De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Probleem met aansluiting interconnection kabel aan scanner 3G radar

2 plaatsers

Ga naar beneden

Probleem met aansluiting interconnection kabel aan scanner 3G radar Empty Probleem met aansluiting interconnection kabel aan scanner 3G radar

Bericht van pietpont za 30 mei - 9:34

Na 2 jaar goed te hebben gewerkt, gaf mijn Lowrance 3G radar het op. Na het nazien van de complete installatie is de scanner uit de mast verwijderd en naar Navico opgezonden om te worden nagezien. Als reactie kreeg ik (onder garantie) via leverancier George Kniest een nieuwe 3G scanner geleverd. De installatie daarvan in de mast ging vlot.... tot we de connector van de interconnection kabel aan de scanner probeerden aan te sluiten... dat was met geen mogelijkheid te doen. In de rand van de connector aan de kabel zit een duidelijk gleufje, dat moet passen om een stripje bovenin het connector-ontvangstdeel in de scanner. Ala je de kabel-connectie draait, dan voel je duidelijk dat die twee passen. maar verder krijg ik die connector niet op het tegendeel van de scanner geschoven. Veel kracht hoor je daarbij niet uit te oefenen. Toen ik dat even nog voorzichtig probeerde, bleek één van de pinnetjes onderin het scanner-deel wat verbogen. Dat was eenvoudig weer recht te buigen, maar we krijgen de connector met geen mogelijkheid echt aangesloten. Hoe lossen we dit op?

Zeilersgroet, Piet Pont / a/b Pollebol III

pietpont

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 30-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Probleem met aansluiting interconnection kabel aan scanner 3G radar Empty Re: Probleem met aansluiting interconnection kabel aan scanner 3G radar

Bericht van hjkeizer za 30 mei - 11:53

Moet gewoon netjes passen.
Mijn kabel heeft br24,3G en 4G installaties voor de kiezen gehad, zonder een enkel probleem

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Probleem met aansluiting interconnection kabel aan scanner 3G radar Empty Re: Probleem met aansluiting interconnection kabel aan scanner 3G radar

Bericht van pietpont za 30 mei - 19:16

Dank voor de reactie! Ik ben gelicenseerd zendamateur met nogal wat oudere apparatuur en zeker gewend aan connector-problemen. Maar dit is kennelijk anders. Mij valt op dat de pennetjes van het deel in de scanner zelf makkelijk ombuigen. Toen dat bij mij bij enkele gebeurde, heb ik die weer rechtgezet. Ook waren toen enkele busjes in de kabel-connector plat, ook dat heb ik hersteld. Maar helaas, "no dice"... Eigenlijk zoek ik een tool om de pennetjes in het scanner-deel recht te zetten, dan wel te kunnen checken. Werkt trouwens niet makkelijk, zo helemaal in de mast. Maar daar zit de kabel (en de nieuwe scanner nu ook).

pietpont

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 30-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Probleem met aansluiting interconnection kabel aan scanner 3G radar Empty Re: Probleem met aansluiting interconnection kabel aan scanner 3G radar

Bericht van hjkeizer za 30 mei - 22:06

Geen ID, ik ben bang dat je naar Navico moet....via Kniest

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Probleem met aansluiting interconnection kabel aan scanner 3G radar Empty Re: Probleem met aansluiting interconnection kabel aan scanner 3G radar

Bericht van pietpont ma 1 jun - 1:03

Probleem opgelost met behulp van bevriend zendamateur. Die bedacht dat je het buisje van een voetbal-opblaas gereedschap bij een hogedruk pomp kunt gebruiken (daar zit een gaatje in van ongeveer 1 mm) om scheve pennetjes mee te richten. Er bleken er 3 een beetje scheef te staan, nog geen 5 minuten later was de klus geklaard en werkt de radar nu perfect!

pietpont

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 30-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Probleem met aansluiting interconnection kabel aan scanner 3G radar Empty Re: Probleem met aansluiting interconnection kabel aan scanner 3G radar

Bericht van hjkeizer ma 1 jun - 6:02

Mooi dat ze niet afgebroken zijn

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Probleem met aansluiting interconnection kabel aan scanner 3G radar Empty Re: Probleem met aansluiting interconnection kabel aan scanner 3G radar

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum