels verdwenen waren.
Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt in de 2 jaar dat ik mijn LCX-27C gebruik.
Is hier een verklaring voor?

Oja, ook viel me daar op dat de 5300C die ik als sonar gebruik via de LCX27-C, 30cm minder diepte aangaf dan het moedertoestel. Beide werken via 1 transducer.

Bram

Bram
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 22
Registratiedatum : 22-12-08
Woonplaats : Zaandam

http://www.steelhead.nl/snoektrip

Terug naar boven Ga naar beneden

Sporen kwijt  op LCX27C Empty Re: Sporen kwijt op LCX27C

Bericht van Danny Geysen wo 19 mei - 9:06

Bram,

Een spoor heeft standaard maximum 2000 punten. Als je lange dagen gevist hebt, zou het kunnen dat je het begin van het spoor kwijt bent, omdat het overschreven is.

Om zoiets te vermijden kan je voor de visdag begint het maximaal aantal trail points verhogen tot bv. 9999. Opgelet, deze instelling blijft niet staan voor het volgende spoor als je het toestel uitgeschakeld hebt !

Als er tijdens de dag delen van het spoor verdwenen zijn, zou het kunnen dat je op dat moment niet voldoende GPS-ontvangst had en je op die momenten geen positiebepaling had. Dan ontbreekt dat deel van het spoor.

Wat betreft het diepteverschil tussen de 5300C en de LCX27C heb ik niet direct een verklaring.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Sporen kwijt  op LCX27C Empty Re: Sporen kwijt op LCX27C

Bericht van Bootvisser do 20 mei - 19:52

Danny Geysen schreef:
Wat betreft het diepteverschil tussen de 5300C en de LCX27C heb ik niet direct een verklaring.

Misschien kan het zijn dat bij het ene toestel de keel offset is ingesteld en bij de andere niet. Dit zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn.
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Sporen kwijt  op LCX27C Empty Re: Sporen kwijt op LCX27C

Bericht van Bram ma 24 mei - 22:45

Thanx Bootvisser! Op de een was inderdaad 30cm keel offset ingesteld.
Weer opgelost dus.

Bram
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 22
Registratiedatum : 22-12-08
Woonplaats : Zaandam

http://www.steelhead.nl/snoektrip

Terug naar boven Ga naar beneden

Sporen kwijt  op LCX27C Empty Re: Sporen kwijt op LCX27C

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum