De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Updaten HDS 5X?

+2
Danny Geysen
Bootvisser
6 plaatsers

Ga naar beneden

Updaten HDS 5X? Empty Updaten HDS 5X?

Bericht van Bootvisser di 13 apr - 21:55

Ben in het bezit van een hds 5x toestel. Weet iemand hoe ik deze moet updaten aangezien er geen kaartslot in zit om via
een sd kaartje te updaten. Hij staat wel in verbinding met een hds 7m toestel. Kan ik dit dan via de 7m doen (zo ja hoe dan?) of gaat het updaten van de 5x uberhaupt niet?
Bij voorbaat dank voor de antwoorden.
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Updaten HDS 5X? Empty Re: Updaten HDS 5X?

Bericht van Danny Geysen wo 14 apr - 0:31

Bootvisser,

Het kan inderdaad wel als je de HDS5 X via Ethernet (kabel met gele stekkers) verbindt met de HDS7 M. De volledige procedure staat beschreven op volgende pagina:

http://www.lowrance.com/en/Downloads/Product-Software-Updates/Installation-Instructions-for-HDS-5X/

Een alternatief is contact op te nemen met je dealer en dan regelt hij het wel als het toestel bij hem aangeschaft is.

Succes,
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Updaten HDS 5X? Empty Re: Updaten HDS 5X?

Bericht van Bootvisser wo 14 apr - 1:10

Bedankt voor de snelle reaktie!
Daar kom ik wel uit, zal het eens proberen van het weekend.
Kon het zelf nergens zo snel vinden dus nogmaals bedankt. Updaten HDS 5X? Icon_wink
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Updaten HDS 5X? Empty Re: Updaten HDS 5X?

Bericht van Bootvisser di 4 mei - 1:42

Hi,
Heb de softwareupdate inmiddels gedownload van lowrance.com. Als ik nu op de HDS_253156.exe klik krijg ik op een gegeven moment een aantal foutmeldingen om de oren.
Zie plaatjes;

Updaten HDS 5X? Fout1

Updaten HDS 5X? Fout2

Vervolgens moet ik verwijzen naar de java.exe wat ik dan ook doe en krijg ik onderstaande melding;

Updaten HDS 5X? Fout3

Ik heb via de Lowrance instructions de laatste nieuwe Java versie geinstalleerd op m`n pc (WindowsXP) maar wat ik ook doe krijg het niet aan de gang
en naar de sd kaart gekopieerd. Iemand een idee want ik krijg behoorlijk de sch... van die @#$%! Java errors altijd!
Alvast bedankt.
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Updaten HDS 5X? Empty Re: Updaten HDS 5X?

Bericht van sieb hillenga di 4 mei - 3:19

hallo,

volgens mij moet je dat bestandje niet openen, maar gewoon op een lege sd kaartje zetten, en dan in de slot van de hds plaatsen.


sieb
sieb hillenga
sieb hillenga
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 84
Registratiedatum : 07-02-10
Leeftijd : 61
Woonplaats : westerlee groningen

http://eemsvisser.mijnalbums.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Updaten HDS 5X? Empty Re: Updaten HDS 5X?

Bericht van Hans van Dinter di 4 mei - 6:32

Hallo Bootvisser,

Lowrance heeft 2 methodes van installeren :
Eentje dit via het Web en de andere als je hiermee problemen hebt (zie link boven van Danny)
Krijg je bij beide methodes die Java fout?
Hans van Dinter
Hans van Dinter
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 60
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Updaten HDS 5X? Empty Re: Updaten HDS 5X?

Bericht van Frenk Elings di 4 mei - 6:53

Probeer eens om de Java installer te omzeilen door met je rechtermuis op de update te klikken en deze dan op te slaan op je pc. Vervolgens sleep je de update naar je MMC.

Volg daarna de aanwijzingen op http://www.lowrance.com/en/Downloads/Product-Software-Updates/Installation-Instructions-for-HDS-5X/
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Updaten HDS 5X? Empty Re: Updaten HDS 5X?

Bericht van Bootvisser di 4 mei - 7:21

sieb hillenga schreef:hallo,
volgens mij moet je dat bestandje niet openen, maar gewoon op een lege sd kaartje zetten, en dan in de slot van de hds plaatsen.

sieb

Ik heb geen idee, kan dat nergens lezen. Ik ging er vanuit dat ik op de gedownloade "HDS_253156b.exe" moest klikken en van daaruit
worden een aantal bestanden naar de sd kaart geschreven. Klopt dit?

Hans van Dinter schreef:Hallo Bootvisser,
Lowrance heeft 2 methodes van installeren :
Eentje dit via het Web en de andere als je hiermee problemen hebt (zie link boven van Danny)
Krijg je bij beide methodes die Java fout?
Via de webinstaller lukt me niet omdat ik te weinig diskruimte over heb op de C schijf. Meer als 500 MB ruimte over maar helaas. Dus heb ik het bestand handmatig gedownload. Wanneer ik dan op dat bestand klik krijg ik dus genoemde foutmeldingen.

Frenk Elings schreef:Probeer eens om de Java installer te omzeilen door met je rechtermuis op de update te klikken en deze dan op te slaan op je pc. Vervolgens sleep je de update naar je MMC.
Volg daarna de aanwijzingen op http://www.lowrance.com/en/Downloads/Product-Software-Updates/Installation-Instructions-for-HDS-5X/
Ik heb het bestand reeds gedownload dat is het probleem niet. De beschrijving van Danny is eigenlijk niet wat ik bedoel, zover kom ik niet eens...
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Updaten HDS 5X? Empty Re: Updaten HDS 5X?

Bericht van Frenk Elings di 4 mei - 7:40

Maak contact met beide units. Zet dan je HDS 7 aan maar laat je 5 uit. Je 5 krijgt vanzelf een melding via de 7 om op te starten. Je stopt de MMC met het bestand in je 7 en scrollt middels de "pagina's" naar je update bestand op de 7 klik daar op de update file (eindigd op .UPD) kies voor de optie REMOTE UPDATE (enter)

Druk hierna (heel belangrijk) op de "pijl omhoog" (op de 5) en druk tegelijketijd op de POWER key en laat deze weer los, blijf op de "pijl omhoog" key drukken (inhouden) totdat de update start.

Mocht je een melding krijgen dat de file "TE GROOT" is druk dan gewoon op ENTER om de update te completeren

restart hierna de 5 (power) druk op enter en daarna kun je de mmc uit de 7 halen en zou alles in orde moeten zijn.


PS: heb je de LITE update gedowned ???? deze is speciaal voor een REMOTE (via een andere unit) upgrade gechikt.

PS2: je 7 dient de laatste software versie te hebben.
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Updaten HDS 5X? Empty Re: Updaten HDS 5X?

Bericht van sieb hillenga di 4 mei - 8:53

k heb geen idee, kan dat nergens lezen. Ik ging er vanuit dat ik op de gedownloade "HDS_253156b.exe" moest klikken en van daaruit
worden een aantal bestanden naar de sd kaart geschreven. Klopt dit?


ik heb het bestandje op mijn computer staan, uitgepakt als map, die wil ik je wel sturen, maar weet niet of het goed is.

sieb
sieb hillenga
sieb hillenga
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 84
Registratiedatum : 07-02-10
Leeftijd : 61
Woonplaats : westerlee groningen

http://eemsvisser.mijnalbums.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Updaten HDS 5X? Empty Re: Updaten HDS 5X?

Bericht van Bootvisser di 4 mei - 9:03

Frenk,
Bedankt voor je uitgebreide uitleg maar toch is dit niet helemaal wat ik bedoel. Ik zal het nogmaals beschrijven

Ik heb de full version gedownload op de manier zoals ik reeds beschreef. Dit is het bestand HDS_253156b.exe Vervolgens dubbel klik ik dus vanuit de pc op dit bestand en krijg dan de genoemde foutmeldingen. Ik heb de full version eerst gedownload omdat ik meen ergens beschreven staat dat je eerst de 7m met de full version moest installeren en daarna pas de 5x met de lite version. Corrigeer me maar als ik het fout heb.
Moet ik nu wel of niet dubbelklikken op dat "HDS_253156b.exe" bestand of is dat helemaal niet de bedoeling?
Ik kan dat nergens vinden en kom er niet meer uit, misschien denk ik veel te moeilijk en is het heel simpel allemaal maar ik zie het op het moment even niet.

Wat bedoel je trouwens precies met de zin "Maak contact met beide units."? Ik moet de 5x toch uit laten staan zeg je? Ik snap niet helemaal wat je met deze
zin bedoeld...

Ookonderstaand kan ik niet helemaal volgen;
"Zet dan je HDS 7 aan maar laat je 5 uit. Je 5 krijgt vanzelf een melding via de 7 om op te starten".
Hoe kan de 5 een signaal krijgen als hij uit staat?
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Updaten HDS 5X? Empty Re: Updaten HDS 5X?

Bericht van Frenk Elings di 4 mei - 9:47

Ik heb de full version gedownload op de manier zoals ik reeds beschreef. Dit is het bestand HDS_253156b.exe

Deze versie heb je niet nodig..download de LITE versie HDS_253156.exe

Vervolgens dubbel klik ik dus vanuit de pc op dit bestand en krijg dan de genoemde foutmeldingen.

Nergens op klikken...je update NIET vanaf je PC maar vanuit je 7 !!!!!!!

Wat bedoel je trouwens precies met de zin "Maak contact met (TUSSEN) beide units."? Ik moet de 5x toch uit laten staan zeg je? Ik snap niet helemaal wat je met deze
zin bedoeld...

Ik doelde dus op een vebinding middels een ethernetkabel tussen beide units.

Ook onderstaand kan ik niet helemaal volgen;
"Zet dan je HDS 7 aan maar laat je 5 uit. Je 5 krijgt vanzelf een melding via de 7 om op te starten".
Hoe kan de 5 een signaal krijgen als hij uit staat?

Je 7 "verteld" je in dat stadium wanneer je je 5 moet aanzetten !

Dus:

- file downloaden (niet openen)
- op een MMC zetten
- ethernet tussen beide units aansluiten
- 7 opstarten
- wacht op melding om je 5 aan te zetten
- mmc met file in je 7 stoppen
- druk naar "pagina's"
- druk in pagina's naar "utilities" (logo met een tandwieltje en een moersleutel)
- zoek (highlight) de file eindigend op .UPD
- kies voor de keuze van updaten via een REMOTE (je 7) update (dus niet de optie "DEZE unit") en klik enter
- als het wordt gevraagd druk je op pijl omhoog op de 5 terwijl je gelijktijdig op de power drukt en weer loslaat...je blijft echter op de pijl omhoog drukken tot de update start...dit alles gebeurd op de 5.
- als je de melding krijgt dat de file te groot is en dat je moet afsluiten, negeer je deze melding en druk je op enter en je update is klaar
- klik hierna op power (op de 5) om te restarten. Als deze is herstart druk je op enter en kun je alles loskoppelen en de mmc uit je 7 halen.

succes en ik hoop dat het nu duidelijk is.
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Updaten HDS 5X? Empty Re: Updaten HDS 5X?

Bericht van Bootvisser wo 5 mei - 1:18

sieb hillenga schreef:
ik heb het bestandje op mijn computer staan, uitgepakt als map, die wil ik je wel sturen, maar weet niet of het goed is.

sieb

Hartelijk dan voor je aanbod maar ik denk eerlijk gezegd dat het bestand te groot om te mailen is.
Zoals Frenk het nu beschrijft is het duidelijk.

@Frenk:
Ah, kijk nu is het me duidelijk. Zoals ik al vermoedde was ik dus te ingewikkeld bezig! Updaten HDS 5X? Icon_cool
Hartelijk dank voor de uitgebreide uitleg en natuurlijk je geduld.
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Updaten HDS 5X? Empty Re: Updaten HDS 5X?

Bericht van Frenk Elings wo 5 mei - 2:22

Ehhhh... daar zijn we voor he Updaten HDS 5X? Icon_biggrin ...laat je even weten of/als het allemaal gelukt is ?
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Updaten HDS 5X? Empty Re: Updaten HDS 5X?

Bericht van Bootvisser ma 24 mei - 5:13

Helaas helaas, alle goede tips en bedoelingen ten spijt werkt het nog steeds niet.
Het probleem is (zoals ik al eerder beschreef) dat ik het bestand handmatig gedownload heb en dan heb je dus een .exe bestand en geen .upd bestand.
Die .exe heb ik dus zoals je beschreven op het sd kaartje gezet en vervolgens precies alles gedaan zoals jullie vertelden echter de hds ziet het niet als een update
maar als een gewoon bestand en doet er verder niks mee. Dat komt dus door die .exe extentie!
Die .exe dien ik dus wel degelijk eerst uit te pakken (volgens mijn inziens) op m`n pc en vervolgens die inhoud moet dan naar de sd kaart gekopieerd worden.
Echter wanneer ik dat .exe bestand dus wil uitpakken krijg ik die Java error meldingen die ik telkens beschreef.
Ik ben dus helaas nog geen steek opgeschoten....


[Edit] Het probleem ligt dus echt aan Java. Heb hem nu via de installer kunnen downloaden maar krijg helaas exact dezelfde error meldingen. Zal proberen of ik het via het werk
kan doen v/d week....
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Updaten HDS 5X? Empty Re: Updaten HDS 5X?

Bericht van Frenk Elings ma 24 mei - 6:20

Getver.......nou ja, laat even weten of het op je werk wel lukt !!!

suc6
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Updaten HDS 5X? Empty Re: Updaten HDS 5X?

Bericht van Bootvisser di 25 mei - 7:48

Het is nu op het werk in ieder geval gelukt om hem uitgepakt te krijgen. Heb nu eindelijk het juiste bestand dat eindigd op .upd! Updaten HDS 5X? Icon_cool
Ben dus weer een stapje verder, zal morgen een nieuwe poging om te updaten....

[Edit]: Update naar versie 3 is gelukt....
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Updaten HDS 5X? Empty Re: Updaten HDS 5X?

Bericht van rana vr 4 dec - 9:22

Kan iemand mij vertellen of dit nog steeds werkt? wil mijn HDS 5x updaten via mijn andere HDS 5 gen 2 via een ethernetkabel. wil de 5x updaten naar 4.1. moet ik dan nog steeds de lite versie hebben?

rana

Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 19-09-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Updaten HDS 5X? Empty Re: Updaten HDS 5X?

Bericht van Danny Geysen zo 6 dec - 7:44

Dat kan nog steeds. Maar heb je de volledige procedure bij je hoe het moet verlopen?
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Updaten HDS 5X? Empty Re: Updaten HDS 5X?

Bericht van rana zo 6 dec - 8:18

Op deze manier zoals frenk heeft beschreven?

- file downloaden (niet openen)
- op een MMC zetten
- ethernet tussen beide units aansluiten
- 7 opstarten
- wacht op melding om je 5 aan te zetten
- mmc met file in je 7 stoppen
- druk naar "pagina's"
- druk in pagina's naar "utilities" (logo met een tandwieltje en een moersleutel)
- zoek (highlight) de file eindigend op .UPD
- kies voor de keuze van updaten via een REMOTE (je 7) update (dus niet de optie "DEZE unit") en klik enter
- als het wordt gevraagd druk je op pijl omhoog op de 5 terwijl je gelijktijdig op de power drukt en weer loslaat...je blijft echter op de pijl omhoog drukken tot de update start...dit alles gebeurd op de 5.
- als je de melding krijgt dat de file te groot is en dat je moet afsluiten, negeer je deze melding en druk je op enter en je update is klaar
- klik hierna op power (op de 5) om te restarten. Als deze is herstart druk je op enter en kun je alles loskoppelen en de mmc uit je 7 halen

rana

Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 19-09-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Updaten HDS 5X? Empty Re: Updaten HDS 5X?

Bericht van rana zo 6 dec - 8:21

moet ik dan nog steeds de lite versie hebben zoals in het topic beschreven?

Heb net een mapje gedownload van de Lowrance site hierin staan drie files namelijk:

mapje: sims
HDS-4.1.36V.68-Standard-1.upd
update.conf

kan ik deze in totaal op een sd zetten en dan volgens de hierboven beschreven methode installeren via het gen 2 toestel?

rana

Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 19-09-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Updaten HDS 5X? Empty Re: Updaten HDS 5X?

Bericht van Danny Geysen zo 6 dec - 8:31

De lite versie werkt inderdaad ook. Alleen zitten daar geen voorbeeldbestanden in voor de simulator.
Probeer de procedure zoals hierboven beschreven staat te volgen. Inderdaad, alles op 1 SD-kaart.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Updaten HDS 5X? Empty Re: Updaten HDS 5X?

Bericht van rana wo 9 dec - 23:46

Hoi, Ik heb de procedure zoals hierboven beschreven gevolgd echter lukt het niet de hds 5x te updaten. Bij stap 5 krijg ik niet de vraag om de 5 aan te zetten.

als ik dit dan vervolgens uiteindelijk maar wel doe en volg de verdere stappen dan lukt het mij niet om de upgrade te starten (met het aanzetten en omhoogkop ingedrukt houden) De 5x gaat gewoon aan zonder de upgrade te pakken.

iemand een idee wat ik niet goed doe?

rana

Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 19-09-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Updaten HDS 5X? Empty Re: Updaten HDS 5X?

Bericht van rana ma 21 dec - 4:43

Is er iemand die mogelijk een oplossing weet?

rana

Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 19-09-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Updaten HDS 5X? Empty Re: Updaten HDS 5X?

Bericht van Danny Geysen zo 27 dec - 10:47

Rana,
Is er een grote Lowrance verdeler bij jou in de buurt? Dan zou ik even contact opnemen en vragen of hij de klus voor je wil klaren.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Updaten HDS 5X? Empty Re: Updaten HDS 5X?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum