De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

lowrance X4pro

4 plaatsers

Ga naar beneden

lowrance X4pro Empty lowrance X4pro

Bericht van Frans van den Bos za 1 jun - 22:48

Goedemorgen forum leden, ben nieuw op dit forum. Mijn naam is Frans v.d. Bos, woonachtig in Almere.
Weet één van jullie of je je fisfinder ALTIJD op een aparte accu moet aansluiten? Krijg nu nl. geen visbogen in beeld. Heb ook een elektromotor.

Frans van den Bos

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 01-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

lowrance X4pro Empty Re: lowrance X4pro

Bericht van PDMusch za 1 jun - 23:09

Zou niet nodig moeten zijn.
En als je wel beeld hebt zou je het met de fijn instelling van het toestel op kunnen halen.
Of er zit geen vis zou zo maar kunnen.
PDMusch
PDMusch
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 121
Registratiedatum : 16-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

lowrance X4pro Empty Re: lowrance X4pro

Bericht van Peter W zo 2 jun - 19:55

Ik heb zelf een x4pro en heb altijd moeite gehad om bogen te zien, zie meer vlekken.
De vlekken heb ik lang voor vuil/planten aangezien, maar zijn wel degelijk vis.
Beste resultaat kreeg ik met 200 Hz en dieptebereik op manual.

Peter W
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 28-11-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Oosterhout NB

Terug naar boven Ga naar beneden

lowrance X4pro Empty Re: lowrance X4pro

Bericht van Frans van den Bos ma 3 jun - 2:07

Beste Peter . Bedankt voor je antwoord. Nog een vraagje, als ik sneller met de buitenboord motor vaar, dan krijg ik ineens allemaal visjes in m"n scherm. Komt dit door het schroef water, of weet jij dat ook niet? Zie je reactie graag tegemoet.
Vr. gr. Frans

Frans van den Bos

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 01-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

lowrance X4pro Empty Re: lowrance X4pro

Bericht van marcel oomen ma 3 jun - 2:51

jongens,
vlekken zie je als je geen snelheid hebt, dus als de vis in de zichtkegel van de transducer stillicht ( heel vaak als je met de bellyboot aan het verticalen bent) en bogen krijg je als je over die vissen heenvaart met een bepaalde snelheid, de vis komt dan in de zichtkegel en gaat er weer uit , en dan zie je pas de beroemde visbogen..
met 83 khz zie je meer vis , omdat de kegel dan breder is.
frans , ik weet niet wat je bedoelt met 'allemaal visjes' , maar als je scherm echt helemaal volloopt ( en het onmogelijk allemaal vis kan zijn) , dan staat je transducer verkeerd, en zijn het de luchtbellen van je schroef.
als je echter gewoon met snelheid meer vis ziet ( dat kan natuurlijk met meer snelheid),
is dat heel normaal, want met meer snelheid zie je een groter gebied op het schem, en logischerwijze ook meer vis.

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

lowrance X4pro Empty Re: lowrance X4pro

Bericht van Frans van den Bos ma 3 jun - 3:15

Dus als het scherm volloopt met "allemaal visjes" moet de transducer dan meer van de schroef afgeplaatst worden, of de hoek anders instellen? Heb jij enig idee, of is het een kwestie van uitproberen?




Frans van den Bos

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 01-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

lowrance X4pro Empty Re: lowrance X4pro

Bericht van marcel oomen ma 3 jun - 3:59

frans,

allereerst moet je kijken of je een rechtsdraaiende of linksdraaiende schroef hebt.
bij een rechtsdraaiende schroef ( meestvoorkomende) gooit die de luchtbelletjes van de linkerkant naar boven dus plaats je de transducer het beste aan de rechterkant.
bij een linksdraaiende andersom.
de transducer niet te kort op de schroef plaatsen , maar zo dat die toch altijd onder water blijft, en niet te kort bij obstakels ( vinnetjes of iets dergelijks).
anders effe een foto plaatsen, kunnen we eens kijken.

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

lowrance X4pro Empty Re: lowrance X4pro

Bericht van PDMusch ma 3 jun - 4:40

Denk lucht bellen van de schroef verder weg zetten dat ding maar ik weet dit OOK niet. Very Happy
PDMusch
PDMusch
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 121
Registratiedatum : 16-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

lowrance X4pro Empty Re: lowrance X4pro

Bericht van Peter W ma 3 jun - 7:48

Frans,

Als je "visjes" ziet, dus de vis symbolen, dan staat je "Fish ID" aan, ik zou "Fish ID" en Fish track uitzetten. ( Fish track geeft de diepte aan met een cijfer naast het vis symbool )
Je kan dat nu eerst beter even uitzetten, omdat je eerst je toestel wil leren kennen en afstellen.
Ruis kan nu ook vertaald worden naar vis symboolen en dat wil je nu even niet.

Natuurlijk moet je zorgen dat de tranceducer goed gemonteerd is, zoals Frans al aangeeft, of maak een foto, kan iedereen hier meedenken.

Als de fish id uitstaat zie je vast wat anders, en nu kan je eventueel je gevoeligheid afstellen. (sensitivity)
De sensitivity kan je zelf instellen, ook al staat de sensitivity in auto mode of in manual mode.

Bij je x4 pro heb je een dual search transeducer:

lowrance X4pro DualBeam

Peter W
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 28-11-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Oosterhout NB

Terug naar boven Ga naar beneden

lowrance X4pro Empty Re: lowrance X4pro

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum