De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

netwerk (kabel)

3 plaatsers

Ga naar beneden

netwerk (kabel) Empty netwerk (kabel)

Bericht van niekie zo 18 jan - 9:15

people's

in mn nieuwe boot zitten een x 135 en en global map 3500C.
beide apparaten werken voor zover ik t kan zien. door vorst en griep ben ik nog niet op t water geweest
en dus ff droog gekeken.
na wat gesnuffel kwamen we er achter dat de kabel van de gps module een ''splitter'' heeft die maakt dat de kabel zowel op de X135 past als ook op de 3500C.

als je deze apparaten op deze manier koppeld werken ze dan met elkaar of heeft de gps weer info nodig van de X135?
of wat is het verder nut hiervan.

ik ben nog volledig leek op t gebied van gps dus dit is voor mij een geheel nieuwe wereld.


Nico

niekie
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 23
Registratiedatum : 10-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : Zeewolde

Terug naar boven Ga naar beneden

netwerk (kabel) Empty Re: netwerk (kabel)

Bericht van Peter Beeckman ma 19 jan - 0:36

Nico,
een X135 is voor zover ik weet enkel een dieptemeter en kan met GPS data niets aanvangen. Ik vermoed dat de splitter waar jij over spreekt op de NMEA 2000 Netwerk bus past, maar deze zal bij de X135 enkel gebruikt worden om sonar-info door te sturen (en waarschijnlijk nog afhankelijk van de firmware versie). Omgekeerd is de 3500C enkel een GPS en kan deze met sonar data niets aanvangen.

Aangezien biede toestellen een totaal andere functie hebben kunnen deze volgens mij niet met elkaar communiceren.

Peter Beeckman
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 02-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

netwerk (kabel) Empty Re: netwerk (kabel)

Bericht van niekie ma 19 jan - 4:56

Hoi Peter

k vraag t me af of ze niet kunnen communuceren
het past te mooi
als ik alles benut zijn alle stekkers gevuld/aangesloten..

maargoed we wachten af.
misschien dat een ander t weet of er meer over kan zeggen


Nico

niekie
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 23
Registratiedatum : 10-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : Zeewolde

Terug naar boven Ga naar beneden

netwerk (kabel) Empty Re: netwerk (kabel)

Bericht van Danny Geysen ma 19 jan - 9:44

Beide toestellen zijn NME2000 compatible.

Dat betekent dat, indien je de 2 toestellen met de juiste kabels verbindt (met blauwe connectoren), je een NMEA2000 netwerk opbouwt.

Zo kan je bepaalde gegevens van het 1e toestel zien op het 2e toestel. Bijvoorbeeld, het zou handig kunnen zijn om de digitale diepteaanduiding (niet het volledige sonarscherm) te zien op de Global Map 3500 C.

Maar om dat netwerk (X135, GlobalMap3500 C, LGC 2000 antenne, ...) op te bouwen, ga je best langs bij één van de grotere dealers. Zij kunnen je adviseren welke kabels, connectoren en terminators je nodig hebt.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

netwerk (kabel) Empty Re: netwerk (kabel)

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum