juiste plaats spiegeltransducer
5 plaatsers
:: Stel hier je vraag :: Sonar
Pagina 1 van 1
juiste plaats spiegeltransducer
Vorige week hebben we voor het eerst onze LMS 527c geprobeerd, dat viel heel goed mee. Prima afleesbaar.
Echter het plan was de transducer door de polyester romp te laten meten van de rib en dat lukte niet. Geen signaal mogelijk, wellicht zit er toch ergens lucht in de bodem van de rib.
Dus moet ie achterop komen.
Ik wil een blokje polyester maken, dit achterop de spiegel lijmen en daarop schroeven.
Volgens de handleiding van de LMS, zou ik best op een horizontaal stukje (vin) van de romp komen?
ik dacht dus aan plaats 1, hogerop lijkt me niets want dan loop ik het risico boven de waterlijn te komen.
Wat vinden jullie is de beste plaats?
Patrick
Echter het plan was de transducer door de polyester romp te laten meten van de rib en dat lukte niet. Geen signaal mogelijk, wellicht zit er toch ergens lucht in de bodem van de rib.
Dus moet ie achterop komen.
Ik wil een blokje polyester maken, dit achterop de spiegel lijmen en daarop schroeven.
Volgens de handleiding van de LMS, zou ik best op een horizontaal stukje (vin) van de romp komen?
ik dacht dus aan plaats 1, hogerop lijkt me niets want dan loop ik het risico boven de waterlijn te komen.
Wat vinden jullie is de beste plaats?
Patrick
perk- Bronze member
- Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 07-01-10
Re: juiste plaats spiegeltransducer
Patrick,
Hoe diep ligt de achtersteven in water als de boot in plané is?
Heb je een idee?
Hoe diep ligt de achtersteven in water als de boot in plané is?
Heb je een idee?
Danny Geysen- Lowrancedokter
- Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
neen,
ik ben nog maar 1x gaan varen ermee en het nog niet kunnen bekijken.
'k kan daar volgende keer wel eens op letten.
Patrick
ik ben nog maar 1x gaan varen ermee en het nog niet kunnen bekijken.
'k kan daar volgende keer wel eens op letten.
Patrick
perk- Bronze member
Perk ,
Ik zou hem niet op pos 1 zetten ik denk dat je dan net zoals ik een waterspray krijgt als je op hogere snelheid vaart. de rvs beugel van de transducer zit dan rond de waterlijn en dat geeft een heel raar effect.
probeer anders het idee wat al op het sbf is geopperd met een houten balkje aan je boot bevestigen bv met een lijm klem en op de plank je transducer.
Groet ,
Michel
Ik zou hem niet op pos 1 zetten ik denk dat je dan net zoals ik een waterspray krijgt als je op hogere snelheid vaart. de rvs beugel van de transducer zit dan rond de waterlijn en dat geeft een heel raar effect.
probeer anders het idee wat al op het sbf is geopperd met een houten balkje aan je boot bevestigen bv met een lijm klem en op de plank je transducer.
Groet ,
Michel
Mika- Silver member
- Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 11-08-09
Positie 1 valt in mijn ogen ook af maar dan meer vanwege de "bodemrib" hier is toch altijd meer "waterturbulentie" te verwachten. Mits het met traileren geen probleem geeft zou ik opteren voor een positie tussen 2 en 3. Polyethyleen blokje lijmen is een goed plan.
Als positie 2 onder de waterlijn ligt, zou ik hier voor gaan.
En anders dus positie 3.
En anders dus positie 3.
Hans van Dinter- Qualified HelpDesk Member Gold
- Aantal berichten : 60
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 61
ik ben dit weekend hypalon gaan halen bij de verdeler van deze boten, die wist me te zeggen dat zij de sonar ongeveer op positie 4 zetten.
Zo diep mogelijk dus.
Ik ga dus ergens opteren voor positie 3. Eerst een blokje polyester gieten voor te monteren.
'k heb gisteren tot mij schande ontdekt dat er geen schroeven bij de sonar zelf zaten, dus ik moet eerst nog ergens RVS schroeven vinden (niet zo makkelijk lokaal)
Patrick
Zo diep mogelijk dus.
Ik ga dus ergens opteren voor positie 3. Eerst een blokje polyester gieten voor te monteren.
'k heb gisteren tot mij schande ontdekt dat er geen schroeven bij de sonar zelf zaten, dus ik moet eerst nog ergens RVS schroeven vinden (niet zo makkelijk lokaal)
Patrick
perk- Bronze member
:: Stel hier je vraag :: Sonar
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: