De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

HDS5x presteerd niet meer als voorheen

4 plaatsers

Ga naar beneden

HDS5x presteerd niet meer als voorheen Empty HDS5x presteerd niet meer als voorheen

Bericht van Chris86 vr 27 maa - 4:26

Ik had even een vraagje over mijn de visvinder(s), na aardig wat tijd zoeken en googlen ben ik er nog steeds niet uit gekomen.

Sinds enige tijd vertoond mijn HDS5x wat kuren. Ik heb al van alles geprobeerd maar kan het euvel maar niet vinden. Hij heeft wel naar behoren gewerkt.
De ene keer werkt hij aardig en dan na een stukje (hard) varen of uit en aan zetten geeft hij een heel slecht beeld (bijna geen vis te zien op het scherm) of een diepte van 0.3 tot 0.6 meter. Ik merkte ook dat de trancducer van de US2 in mijn terrova op elkaar kunnen storen. Maar ook als ik die uit zet blijft het slecht.

Na een reset stel ik het volgende in:
Transducer; HST-WSBL (welke ook op de boot zit, staat op zilveren label)
Fishing mode; Shallow water
Surface clarity en Noise rejection zet ik uit, daar krijg ik vaak het beste beeld mee. Zodra deze aan staan op low verlies ik alweer vissen die ik in de ruis net aan kon zien.
Verder speel ik nog met de sensitivity (zowel op auto als manueel) en colourline.

Tevens heb ik ook een nieuwe hst-wsbl transducer geprobeerd (die ik van een nieuwe HDS-unit van mijn broer had gehad) geprobeerd maar ook die krijg ik niet aan de praat zoals het zou moeten. Daar krijg ik iets beter beeld mee, maar verder ook dezelfde problemen. Ook heb ik de units omgewisseld van mijn US2 naar me gewone transducer op de spiegel, maar geen geluk mee gehad.

Ik heb op een amerikaanse site ook nog wat over updates gelezen, zou dit zin hebben?

Het water waar ik vis over het algemeen is de Zaan en NZ-kanaal (waarvan de laatste redelijk helder is) en gebruik mijn hds boven een diepte van 3 tot iets van 20 meter (ik vis uiteraard niet tot die diepte om voor de hand liggende redenen)
Misschien is het iets heel simpels maar ik kom er echt niet uit.
Wie helpt me verder?
Ik zal zodra ik de kans heb even foto's proberen te maken van het beeld wat ik krijg en hoe de transducer gemonteerd zit (deze is er op gemonteerd door Marco van Evin dus ga ervan uit dat dit goed is)


BVD,

Chris.

Chris86

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 22-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS5x presteerd niet meer als voorheen Empty Re: HDS5x presteerd niet meer als voorheen

Bericht van Danny Geysen vr 27 maa - 9:00

Dag Chris,
Stuur inderdaad eens enkele foto's door. Dat kan ons op weg zetten.
Is het een Gen 1of Gen2 ? En welke software versie staat er momenteel op?
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS5x presteerd niet meer als voorheen Empty Re: HDS5x presteerd niet meer als voorheen

Bericht van Chris86 za 28 maa - 2:15

Het gaat om een GEN1
hieronder staan wat foto's die hoop ik al iets kunnen helpen, ik ben alleen niet vandaag het water op geweest.
Ik wil dit maandag of dinsdag doen, als er dan verder dingen zijn die jij/jullie willen zien (fototechnisch) met bepaalde instellingen hoor ik het graag.

Staat op de onderstaande foto de software versie? Ik zou niet weten hoe en waar ik die anders moet vinden. Software heeft sowieso nog nooit een update gehad.
HDS5x presteerd niet meer als voorheen 171914

Hieronder hoe de transducer geplaatst is en het label wat eraan zit (en welke ik altijd installeer)
HDS5x presteerd niet meer als voorheen 171913
HDS5x presteerd niet meer als voorheen 171918
HDS5x presteerd niet meer als voorheen 171915

Dit is een screenshot van bovenstaande set up, af en toe kan hij iets beter zijn als dit. Als ik op het water ben zal ik iets betere proberen te maken.
HDS5x presteerd niet meer als voorheen 171917

Dit is het label van een nieuwe transducer die ik ook heb geprobeert en welke ietsje beter beeld geeft maar daarna ook weeer met dezelfde problemen te maken krijgt
HDS5x presteerd niet meer als voorheen 171916

BVD.

Chris86

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 22-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS5x presteerd niet meer als voorheen Empty Re: HDS5x presteerd niet meer als voorheen

Bericht van Danny Geysen za 28 maa - 5:01

Chris, ik heb zo het gevoel dat je transducer toch niet echt horizontaal hangt, als je boot in het water ligt. Heb je dat aan een goed gecheckt?

Ook zou ik dringend het toestel updaten naar de laatst beschikbaar gekomen softwareversie. Dat is 4.1 terwijl jou toestel nog op een echt oude versie draait, nl. 1.5 .
http://www.lowrance.com/en-US/Software-Updates/HDS-Gen1-Software-Update/

Daarna kunnen we het resultaat nog wel eens bekijken.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS5x presteerd niet meer als voorheen Empty Re: HDS5x presteerd niet meer als voorheen

Bericht van Chris86 za 28 maa - 6:31

Ik denk dat het enigszins ook komt hoe ik die foto gemaakt hebt en omdat met boot achterop de trailer lager ligt als voor. Maar ik zal het zeker nog controleren zodra deze in het water ligt.

Die update kan ik zelf volgens mij niet doen omdat er geen SD-card slot op mijn HDS5x zit. Waar kan ik dit laten doen? Of hoe?

Chris86

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 22-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS5x presteerd niet meer als voorheen Empty Re: HDS5x presteerd niet meer als voorheen

Bericht van Danny Geysen za 28 maa - 6:48

Inderdaad Chris, maar je kunt dat zeker laten doen bij de dealer waar je het toestel aangekocht hebt.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS5x presteerd niet meer als voorheen Empty Re: HDS5x presteerd niet meer als voorheen

Bericht van Chris86 za 28 maa - 7:30

Dat is een eind weg, die zit namelijk in Amerika HDS5x presteerd niet meer als voorheen 454410692

Maar ik zal Marco van Evin even contacten en ander probeer ik MDSI in amsterdam ook nog even.

Ik laat weten hoe het uitpakt en in ieder geval bedankt zover!!!

Chris86

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 22-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS5x presteerd niet meer als voorheen Empty Re: HDS5x presteerd niet meer als voorheen

Bericht van Fredje za 28 maa - 12:06

Uit het buitenland gehaald scratch waar ken ik dat toch van??? Hahahaha
Fredje
Fredje

Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 30-01-15

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS5x presteerd niet meer als voorheen Empty Re: HDS5x presteerd niet meer als voorheen

Bericht van Chris86 ma 30 maa - 4:32

Is toch niet altijd optimaal om dingen in het buitenland te halen he Laughing

Vandaag de visvinders weggebracht voor de update!!

Chris86

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 22-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS5x presteerd niet meer als voorheen Empty Re: HDS5x presteerd niet meer als voorheen

Bericht van Fredje ma 30 maa - 10:21

Als het goedkoper is altijd doen de nederlandse staat spekken heb ik een hekel aan hahahah

En de dealer moet in nederland de zelfde service bieden.
Maar komt vast goed nu na de update.
Fredje
Fredje

Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 30-01-15

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS5x presteerd niet meer als voorheen Empty Re: HDS5x presteerd niet meer als voorheen

Bericht van Danny Geysen ma 30 maa - 19:46

Dag Fred,

Ik denk dat je dit enigszins foutief ziet.
Winkeliers in Nederland of België hebben geen enkele verplichting om in het buitenland aangekochte toestellen te repareren, updaten of wat dan ook. Je kunt enkel rekenen op de goodwill van de winkelier.

De importeur zal meestal wel proberen om het probleem op te lossen, maar hij mag daar in dat geval een 'meerkost' voor aanrekenen. Goedkoop kan dus uiteindelijk 'duurkoop' worden. Very Happy
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS5x presteerd niet meer als voorheen Empty Re: HDS5x presteerd niet meer als voorheen

Bericht van Arie de Lange di 31 maa - 4:16

De Nederlandse winkeliers mogen dan wel de lasten maar niet de lusten hebben.

Arie de Lange
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 107
Registratiedatum : 09-06-10
Woonplaats : Zoutelande

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS5x presteerd niet meer als voorheen Empty Re: HDS5x presteerd niet meer als voorheen

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum