De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lgc 2000 not responding na update 1.9

2 plaatsers

Ga naar beneden

Lgc 2000 not responding na update 1.9 Empty Re: Lgc 2000 not responding na update 1.9

Bericht van Michael wo 7 okt - 0:00

Hallo,

Heb deze e-mail naar jullie contakt rubriek gestuurd van de lowrance site maar heb geen antwoord gekregen.
Dus probeer ik het via deze weg.
Sinds een paar jaar ben ik in het bezit van een lowrance lcx25c.
Dit apparaat heeft het altijd goed gedaan zowel de dieptemeter als de gps.
Nu zag ik op de site van lowrance een update staan (mijn apparaat had versie 1.7).
Volgens lowrance moest ik eerst de gps naar versie 1.9 updaten om vervolgens de dieptemeter te updaten.
Dit heb ik stap voor stap gedaan (dieptemeter deed het,een gps had ontvangst dus "powered properly"), maar tijdens het updaten naar 1.9 kreeg ik de melding gps antenne reageert niet, en nog een paar meldingen iets van "geen apparaten gevonden om te herprogrammeren, wil je het evengoed proberen?" en "sommige apparaten timed out en zijn misschien nog niet klaar met herprogrameren".
De antenne reageert totaal niet meer en kan dus mijn gps niet meer gebruiken.
Aan de voeding ligt het niet want op een ander apparaat (waarbij de andere gps lgc2000 antenne het wel doet) werkt hij ook niet.
Ik heb hem na telefonisch contact met lowrance, naar MDSI in Amsterdam gebracht en deze kreeg hem niet aan de praat (stuk dus).
Als ik van tevoren had geweten dat een update zoveel problemen kan veroorzaken, had ik dit zeker niet gedaan.
Hoe kan ik dit probleem oplossen?.

Groet,

Michael de Groot

Michael

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 06-10-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Lgc 2000 not responding na update 1.9 Empty Re: Lgc 2000 not responding na update 1.9

Bericht van Frenk Elings wo 7 okt - 6:28

Michael, ik ben bang dat ook wij je niet kunnen helpen. Normaal gesproken zou een downgrade van de software een optie kunnen zijn, maar als je toestel niet meer opstart houdt dat ook op.

Verder (hoe lullig dat ook klinkt) zijn zelf updates doen altijd voor eigen risico. Denk maar eens aan een stroomuitval tijdens een update.....95% dat je toestel naar de filistijnen is. Of drukken op toesten tijdens een update, ehh noem maar op. Het zijn allemaal dingen waar lowrance geen kijk op heeft en ook geen schuld aan heeft.

Wellicht is dit alles bij jou niet het geval geweest, maar dat weten we dus niet. Als je de website van Lowrance goed leest (onderaan de pagina's bij "terms of use" kom je mede dit tegen:

Lowrance is not liable for any direct, indirect, special, incidental, or consequential damages arising out of the use – or the inability to use – the materials on this site. This includes but is not limited to the loss of data or loss of profit, even if Lowrance was advised of the possibility of such damages.

Het komt er dus kort gezegd op neer dat het gebruik van de website (en dus ook de updates) voor eigen risico zijn.

Ook wij hier op deze helpdesk hebben een dergelijke zin in onze voorwaarden staan omdat ook wij regelmatig adviseren om een update te doen. Deze zijn dus altijd voor eigen risico!!!!!!, omdat we simpelweg niet bij de mensen op schoot mee kunnen kijken hoe ze die update doen.

Er zijn er ook die het zelf niet aandurven en terug gaan naar de dealer...in dat geval ben je natuurlijk altijd ingedekt tegen eventuele problemen tijdens een update.

Vrees dat alleen het hoofdkantoor je een duidelijk antwoord kan geven. Of dat antwoord bevredigend uitpakt ? .....................ben er bang voor.

succes...
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 62

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen