afwijking
4 plaatsers
:: Stel hier je vraag :: GPS
Pagina 1 van 1
afwijking
afgelopen zaterdag voor t eerst met de gps gevaren.
alles werkt goed en hij functioneerd tot zover naar behoren.
alleen heeft ie een afwijking.
als ik langs de kant vaar ga ik volgens de gps of dwars door t land heen of ik vaar in t midden van de vaart.
is dit nog wat bijtestellen of is het een marge afwijking?
Nico
alles werkt goed en hij functioneerd tot zover naar behoren.
alleen heeft ie een afwijking.
als ik langs de kant vaar ga ik volgens de gps of dwars door t land heen of ik vaar in t midden van de vaart.
is dit nog wat bijtestellen of is het een marge afwijking?
Nico
niekie- Bronze member
- Aantal berichten : 23
Registratiedatum : 10-01-09
Leeftijd : 43
Re: afwijking
Lijkt erop dat je niet alle satellieten te pakken had.....staan alle instellingen goed ? je zou de eerste zijn die na 1 keer "oefenen" alles gelijk onder de knie heeft .
Hoi Frenk.
heb verder nog niks ingesteld.
k ben al lang blij dat ie 't goed doet tot zover.
k was een beetje uitgegaan van het idee van een auto navigatie.
het ''plug and play'' principe zeg maar.
Nico
heb verder nog niks ingesteld.
k ben al lang blij dat ie 't goed doet tot zover.
k was een beetje uitgegaan van het idee van een auto navigatie.
het ''plug and play'' principe zeg maar.
Nico
niekie- Bronze member
- Aantal berichten : 23
Registratiedatum : 10-01-09
Leeftijd : 43
"speel" nog even wat langer met het toestel en controlleer of je alle satellieten (balkjes in het desbetreffende scherm) wel ontvangt. Er staat daarover voldoende info in het GPS gedeelte op deze desk.
Het is aantrekkelijk om gelijk hier aan de bel te hangen, maar zelf een beetje ervaring opdoen doet wonderen . Kom je er daarna echt niet uit en vaar je vervolgens nog over de spoorbaan ipv op het water, dan zijn wij er uiteraard nog......
suc6
Het is aantrekkelijk om gelijk hier aan de bel te hangen, maar zelf een beetje ervaring opdoen doet wonderen . Kom je er daarna echt niet uit en vaar je vervolgens nog over de spoorbaan ipv op het water, dan zijn wij er uiteraard nog......
suc6
Nico,
Had je een Navionics-kaartje in het toestel? Hou er dan rekening mee dat, zeker landinwaarts, deze kaart niet overal even betrouwbaar is. Het ligt dan wel degelijk aan de kaart van Navionics, die soms heel onnauwkeurig is ...
Ik heb hetzelfde verschillende keren meegemaakt op de Maas.
Danny Geysen
Had je een Navionics-kaartje in het toestel? Hou er dan rekening mee dat, zeker landinwaarts, deze kaart niet overal even betrouwbaar is. Het ligt dan wel degelijk aan de kaart van Navionics, die soms heel onnauwkeurig is ...
Ik heb hetzelfde verschillende keren meegemaakt op de Maas.
Danny Geysen
Danny Geysen- Lowrancedokter
- Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Ik heb dezelfde afwijking, ( altans mijn gps ) ik heb het nu al op diverse plaatsen uitgetest en ik vaar op de kaart altijd een 40 mtr zuidelijker dan me werkelijke positie, in vaarwater nord zuid heb ik er dan ook geen last van, alleen de boeien liggen dan niet op ze plaats.
Kun je deze positie calibreren???
Kun je deze positie calibreren???
neanderthaler- Qualified HelpDesk Member Gold
- Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 01-08-09
Ron,
Zelf een calibratie aanbrengen kan helaas niet ...
Wat je wel zelf kunt doen? Er voor zorgen dat de GPS-antenne of het toestel zelf (bij interne antenne) op de best mogelijk plaats staat, zodat je steeds de meest nauwkeurige positiebepaling krijgt.
Dit kan je checken in de STATUS-pagina van de LMS, LCX, GlobalMap of in het SATELLIETEN-scherm van de HDS-toestellen.
De Navionics-kaarten zijn helaas niet overal even nauwkeurig. En daar is niet veel aan te doen, tenzij dit te melden bij Navionics zelf ...
Zelf een calibratie aanbrengen kan helaas niet ...
Wat je wel zelf kunt doen? Er voor zorgen dat de GPS-antenne of het toestel zelf (bij interne antenne) op de best mogelijk plaats staat, zodat je steeds de meest nauwkeurige positiebepaling krijgt.
Dit kan je checken in de STATUS-pagina van de LMS, LCX, GlobalMap of in het SATELLIETEN-scherm van de HDS-toestellen.
De Navionics-kaarten zijn helaas niet overal even nauwkeurig. En daar is niet veel aan te doen, tenzij dit te melden bij Navionics zelf ...
Danny Geysen- Lowrancedokter
- Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
:: Stel hier je vraag :: GPS
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: