De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lowrance LMS 332C.

2 plaatsers

Ga naar beneden

Lowrance LMS 332C. Empty Lowrance LMS 332C.

Bericht van neanderthaler za 1 aug - 22:09

Vraagje

Ik was op zee in een gebied waar geen wrak bekend is, diepte gemiddeld 25 mtr, daar kreeg ik op mijn sonarscherm een verhoging te zien van 15 mtr volgens zijaanduiding op het scherm, hier zat ook veel vis omheen, ben op die manier aan aantal plaatsen tegen gekomen, op zich niets mis mee zul je zeggen Laughing , echter het getal wat de diepte aangeeft op het scherm bleef steevast op +/_ 25 mtr staan , oftewel deze registreerde de diepte niet.

Het beeld zag er ook niet uit als zijnde een wrak echter gewoon als een bult op de zeebodem.

Iemand enig idee waarom deze twee waardes afwijken van elkaar?
neanderthaler
neanderthaler
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 01-08-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Lowrance LMS 332C. Empty Re: Lowrance LMS 332C.

Bericht van Danny Geysen zo 2 aug - 9:40

Ron,

Kan je de vraag of 'wat er zich voordeed' even verduidelijken, ik ben niet helemaal mee.

Is het toestel nadien zelf verder gegaan met de diepte-aanduiding? Of heb je moeten resetten? Of het toestel opnieuw inschakelen?

Wat was je snelheid op dat ogenblik?
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Lowrance LMS 332C. Empty Re: Lowrance LMS 332C.

Bericht van neanderthaler zo 2 aug - 10:20

Danny, ik lag stil op de plaatsen waar ik dit zag, was de boel aan het afzoeken zeg maar, toestel reageerde perfect overal op, niets mis mee, echter ik had het verschil in diepte met de cijfers en het scherm, schaalverdeling aan de rechterkant gaf duidelijk 15 mtr minder aan dan de dieptemeter cijfer op de bovenliggende data
neanderthaler
neanderthaler
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 01-08-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Lowrance LMS 332C. Empty Re: Lowrance LMS 332C.

Bericht van Danny Geysen di 4 aug - 8:38

Ron,

We zijn bezig met je vraag, nog even geduld a.u.b.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Lowrance LMS 332C. Empty Re: Lowrance LMS 332C.

Bericht van Danny Geysen vr 7 aug - 0:54

Ron,

Je LCD-dieptemeter bestaat in feite uit 2 afzonderlijke dieptemeters in 1 behuizing: eentje die de diepte digitaal weergeeft (het cijfer links bovenaan) en eentje die tevens het bodemverloop en de structuur weergeeft. (langs de sidebar aan de rechterkant)

Beide behoren natuurlijk dezelde diepte weer te geven. Maar in bepaalde (extreme) omstandigheden, zoals o.a. bij een zeer steil talud, of op plaatsen waar de oppervlakteruis tot op de bodem aanhoudt (ondiepe plaatsen) krijgt de digitale dieptemeter het soms moeilijk om te bodem te vinden. Op dat ogenblik blijft hij de laatste gekende diepte herhalen, of geeft hij totaal absurde waarden aan.

Normaal gezien zal het systeem zich herstellen als de toestand zich normaliseert; in het slechtste geval moet je het toestel uitschakelen en opnieuw inschakelen.

Mogelijk heeft het in uw geval te maken met het plotseling steil oplopende talud (of wrak).

Vermits er voor deze toestellen geen nieuwe firmware updates meer uitgebracht worden, zal er helaas niets aan te doen zijn.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Lowrance LMS 332C. Empty Re: Lowrance LMS 332C.

Bericht van neanderthaler vr 7 aug - 7:19

Bedankt voor de info, zou het echter ook een dichte school vis kunnen zijn geweest, ik ben vandaag nl naar het door mij geplaatste waypoint gegaan en nu is daar in heel de omgeving alleen maar vlakke bodem te zien.
neanderthaler
neanderthaler
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 01-08-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Lowrance LMS 332C. Empty Re: Lowrance LMS 332C.

Bericht van Danny Geysen vr 7 aug - 7:47

Ron,

Dat zou perfect kunnen; eender welk obstakel of voorval dat er voor zorgt dat het toestel de bodem niet of slechts heel moeilijk kan detecteren, kan bovenstaand fenomeen tot gevolg hebben.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Lowrance LMS 332C. Empty Re: Lowrance LMS 332C.

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum