De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wanted: sidescanner...

2 plaatsers

Ga naar beneden

wanted: sidescanner... Empty wanted: sidescanner...

Bericht van Christophe-be ma 30 jan - 2:58

Sinds enkele maanden heb ik een bootje om te vissen. Qua elektronica ben ik bijna volledig uitgerust, doch ik zou graag nog uitbreiden met een sidescanner. (een gewone sounder is reeds aanwezig van een "bevriende fabrikant") Eén van de in aanmerking komende merken is Lowrance (Structurescan). Ik heb echter enkele vragen bij de diverse transducers die er beschikbaar zijn.
Mijn bootje gaat NIET uit het water, dus persoonlijk verkies ik een model die door de romp geboord wordt (liefst brons). Ik hoorde ook al veel uiteenlopende commentaren over transducers die binnenin de romp gemonteerd worden. Een welbepaalde fabrikant kon me dit ten zeerste aanraden zonder verlies van beeldkwaliteit.... Welke is volgens jullie de beste combinatie, welk scherm met welke transducer? Plaats is niet echt een probleem, ik heb nog plaats voor een extra scherm..... Ook onderdaan de romp nog plaats zat..... scratch

Christophe-be

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 30-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

wanted: sidescanner... Empty Re: wanted: sidescanner...

Bericht van Danny Geysen di 31 jan - 9:46

Dag Christophe,

Aangezien er geen gebrek is aan plaats kan je een HDS10 Gen2 of HD8 Gen2 met een Structurescan Module LSS-1 overwegen. Met beide toestellen kan je de mogelijkheden, en heel zeker de structurescan mogelijkheden, optimaal benutten door het grote scherm en de aanwezigheid van de softkeys, waardoor je snel toegang hebt tot de meeste voor de hand liggende functies. HDS 7Gen2 is ook nog een mogelijkheid , maar toch iets minder praktisch. HDS5 Gen2 met Structurescan vind ik persoonlijk niet echt optimaal vanwege het kleinere scherm.

Daarbij kan je kiezen voor een bronzen Structurescan TM Sonar Thru- Hull transducer (part 001.10364.001 .)

Succes met je keuze,
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

wanted: sidescanner... Empty Re: wanted: sidescanner...

Bericht van Christophe-be di 31 jan - 23:18

Hallo Danny,
Hartelijk dank voor je reactie.
Groetjes,
Christophe

Christophe-be

Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 30-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

wanted: sidescanner... Empty Re: wanted: sidescanner...

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum