De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waypoint backup HDS 7

2 plaatsers

Ga naar beneden

Waypoint backup HDS 7 Empty Waypoint backup HDS 7

Bericht van krelis40 di 29 sep - 3:48

Kan iemand mij vertellen hoe je bij een HDS 7 een backup van de waypoints maakt, en deze weer terug zet?
Ik zoek me rot, maar kan het niet vinden.

Groeten,
Karel

krelis40
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 20-12-08
Woonplaats : Bilthoven

http://www.metersnoeken.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Waypoint backup HDS 7 Empty Re: Waypoint backup HDS 7

Bericht van Danny Geysen di 29 sep - 4:45

Karel,

Je moet inderdaad de correcte toegang weten te vinden ...

Druk op PAGES (of via de pijltjestoetsen)
tot je bij WAYPOINTS, ROUTES, TRAILS, bent aangekomen
scrol omlaag tot bij FILES
druk ENTER
scrol omlaag tot bij WAYPOINTS, ROUTES, TRAILS
druk MENU
kies EXPORT en volg dan verder de aanwijzingen.

Succes,
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Waypoint backup HDS 7 Empty Re: Waypoint backup HDS 7

Bericht van krelis40 di 29 sep - 7:19

Danny,

Bedankt voor de tip. Het is prima gelukt.


Karel

krelis40
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 20-12-08
Woonplaats : Bilthoven

http://www.metersnoeken.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Waypoint backup HDS 7 Empty Re: Waypoint backup HDS 7

Bericht van krelis40 do 22 okt - 4:33

Tijdens het vissen in Zweden kon ik de HDS 7 eens aan de tand voelen.
Na een week de HDS 7 gebruikt te hebben kan ik niet echt zeggen dat ik vreselijk onder de indruk ben van dit device.
Ik kwam de volgende, vaak vreemde, dingen tegen:
HDS7 werkte niet met X510 over ethernet
Dan maar de LMS 522 van mijn vismaat aangesloten (werkt(e) prima over ethernet met mijn LMS 522). Helaas, ook deze werkte niet over ethernet met de HDS 7. Alle 3 de toestellen waren voorzien van de laatste firmware versies.
Helaas werkte hierna de LMS 522 ook niet meer met mijn LMS 522 over ethernet. Alleen een complete (harde) reset bracht weer een connectie tot stand.
Dan maar de HDS als GPS gebruiken en mijn LMS als diepte meter.
HDS 7 trekt niet een directe track op het scherm. Het device is ingezoomed tot 200 mtr en laat vaak een leegte van ca 1 cm zien tussen het pijltje en het einde van de track om daarna dit te vullen en weer een leegte te laten zien.
Nummers van de waypoints worden, bij het inzoomen in het 200 mtr bereik, zeer groot. Tot aan het storende toe.
Nummers van de waypints staan soms op de kop als je de kaart "op koers" met je vaarrichting mee laat draaien.
Vertalingen van de menu items laat regelmatig te wensen over (is ook zo bij andere Lowrance series zoals LMS).

Al met al denk ik dat er nog een hoop werk aan de winkel is voor de soft/firmware afdeling van Lowrance. Ik blijf voorlopig nog bij mijn LMS.

Karel

krelis40
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 20-12-08
Woonplaats : Bilthoven

http://www.metersnoeken.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Waypoint backup HDS 7 Empty Re: Waypoint backup HDS 7

Bericht van Danny Geysen do 22 okt - 6:25

Dag Karel,

Hartelijk dank voor de melding wat er mis gegaan is.
Jammer en vervelend dat het toestel je in Zweden niet kunnen bieden heeft, wat je er van verwacht had.

De HDS-serie is zowel qua hardware als software een nieuw produkt, dat zeker nog voor verbetering vatbaar is.

Vermits je zelf in de IT-sector werkzaam bent zal je wel beamen dat bij iedere nieuwe softwareversie een aantal bugs opgelost worden. Zo zal dat ook nog bij de firmware van de HDS-serie nodig zijn.

Maar er wordt hard aan gewerkt. Zo zal het toestel dat jij gebruikt hebt waarschijnljk nog over versie 2.1.30.58 beschikken, terwijl enkele dagen geleden de nieuwste versie 2.5.31.56 verschenen is. Deze maakt komaf met enkele tekortkomingen, die jij ook gemeld hebt.

Dus stel ik voor eerst deze versie te installeren en opnieuw te bekijken of alles dan naar wens verloopt.
Je kan deze nieuwste versie vinden op:
http://www.lowrance.com/en/Products/Marine/HDS-High-Definition-System/HDS-7-FishfinderGPS-Chartplotter/Downloads/HDS-7-Software-Update-Lite/


Succes,
Danny Geysen
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Waypoint backup HDS 7 Empty Re: Waypoint backup HDS 7

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum