De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Instellen lowrance Radar

2 plaatsers

Ga naar beneden

Instellen lowrance Radar Empty Instellen lowrance Radar

Bericht van roald vos za 10 apr - 6:40

Beste,

Inmiddels is mijn radar lowrance LRA 1800 geinstalleerd en aangesloten. Vandaag met de handleiding het water op geweest om "hem" in te stellen conform de handleiding. De radar werd wel herkend door het netwerk maar gaf geen duidelijk signaal af. Voor diegene die bekend zijn met de lowrance radars, bij een "gain instelling" van 15% dient er volgens de handleiding een ring te verschijnen waarna de trigger delay ingesteld moet worden (tussen 35 en 42 %). Dit is niet gelukt. Mijn probleem is dat er pas bij een gain instelling van 75% een hele grote vage "ring" te zien is. (m.a.w een onbruikbaar beeld) om de instellingen te vervolgen. Mij viel op dat de radar automatisch start met een baud rate van 230400 maar later tijdens operatie een baud rate van 460800 gebruikt.

Mogelijke oorzaken die ikzelf kan bedenken:

- Baud rate, maar deze is niet te wijzigen
- Control box ligt extra aan aarde in NMEA2000 netwerk (volgens schema is dit niet noodzakelijk)

Wie heeft er advies voor mij?

groet
Roald Vos

roald vos
Qualified HelpDesk Member Silver
Qualified HelpDesk Member Silver

Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 07-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Instellen lowrance Radar Empty Instellen lowrance radar (2)

Bericht van roald vos ma 12 apr - 7:11

Beste,

Inmiddels mijn extra aardingskabel verwijderd en er ontstaat radarbeeld. echter niet met de aangegeven instellingen voor % Gain en % trigger relay. Deze wijken heel ver af van de waarde welke in de handleiding worden opgegeven als richtwaarde.

Welke collega watersporter met een LRA1800 lowrance radar kan en wil mij zijn standaard instellingen doorgeven voor % gain en % trigger delay, bij voorkeur voor diverse range instellingen, met name voor de korte afstand (bv 0.125 mijl, 0.250 mijl en 0.5 mijl , want radar beelden over grote afstand zijn voor mij niet echt interessant.

Bij voorbaat dank

groet
Roald

roald vos
Qualified HelpDesk Member Silver
Qualified HelpDesk Member Silver

Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 07-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Instellen lowrance Radar Empty Re: Instellen lowrance Radar

Bericht van Danny Geysen ma 12 apr - 11:02

Roald,

Nog even geduld a.u.b.
We geven zo vlug als mogelijk feedback.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Instellen lowrance Radar Empty Re: Instellen lowrance Radar

Bericht van roald vos di 13 apr - 8:55

Danny,

Bedankt, goed om te horen dat mijn vraag in behandeling is. Ik begrijp dat het geen standaard vragen zijn waar iedereen direct antwoord op weet.

groet
Roald

roald vos
Qualified HelpDesk Member Silver
Qualified HelpDesk Member Silver

Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 07-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Instellen lowrance Radar Empty Re: Instellen lowrance Radar

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum