De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lowrance Hook 4x DSI Poor Downscan Quality

2 plaatsers

Ga naar beneden

Lowrance Hook 4x DSI Poor Downscan Quality Empty Lowrance Hook 4x DSI Poor Downscan Quality

Bericht van jeroenbaas zo 20 aug - 9:52

Beste forumleden,

Ik heb zins kort een Lowrance Hook 4x DSI in mijn voerboot en ben nog beginnen qua kennis op het gebied van Lowrance Fishfinders..
Ik heb mij al wel aardig verdiept in de ins en outs over deze Hook 4x met wat ik op het internet kan vinden maar krijg mijn Downscan niet optimaal.
Ik had verwacht wel een tak of waterplant te kunnen zien op de downscan.

Ik gebruikt hem in ondiep troebel / vuil water dus dat kan ook het probleem veroorzaken.
Ik hem wel ingesteld op het Ondiep water Vis Modes en op zowel 455 als 800Ghz getest.

Ik weet niet of dit normaal is maar de Demo geeft een veel duidelijkere structure scan weer.

Waar kan dit aan liggen?

Kan ik de Hook4x nog beter instellen om het beeld beter te krijgen?

Ik heb hier links mijn Realtime beeld op het water en rechts de Demo.

Downscan Realtime
Lowrance Hook 4x DSI Poor Downscan Quality Downsc10Lowrance Hook 4x DSI Poor Downscan Quality Demo110 Downscan Demo

jeroenbaas

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 06-08-17

Terug naar boven Ga naar beneden

Lowrance Hook 4x DSI Poor Downscan Quality Empty Re: Lowrance Hook 4x DSI Poor Downscan Quality

Bericht van Fredje ma 21 aug - 7:37

De naam zeg het al Demo die is gemaakt door een computer programma en die is altijd mooier dan het in echt is daarom worden ze ook verkocht hahaha ik heb geen idee wat het kan zijn ik heb net zo probleem ook niet erg mooi beeld.
Fredje
Fredje

Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 30-01-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Lowrance Hook 4x DSI Poor Downscan Quality Empty Re: Lowrance Hook 4x DSI Poor Downscan Quality

Bericht van jeroenbaas ma 21 aug - 9:38

Fredje schreef:De naam zeg het al Demo die is gemaakt door een computer programma en die is altijd mooier dan het in echt is daarom worden ze ook verkocht hahaha ik heb geen idee wat het kan zijn ik heb net zo probleem ook niet erg mooi beeld.

Bedankt voor je antwoord.

Bedoel je dat je een vergelijkbaar slecht beeld hebt? Of juist niet?

Ik heb toch betere voorbeelden gezien van mensen die dit niet in demo draaien.

Komt dit misschien doordat er veel kleine vuil deeltjes in het water zitten?
Krijg je wel zo'n duidelijke zwarte achtergrond als het wel helder water is?
Kan je het misschien nog een betere downscan krijgen met de ruis filter?

jeroenbaas

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 06-08-17

Terug naar boven Ga naar beneden

Lowrance Hook 4x DSI Poor Downscan Quality Empty Re: Lowrance Hook 4x DSI Poor Downscan Quality

Bericht van Fredje di 22 aug - 7:48

Ik heb nagenoeg zo beeld soms wel iets beter maar zoals de demo het laat zien krijgt je het nooit geloof ik als ik tijd heb ga ik nog even een keer varen en me iets meer erin verdiepen.
Fredje
Fredje

Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 30-01-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Lowrance Hook 4x DSI Poor Downscan Quality Empty Re: Lowrance Hook 4x DSI Poor Downscan Quality

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum