De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hds 7

2 plaatsers

Ga naar beneden

hds 7 Empty hds 7

Bericht van marcel oomen di 15 dec - 5:46

hallo,
gisteren een dagje gaan vissen op de noordzee, maar na zo'n 10 km. gevaren te hebben , viel opeens de hds 7 uit, het was heel raar, iedere keer ging hij meteen uit nadat hij geladen had ( waarbij een klein gedeelte van het scherm blanco bleef) en weer aanging.
dus hij bleef uit zijn eigen aan en uitgaan.
een total reset ging ook niet want de powerknop werkte ook niet meer.heb toen aan de achterkant de stekker er maar uitgetrokken en onze visdag was naar de kl....
eenmaal in de haven toch nog eens een total reset geprobeerd, en deze keer lukte hij wel ( wellicht omdat ik nu veel langer de knoppen heb ingehouden, zodat op het moment dat hij aansprong de powerknop het heel even deed, voordat hij weer uitsprong), maar alles was natuurlijk eruit, had ik dit niet gedaan had ik de uitval aan francine matheussen ( de dealer)kunnen tonen en had ik een nieuw toestel gekregen, echter na de reset deed hij het weer.
francine heeft hem nu een nieuwe update gegeven en alles lijkt weer te werken( heb wel voor de zekerheid een 522 lms te leen meegekregen, als het weer zou gebeuren, dat is dus wel netjes afgehandeld).
vraag is nu; is dit al vaker voorgekomen, en zou het probleem opgelost zijn, ik ga nl. graag nogal ver de zee op..?

hoor het graag,

grts, marcel oomen

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

hds 7 Empty Re: hds 7

Bericht van Danny Geysen di 15 dec - 7:42

Marcel,

Weet je nog welke softwareversie op je HDS7 stond? Of sinds wanneer heb je het toestel in gebruik en was er al ooit een nieuwe versie geïnstalleerd?

Waarom ik je dit vraag? Ik heb ooit 1 keer hetzelfde voorgehad wat jij beschrijft. Enkel de stroomdraad losmaken was de enige mogelijkheid om het toestel uit te schakelen, nadat het gecrasht was. Maar dat was in juni; sindsdien heb ik 2 recentere softwareversies geïnstalleerd en heb het fenomeen tot nog toe niet meer gehad. Blijkbaar heeft de nieuwere software het probleem verholpen.

De kans is dus groot dat ook jij het probleem niet meer zal krijgen. Tenzij er werkelijk een fout zit in de hardware. Mooi dat Francine een reservertoestel ter beschikking gesteld heeft, zodat je in geval van nood daarop kan terugvallen. Dat is nu één van de voordelen wanneer je een toestel aankoopt bij een dealer in Nederland of België.

Succes verder met de HDS7.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

hds 7 Empty Re: hds 7

Bericht van marcel oomen di 15 dec - 9:48

hallo danny,

het is dus toch vaker voorgekomen,
ik had het ook al eerder gehoord, ik hoop idd dat het nu is opgelost, want je gaat toch niet meer met een lekker gevoel de zee op.
vind het ook raar dat deze toestellen volgens mij meer stroom nodig hebben.
de lms 522 kon ik nl. thuis mee oefenen, aangesloten op de acculader,
bij de hds 7 lukt dat niet, de acculader geeft blijkbaar geen stroom genoeg, wel doet hij het op een accu..hij heeft dus blijkbaar meer stroom nodig, of is zoiets met een update ook opgelost?
de update was nog een oude ( een van de eerste)en francine heeft nu de laatste nieuwe eropgezet.
ik moet er ook bij zeggen dat het een paar maanden geleden ook gebeurt is, alleen viel die toen plotseling uit, en ik heb hem weer gewoon aan kunnen zetten, daarna was alles goed.
het uitvallen deed zich voor na het instellen van een waypoint waar we heen wilden ( dus op het moment dat het toestel moet werken).
als het in de software zit, waarom heeft hij het dan lange tijd wel goed gedaan, vraag ik me dan af..
francine heeft me idd. heel goed geholpen,
laten we maar hopen dat het niet meer voorkomt,

grts, marcel oomen

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

hds 7 Empty Re: hds 7

Bericht van Danny Geysen wo 16 dec - 8:47

Marcel,

De LMS 522C iGPS en HDS 7 zitten in elkaars buurt wat het stroomverbruik betreft; dat scheelt echt niet zoveel.

Ik weet ook niet of het echt verstandig is om de toestellen rechtstreeks op de acculader aan te sluiten. Voor 'thuisgebruik' heb ik een simpele accu van 6.5 Ah. Hiermee kan ik urenlang aan de slag binnenshuis.

Sommige situaties doen zich slechts heel zelden voor en vaak is dat dan ook de oorzaak waarom een toestel slechts heel af en toe crasht. Hopelijk ben je daar nu van verlost en kan je volop genieten van je toestel.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

hds 7 Empty Re: hds 7

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum