De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke (budget) fishfinder voor DrDepth?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Welke (budget) fishfinder voor DrDepth? Empty Welke (budget) fishfinder voor DrDepth?

Bericht van Guido wo 21 maa - 9:01

Hallo allemaal,

Ik heb een porta-bote en een belly-boat. Voor gebruik op beiden ben ik op zoek naar een fishfinder. Kleur is geen must, maar makkelijk portable (te maken) wel. Ik zie door de bomen het bos niet meer en kan moeilijk inschatten welke fishfinder-dieptemeter voor mij geschikt is. Daarnaast lijkt het me gaaf om mijn route te exporteren voor gebruik in DrDepth. Ik heb gelezen dat je dan NMEA 0183 moet kunnen ´exporteren´ of opslaan. Maar dan kom ik toch nog niet veel verder.

Wie kan mij van advies voorzien voor een (budget tot ca 300 EUR) fishfinder voor gebruik met DrDepth?

Een paar modellen gezocht, maar nog niet zeker of die samenwerken met DrDepth:
lowrance mark-4 met sd-slot, opnemen tracks e.d Maar neemt deze logs op die in dr depth kunnen?
Mark-5 pro ?
X-59 df

Alvast hartelijk dank voor jullie bijdragen!

Guido


Laatst aangepast door Frenk Elings op wo 21 maa - 9:13; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : We behandelen geen andere merken hier !)

Guido

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 21-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke (budget) fishfinder voor DrDepth? Empty Re: Welke (budget) fishfinder voor DrDepth?

Bericht van Danny Geysen wo 21 maa - 10:24

Guido,

De gemakkelijkste manier is een combo-unit (GPS/Dieptemeter) met kaartslot, dieSonarlogs kan opnemen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de wat oudere LMS-toestellen (2e hands), gezien het budget.

Een andere mogelijkheid is bijvoorbeeld een Mark 4, Elite 4 of 5 met een NMEA0183 data kabel. Aangezien deze toestellen geen eigen loggingsfunctie hebben, moet je het toestel via die kabel verbinden met een laptop, netbook of pocketpc om de data op te slaan.

Succes,
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke (budget) fishfinder voor DrDepth? Empty Re: Welke (budget) fishfinder voor DrDepth?

Bericht van Guido zo 25 maa - 4:15

't is na uitgebreid advies op de Visma een nieuw model Lowrance Mark-4 Combo geworden (lowrance.com/Products/Marine/Mark-Series/Mark-4/).
Mét een microSD-slot en kaartje, dus ik neem aan dat ik daarop ook waypoints, routes en trails (moet het verschil nog uitzoeken) kan opslaan op de sd-kaart en in DrDepth kan importeren.
Danny, je geeft aan dat deze Mark-4 geen logging functie heeft voor gebruik in DrDepth?
In de manual lees ik bijvoorbeeld op pag. 27:
"To create a trail:
1. Select New and press Enter. The New Trail will appear.
2. Use the keypad to highlight Record and press Enter to make the trail active/inactive.
3. Select Save and press Enter."
Ik neem dan aan dat ik een file op de SD kaart maak, die DrDepth kan importeren?
Die lui van Ribbink.nu zullen toch ook wel weten waarover ze praten als ze mij een fishfinder verkopen. Mocht iemand zeker weten of het wel of niet kan: laat het svp even weten.

Enfin, als dat niet lukt kan ik altijd nog een NMEA 0183 kabel + laptop mee het water opnemen, maar dat lijkt me meer gedoe. Bovendien staat DrDepth nu op me vaste PC geinstalleerd en niet op de laptop.
Mijn budget liet geen duurder of kleurenmodel toe helaas.

Guido

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 21-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke (budget) fishfinder voor DrDepth? Empty Re: Welke (budget) fishfinder voor DrDepth?

Bericht van hjkeizer zo 25 maa - 5:22

De trail laat alleen maar een broodkruimeltjes spoor zien.
Diepteinfo staat hier niet in

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke (budget) fishfinder voor DrDepth? Empty Re: Welke (budget) fishfinder voor DrDepth?

Bericht van Danny Geysen zo 25 maa - 7:29

Guido,

Als je met de Mark 4 aan de slag wilt om DrDepth kaarten te maken, zul je toch eeen laptop, netbook, pocketPC of een andere NMEA0183 data-logger moeten meenemen.

De Mark 4 heeft weliswaar een kaartslot, maar dat dient enkel om een (Naviconics/Lowrance) waterkaart te laden of om waypoints, routes en sporen op te slagen of het toestel te updaten, maar het heeft helaas geen loggingsfunctie om beelden op te nemen, die bruikbaar zijn voor DrDepth ...

De licensievoorwaarden voor Drdepth laten wel toe om de software op een 2e eigen PC, laptop of PocketPC te installeren. Dus daar is nog wel een mouw aan te passen.



Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke (budget) fishfinder voor DrDepth? Empty Re: Welke (budget) fishfinder voor DrDepth?

Bericht van vinnygogo do 25 apr - 9:48

kunnen jullie mij wat meer vertellen over de mogelijkheden van het maken van een waterkaart met een elite 4?

vinnygogo

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 25-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke (budget) fishfinder voor DrDepth? Empty Re: Welke (budget) fishfinder voor DrDepth?

Bericht van Danny Geysen vr 26 apr - 22:58

Dan zal je de elite 4 moeten verbinden met een laptop of netbook via de datakabel
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke (budget) fishfinder voor DrDepth? Empty Re: Welke (budget) fishfinder voor DrDepth?

Bericht van vinnygogo za 27 apr - 4:10

en hoe dan verder? ik kan ook niks meer op de site van dr depth openen?

vinnygogo

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 25-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke (budget) fishfinder voor DrDepth? Empty Re: Welke (budget) fishfinder voor DrDepth?

Bericht van hjkeizer za 27 apr - 5:57

Per heeft het produkt verkocht

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke (budget) fishfinder voor DrDepth? Empty Re: Welke (budget) fishfinder voor DrDepth?

Bericht van hjkeizer za 27 apr - 6:04

Via Insight Genesis is een alternatief

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke (budget) fishfinder voor DrDepth? Empty Re: Welke (budget) fishfinder voor DrDepth?

Bericht van vinnygogo za 27 apr - 8:15

insight werkt helaas niet voor de lowrance elite 4.

betekend de overname dat drdepth binnenkort misschien wel verbeterd terug komt?

vinnygogo

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 25-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke (budget) fishfinder voor DrDepth? Empty Re: Welke (budget) fishfinder voor DrDepth?

Bericht van hjkeizer za 27 apr - 8:47

Tja, afwachten

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke (budget) fishfinder voor DrDepth? Empty Re: Welke (budget) fishfinder voor DrDepth?

Bericht van vinnygogo za 27 apr - 9:43

haha tja, net als je het wilt gaan gebruiken kan het weer niet haha;) en zijn er ook kastjes die de data opslaan die je later kunt uitlezen met de pc? lijkt me handiger dan heel me laptop in mijn rib...

vinnygogo

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 25-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke (budget) fishfinder voor DrDepth? Empty Re: Welke (budget) fishfinder voor DrDepth?

Bericht van hjkeizer za 27 apr - 9:50

Ik heb nog een simrad nss8 voor je.
Dat is zo'n kastje en nog veel meer

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke (budget) fishfinder voor DrDepth? Empty Re: Welke (budget) fishfinder voor DrDepth?

Bericht van vinnygogo za 27 apr - 10:02

zon 8 inch kaartplotter om het gps/sonar data van mijn lowrance 4 inch op te nemen lijkt me ook beetje overdreven;) daarnaast is het waarschijnlijk een stuk duurder dan mijn elite 4;) bedoel meer een soort van kleine dongel met geheugenkaart oid?

vinnygogo

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 25-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke (budget) fishfinder voor DrDepth? Empty Re: Welke (budget) fishfinder voor DrDepth?

Bericht van hjkeizer za 27 apr - 10:14

Maak ons blij en ontwikkel zoiets


Voor een paar euro

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke (budget) fishfinder voor DrDepth? Empty Re: Welke (budget) fishfinder voor DrDepth?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum