De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

dagtripteller LMS337cf werkt niet goed

2 plaatsers

Ga naar beneden

dagtripteller LMS337cf werkt niet goed Empty dagtripteller LMS337cf werkt niet goed

Bericht van case do 4 jun - 5:35

De dagtripteller van mijn Lowrance LMS337cf telt alleen als de snelheid boven de 5 kilometer per uur ligt. Bij lagere snelheden telt hij niet.
In het scherm van de route-informatie wordt dan wel de huidige snelheid actueel weergegeven maar de totale dagtrip verspringt niet.
Indien ik de kilometerteller van het "verborgen" snelheidsmeterscherm bij heb staan telt die ook door, ook bij lage trolsnelheden.

Ik zou willen dat de dagtripteller ook gewoon doortelt bij de lagere trolsnelheden.
Iemand een idee voor een oplossing?

groeten

Kees.
case
case
Qualified HelpDesk Member Silver
Qualified HelpDesk Member Silver

Aantal berichten : 38
Registratiedatum : 20-12-08
Leeftijd : 68
Woonplaats : Rijen

http://www.zeevissenlangeland.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

dagtripteller LMS337cf werkt niet goed Empty Re: dagtripteller LMS337cf werkt niet goed

Bericht van Danny Geysen do 4 jun - 8:20

Kees,

Ik vermoed dat het te maken heeft met de plaatsing van de snelheidssensor, achteraan de boot. Het water moet ongestoord langs het wieltje kunnen lopen, zowel bij hoge als lage snelheid.

Ik vermoed dat er iets de 'flow' hindert bij lage snelheid. Dit kan een 'rib' onderaan de boot zijn of een ander uitsteeksel. Blijkbaar loopt er pas bij hogere snelheid voldoende water langs het wieltje om goed aan te duiden.

Ofwel hangt het wieltje te hoog, zodat hij bij lage snelheid te weinig water pakt.

Owel loopt het wieltje op zich al stroef. Draai eens aan het wieltje, voel je weerstand of gaat het vlot?

Je ziet een goede montage op het bijgevoegde plaatje.

Ik vermoed dat het 'verborgen snelheidsmeterscherm' werkt met GPS-gegevens en niet met de snelheidssensor achteraan de boot.



dagtripteller LMS337cf werkt niet goed 1789787_Paddle-wheel
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

dagtripteller LMS337cf werkt niet goed Empty Re: dagtripteller LMS337cf werkt niet goed

Bericht van case do 4 jun - 10:43

Hallo Danny,

Op zich klinkt jouw uitleg logisch maar..

Is het echt zo dat de dagtripteller via het snelheidswieltje werkt?
Ik heb namelijk deze pas sinds weer een maand gemonteerd ivm mogelijke storing van de dieptemeter en het aansluiten van een tweede dieptemeter.
Ik gebruikte de LMS toen alleen voor plaatsbepaling en reisafstand.
Ik heb er toen eerlijk gezegd niet op gelet of de dagtripafstand wel optelde bij trolsnelheid. Ik weet wel zeker dat de dagtripteller werkte zonder het wieltje in het water.

Is het voor jullie mogelijk op zeker na te gaan of de dagtripteller bij signalen van het snelheidswieltje deze accepteert of dat de dagtrip toch via de GPS gemeten wordt.

Indien het via het snelheidswieltje gaat krijg je wel een heel verkeerde indicatie van de afgelgde afstand, zeker als je tegen de stroming ingaat.

Nou, het is toch weer een heel verhaal geworden.

Benieuwd naar de reactie(s)

Alvast bedankt voor het reageren,
groeten

Kes
case
case
Qualified HelpDesk Member Silver
Qualified HelpDesk Member Silver

Aantal berichten : 38
Registratiedatum : 20-12-08
Leeftijd : 68
Woonplaats : Rijen

http://www.zeevissenlangeland.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

dagtripteller LMS337cf werkt niet goed Empty Re: dagtripteller LMS337cf werkt niet goed

Bericht van Danny Geysen do 4 jun - 11:13

Kees,

Ik denk dat je gelijk hebt:

In de handleiding is de uitleg over de 'Trip Calculator' ondergebracht bij de 'Utilities' van 'Advanced GPS Operations'. Bij de combo-toestellen en GPS-toestellen werkt het via de GPS.


Dieptemeters zoals de X135 enz... hebben een 'distance log' -functie. Daar kan het dus enkel via het snelheidswieltje registreren.

Ik heb een vermoeden waarom bij lage snelheden de afstand niet meegeteld wordt bij een GPS-meting, maar dat ga ik eerst eens natrekken.

Mvg,
Danny Geysen
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

dagtripteller LMS337cf werkt niet goed Empty Re: dagtripteller LMS337cf werkt niet goed

Bericht van Danny Geysen wo 10 jun - 9:27

case schreef:
Ik zou willen dat de dagtripteller ook gewoon doortelt bij de lagere trolsnelheden.
Iemand een idee voor een oplossing?

groeten

Kees.



Kees,

Heb je het toestel in Nederlands of Engels staan?

Kijk eens in het 'Trip Calculator'-scherm.
Daar vind je bovenaan het veld 'Treshold Speed' of ' Snelheids Grens'
Welke waarde staat hier ingevuld ? 5 kph of iets anders?
Wijzig dit cijfers eens naar 1 khp en probeer dan nog eens.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

dagtripteller LMS337cf werkt niet goed Empty Re: dagtripteller LMS337cf werkt niet goed

Bericht van case wo 10 jun - 9:38

Hallo Danny,

Toestel staat in het nederlands,
Ik ga morgen de instellingen controleren.
Zodra het weer beter wordt ga ik hem dan in de praktijk testen.
Bedankt voor je reactie!!

groeten

Kees
case
case
Qualified HelpDesk Member Silver
Qualified HelpDesk Member Silver

Aantal berichten : 38
Registratiedatum : 20-12-08
Leeftijd : 68
Woonplaats : Rijen

http://www.zeevissenlangeland.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

dagtripteller LMS337cf werkt niet goed Empty Re: dagtripteller LMS337cf werkt niet goed

Bericht van case wo 17 jun - 7:28

Hallo Danny,

vandaag tijdens het vissen de snelheidsgrens op 1 gezet zoals jij voorgesteld hebt. Werkt perfect!! Ik ben hier erg mee geholpen, dank je wel!!

Trouwens het vissen was zeer slecht, 2 snoekbaarsjes en 3 baarzen...

groeten

Kees
case
case
Qualified HelpDesk Member Silver
Qualified HelpDesk Member Silver

Aantal berichten : 38
Registratiedatum : 20-12-08
Leeftijd : 68
Woonplaats : Rijen

http://www.zeevissenlangeland.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

dagtripteller LMS337cf werkt niet goed Empty Re: dagtripteller LMS337cf werkt niet goed

Bericht van Danny Geysen wo 17 jun - 9:29

Dag Kees,

Het doet me plezier dat dit probleempje ook weer opgelost is.

Wat de vangsten betreft hoor ik weinig goede dingen; het kan dus alleen maar verbeteren. (Hoop ik dan toch...)

Volgende keer meer succes,
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

dagtripteller LMS337cf werkt niet goed Empty Re: dagtripteller LMS337cf werkt niet goed

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum