De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

HDS-7

3 plaatsers

Ga naar beneden

HDS-7 Empty HDS-7

Bericht van Luc ma 1 maa - 7:59


Dag Forum,
in november 09 bezocht ik VISEXPO te Kortrijk en daar overtuigde me een vriendelijke "Lowrance-man" een HDS aan te schaffen.
Nadien had toch nog enkele vragen en trok met deze naar Belgian Boatshow in Gent. Helaas was daar geen Lowrance te bespeuren, jammer ......
To the point: ik wil me de HDS-7 aanschaffen en wil deze gebruiken in de Ligurische Zee (Elba, Italie).
Momenteel gebruik ik de fishfinder X97, doch wil ik nu precieser op locatie gaan vissen vandaar de aankoop van deze combo.
Mijn vragen:
-heeft de HDS7 ook een radje die "de snelheid op het water" meet, Ik gebruik die functie bij trolling.
-indien ik m'n X97 laat staan, en met 2 tranducers werk, kunnen die 2 elkaar storen? Moet ik met iets rekening houden bij montage?
-welke tranducer moet ik me aanschaffen? (info: zeewater, dieptes tss 10 en 300m, zowel op anker, drifting en trolling, tot 8knots.)
-volstaat de meegeleverde
"Platium kaart", zal ik de italiaanse middenwestkust hebben?
Groeten,
en verder succes met jullie forum,
Luc.

Luc

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 57
Woonplaats : Zulte Belgie

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS-7 Empty Re: HDS-7

Bericht van Danny Geysen ma 1 maa - 8:32

Dag Luc,

Ik zal al proberen op enkele van je vragen te antwoorden; misschien zullen andere Prostaffers nog wel wat aanvullen.

De 'snelheid op het water' kan je ook bekomen via de GPS-gegevens. via 'bovenliggende data'. Dat ' snelheidsradje' hoef je niet meer te hebben.

Ik zou in ieder geval gaan voor een dualfrequency transducer 50/200 kHz. Deze is speciaal ontwikkeld voor dieper en/of zout water. Als je het toestel gebruikt op 50 kHz, kan je de X97 ook nog inschakelen; deze laatste werkt enkel op 200 kHz. Op die manier storen ze elkaar niet. Als je beide gebruikt op 200 kHz is de kans groot dat ze elkaar wel gaan storen.

Er is een degelijke handleiding bij de HDS 7 met duidelijke richtlijnen voor de montage van de transducer. Volg deze nauwgezet voor een probleemloze werking. Je kan de handleiding ook al downloaden op
http://www.lowrance.com/Products/Marine/HDS-High-Definition-System/HDS-7-FishfinderGPS-Chartplotter/Downloads/

De keuze van de 'Platinum Kaart' zou ik met de dealer regelen, waar je het toestel aankoopt. Het zou me verwonderen indien je niet de keuze zou hebben welke 'Platinum Kaart' je er bij wil hebben.

Succes met de aankoop.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS-7 Empty Re: HDS-7

Bericht van Luc di 2 maa - 8:39

Dag Danny,

da's rap gereageerd!
Bedankt voor de info. Morgen ga ik een HDS-7 en de dualfreq transducer kopen!
Da's nu één van de redenen waarom ik terug een Lowrance toestel koop: service en bijstand.
M'n bootje staat nml in Italie en ik vrees dat ik daar moeilijk of niet zal geholpen worden.

Groeten, Luc.

Luc

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 01-03-10
Leeftijd : 57
Woonplaats : Zulte Belgie

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS-7 Empty Re: HDS-7

Bericht van Frenk Elings do 4 maa - 3:55

Beste Luc, ook in Italie kunnen we u bijstaan hoor.......u heeft dan slechts een internetverbinding nodig om onze HelpDesk te kunnen benaderen HDS-7 Icon_biggrin.
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS-7 Empty Re: HDS-7

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum