Snelheidsmeter X125
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Snelheidsmeter X125
Hi,
Ik krijg maar geen correcte snelheidsweergave wat ik ook doe. Vaar ik langzaam krijg ik wel een snelheid te zien maar deze klopt totaal niet mer de werkelijkheid (ivm een gps die ik erbij houd) en ga ik snel varen geeft hij alleen nog maar 0 km/h aan. Ook geprobeerd te callibreren volgens handleiding maar geen resultaat. Wel zie ik bij de snelheid "S:WTR" staan, weet echter niet wat dat betekent en kan het ook nergens terugvinden of instellen. Waarschijnlijk doe ik iets verkeerds want het toestel werkt verder prima.
Ik krijg maar geen correcte snelheidsweergave wat ik ook doe. Vaar ik langzaam krijg ik wel een snelheid te zien maar deze klopt totaal niet mer de werkelijkheid (ivm een gps die ik erbij houd) en ga ik snel varen geeft hij alleen nog maar 0 km/h aan. Ook geprobeerd te callibreren volgens handleiding maar geen resultaat. Wel zie ik bij de snelheid "S:WTR" staan, weet echter niet wat dat betekent en kan het ook nergens terugvinden of instellen. Waarschijnlijk doe ik iets verkeerds want het toestel werkt verder prima.
Bootvisser- Qualified HelpDesk Member Gold
- Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09
Re: Snelheidsmeter X125
Bootvisser,
Wat bedoel je met traag varen? 1km/u ? 5km/u ?
Het wieltje begint eigenlijk pas goed te werken bij trolsnelheid. De maximumsnelheid waarbij het wieltje nog goed functioneert ligt bij 20 km/u. Daarboven neemt de nauwkeurigheid af.
Is het snelheidswieltje gemonteerd, zoals in onderstaande tekening?
Niet hoger of lager?
Niet achter een 'rib' aan de onderkant van de boot?
Als het wieltje correct gemonteerd is, kan je eens checken of de kabel in orde is. Zonder 'knik' in de kabel?
Als dat allemaal in orde is kan je een soft reset of daarna een hard reset proberen.
Als dit geen oplossing brengt is het snelheidswieltje waarschijnlijk defect.
Het wieltje begint eigenlijk pas goed te werken bij trolsnelheid. De maximumsnelheid waarbij het wieltje nog goed functioneert ligt bij 20 km/u. Daarboven neemt de nauwkeurigheid af.
Niet hoger of lager?
Als het wieltje correct gemonteerd is, kan je eens checken of de kabel in orde is. Zonder 'knik' in de kabel?
Als dat allemaal in orde is kan je een soft reset of daarna een hard reset proberen.
Soft Reset 1. Turn unit OFF | Hard Reset 1. Turn unit OFF |
2. Press and hold the PAGES key | 2. Press and hold the ZIN&ZOUT Keys at the same time |
3. Press and hold the PWR key | 3. Press and hold the PWR key |
4. Release both buttons when the unit powers up | 4. Release both buttons when the unit beeps |
Als dit geen oplossing brengt is het snelheidswieltje waarschijnlijk defect.
Laatst aangepast door Danny Geysen op ma 24 aug - 7:50; in totaal 1 keer bewerkt
Danny Geysen- Lowrancedokter
- Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Bootvisser schreef:
Wel zie ik bij de snelheid "S:WTR" staan, weet echter niet wat dat betekent en kan het ook nergens terugvinden of instellen .
Kan je aangeven in welk scherm je deze aanduiding te zien krijgt?
Danny Geysen schreef:Bootvisser,
Bedoelde een snelheid tot ongeveer 10 km/h.
Vanaf ongeveer een kilometer of 20 geeft ie alleen nog maar 0 aan.
Niet hoger of lager?
Wieltje is correct gemonteerd.
Zal ik eens checken.
Kan ik ook eens proberen maar hij deed al zo bij eerste gebruik, toestel is nieuw aangeschaft.
Danny Geysen schreef:Bootvisser schreef:
Wel zie ik bij de snelheid "S:WTR" staan, weet echter niet wat dat betekent en kan het ook nergens terugvinden of instellen .
Kan je aangeven in welk scherm je deze aanduiding te zien krijgt?
Staat gewoon in het hoofdscherm linksboven bij de temp aanduiding.
Bootvisser schreef:
S:WTR: betekent: Speed on the water.
Kijk eens onder:
Menu
Bovenliggende data
Water Snelheid
Daar heb je waarschijnlijk een vinkje staan bij 'Show Caption'
Als je dit wegdoet komt de aanduiding S:WTR niet meer op het scherm.
Danny Geysen schreef:Bootvisser schreef:
S:WTR: betekent: Speed on the water.
Kijk eens onder:
Menu
Bovenliggende data
Water Snelheid
Daar heb je waarschijnlijk een vinkje staan bij 'Show Caption'
Als je dit wegdoet komt de aanduiding S:WTR niet meer op het scherm.
Danny bedankt voor je snelle reaktie en antwoorden!
Nog 1 vraagje: wat is het verschil tussen een hard en soft reset?
Soft reset: Als er een software probleem is, kan een soft reset dit oplossen. De instelllingen (+ data bij een GPS of combotoestel) blijven eveneens bewaard.
Hard reset: Een stapje verder. De instellingen zoals (taal, meetstelsel meter-foot, sensitivity, greyline, etc...) worden teruggezet naar de fabrieksinstellingen en de opgeslagen data worden gewist.
Hard reset: Een stapje verder. De instellingen zoals (taal, meetstelsel meter-foot, sensitivity, greyline, etc...) worden teruggezet naar de fabrieksinstellingen en de opgeslagen data worden gewist.
Ok, bedankt alweer!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: