De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

HDS Generation 2 ????

+6
sieb hillenga
marcel oomen
JuanP
Bootvisser
Danny Geysen
Juan Gonzalez
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? - Pagina 2 Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van Gast ma 12 dec - 10:39

Hier
http://www.bbcboards.net/zerothread?id=751599
meer gen 2 plaatjes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? - Pagina 2 Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van JuanP di 13 dec - 6:36

De Gen1 is prima hoor, alleen is de reacties op de knoppen "langzaam". Maar vissen is rustgevend en mag ook langzaam zijn vind ik dan. En ja een vette korting gehad op de hele set incl side scan bij een dealer in middelburg.
JuanP
JuanP

Aantal berichten : 33
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? - Pagina 2 Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van Frenk Elings di 13 dec - 6:39

Heren...een 1ste reactie vanuit het "torentje". Uiteraard ben ik nog niet tevreden en heb nog een mail uitstaan over, software-updates-gen1, hardware-updates-gen1,etc.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Reagerend op deze discussie kunnen we alleen maar de reactie van Prostaffers Danny en Frenk onderschrijven. Het is absoluut geen goedkope marketing truc, maar heeft alles te maken met de razendsnelle ontwikkelingen op het gebied van processoren en grafische mogelijkheden. Als je een PC van nu vergelijkt met een PC van 5 a 6 jaar geleden zal je ook zien dat de processoren en grafische kaarten niet meer te vergelijken zijn.

Lowrance loopt graag voorop op het gebied van technologische ontwikkelingen, en investeert enorm in het toepassen van de nieuwste technieken om de performance te verbeteren. De HDS Gen2 is dan ook ontstaan vanuit de vragen uit de markt die hebben geleid tot de ontwikkelingen zoals structuremap. Vergelijk het maar met de iPhone, daar zijn er na de lancering van de eerste variant 4 jaar geleden ook al 5 nieuwe varianten verschenen met name ontwikkeld vanuit vragen van gebruikers.

Wel willen we graag onderstrepen dat je met een HDS Gen1 apparaat nog steeds over het beste beschikt wat er op dat gebied verkrijgbaar is. Zeker met de verschillende mogelijkheden voor echosounder modules en de mogelijkheden van Structurescan, Breedbandradar en voor de liefhebber, de Sonichub.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? - Pagina 2 Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van marcel oomen di 13 dec - 8:05

De HDS Gen2 is dan ook ontstaan vanuit de vragen uit de markt ...

hoi frenk,

bedankt dat je een balletje aan het opgooien bent.

echter met bovenstaande vanuit 'het torentje' ben ik het nog altijd niet eens,
de gen 2 is mijns inziens niet onstaan vanuit vragen uit de markt, maar vanuit problemen
( te langzame processort) van de gen 1..
was dit probleem er niet geweest, hadden wij nu via een simpele update ook kunnen meegenieten van de nieuwste snufjes.

ik vind het nog altijd een reden om ons toch tegenmoet te komen,

toch nog bedankt van een nog altijd wel tevreden gebruiker,

grts, marcel.



marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? - Pagina 2 Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van Frenk Elings do 15 dec - 0:01

Na een persoonlijk telefoongesprek met "het torentje" de volgende informatie:

1. De software-updates voor de Gen1 gaan gewoon door (bugs & fixes)

2. Er gaan geen hardware upgrades (lees processor upgrades) komen voor Gen1 bezitters. Dit zou financieel niet haalbaar zijn en voor de nieuwe/snelle processor zou in de Gen1 geen ruimte zijn.

Ja, ik weet dat de Gen1 en 2 even groot zijn, nee, ik weet niet hoe de binnenzijde van een HDS eruit ziet (ik kijk altijd naar de voorkant). Nee, ik weet niet hoe groot en duur een processor is. Nee, wij maken als prostaffers geen beleid, so don't shoot the messenger(s) !

Er vanuit gaande dat dit alles uitvoerig is doorgesproken met de TD (waar ze er verstand van hebben) zullen we ons hierbij moeten neerleggen. Verder was men erg stellig dat een tegemoetkoming voor Gen1 gebruikers van het eerste uur niet bespreekbaar is.
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? - Pagina 2 Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van Bootvisser do 15 dec - 0:06

Frenk,

Bedankt voor moeite en reactie.
Dus als ik het goed begrijp gaan de software updates (voorlopig) gewoon door maar zullen dat alleen fixes zijn en hoeven we geen nieuwe features meer te verwachten?
Of ziiten er ook nog voor gen 1 bezitters nog wat nieuwe dingetjes in de pijplijn? Zou top zijn!
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? - Pagina 2 Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van sieb hillenga do 15 dec - 0:53

ze zijn met een nieuwe software versie bezig,

http://www.bbcboards.net/zerothread?id=751025

volgens

Jason Gilstrap Tulsa OK

groeten,

sieb
sieb hillenga
sieb hillenga
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 84
Registratiedatum : 07-02-10
Leeftijd : 61
Woonplaats : westerlee groningen

http://eemsvisser.mijnalbums.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? - Pagina 2 Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van Bootvisser do 15 dec - 1:06

Klopt, had ik ook al gelezen en dat is wat Frenk ook al zei maar dat was niet echt m`n vraag...
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? - Pagina 2 Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van Frenk Elings do 15 dec - 1:24

Indien er nieuwe mogelijkheden komen welke onder de huidige Gen1 hardware kunnen draaien, dan zullen deze uiteraard ook beschikbaar gesteld worden voor de Gen1 gebruikers. Inderdaad had in mijn vorige mail dus moeten staan;

Bugs, fixes & Possible features.
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? - Pagina 2 Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van marcel oomen do 15 dec - 2:35

hoi frenk,

da's duidelijke taal,
en we weten nu waar we aan toe zijn,
natuurlijk jammer dat we niet kunnen meegenieten van een snellere processor en de daarbij horende nieuwe ontwikkelingen, maar misschien krijgen we toch nog binnenkort
( na 4.1) een kleurendieptekaart op de hds 1 te zien, en daar zou ik al heel dik tevreden mee zijn, moet ik zeggen.
en o.k., je kunt natuurlijk niet alles hebben, hé.
misschien na de oudejaarsloterij, haha.

nogmaals dank voor de gedane moeite,

grts, marcel.

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? - Pagina 2 Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van Danny Geysen do 15 dec - 3:11

marcel oomen schreef:hoi frenk,

da's duidelijke taal,
en we weten nu waar we aan toe zijn,
natuurlijk jammer dat we niet kunnen meegenieten van een snellere processor en de daarbij horende nieuwe ontwikkelingen, maar misschien krijgen we toch nog binnenkort
( na 4.1) een kleurendieptekaart op de hds 1 te zien, en daar zou ik al heel dik tevreden mee zijn, moet ik zeggen.
en o.k., je kunt natuurlijk niet alles hebben, hé.
misschien na de oudejaarsloterij, haha.

nogmaals dank voor de gedane moeite,

grts, marcel.

Marcel,

Wat de DrDepth kleurendieptekaart betreft ... Dat zal, volgens mijn informatie, ten vroegste midden 2012 kunnen.
En dan valt nog af te wachten of het ook op de 1e generatie HDS zal draaien en wat je nodig zult hebben om de kaarten te maken...
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? - Pagina 2 Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van marcel oomen do 15 dec - 3:29

oef, da's een domperke danny,

zal nog wat extra loten moeten kopen, vrees ik.. Smile

grts, marcel.

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? - Pagina 2 Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van Juan Gonzalez do 15 dec - 23:43

Goed nieuws toch dat er een software update voor Gen 1 bezitters komt? Daarnaast, ik ben nog steeds super tevreden met mijn Gen 1 units en zijn mogelijkheden. But, life goes on....

Onderstaande vond ik overigens wel een aardige (bron BBC):

What is an HDS-2? I have only heard of HDS-5, HDS-7, HDS-8, and HDS-10. HDS Generation 2 ???? - Pagina 2 1710857839

Goed weekend allemaal!

grt,

Juan
Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? - Pagina 2 Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van Gast za 17 dec - 4:33

Ziet er goed uit!


Laatst aangepast door keizerh op za 17 dec - 5:25; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? - Pagina 2 Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van Danny Geysen zo 18 dec - 9:12

Het ziet er naar uit dat we met de HDS Gen2 zullen kunen communiceren via WIFI.
Waypoints, routes, enz ... versturen en ontvangen via de smartphone, Ipad, ...
Blijkbaar is daar een extra module ( GoFree-Wireless module) voor vereist.

Voor Simrad en Lowrance HDS Gen2:

http://www.thehulltruth.com/marine-electronics-q-boe-marine/387587-simrad-now-wifi.html
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? - Pagina 2 Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van Juan Gonzalez ma 19 dec - 4:29

Hoi Danny,

We hebben het er onlangs nog over gehad. Het lijkt dus nu echt werkelijkheid te worden. cheers

Wifi GoFree-Wireless Module:
Navico with GoFree wireless solution 28/11/2011
The marine electronics manufacturer, B & G, Simrad Yachting and Lowrance have developed a new concept for wireless communication on board. The GoFree technology enables wireless control of the integrated navigation, entertainment and digital control systems of the three brands.

GoFree was developed over two years as part of extensive research: The aim was to offer customers not only a new technology, but also to provide a flexible and affordable solution.
Owners can GoFree with their wireless router placed anywhere on board and then decide flexibly what components should be integrated into the network. Thus, the advantages of wireless communication can be used without having to resort to individual and costly WiFi technology.
Many sailors and power boaters now use smartphones and tablets also on board. GoFree with the owner, the wireless-enabled devices now use it to control the plotter, and fixed instruments. Data and control elements that are everywhere on board and displayed at any time. Be installed due to the flexibility of the system must GoFree antenna no longer at the card table or at the helm, but can be placed anywhere on board so that optimum communication is ensured.
GoFree is compatible with chartplotters and multifunction displays HDS Lowrance, Simrad NSS, Simrad NSE and NSO Simrad B & G Zeus and is available in spring 2012.

Er zitten wellicht wat vertaalfoutjes in bovenstaande (vertaalmachine). Hierbij de originele tekst

Navico mit GoFree-Wireless Lösung
28.11.2011
Die Marine-Elektronik Hersteller, B&G, Simrad Yachting und Lowrance, haben ein neues Konzept zur drahtlosen Kommunikation an Bord entwickelt. Die GoFree-Technologie ermöglicht die kabellose Kontrolle von den integrierten Navigations-, Entertainment- und digitalen Steuerungssystemen der drei Markenhersteller.

GoFree wurde über zwei Jahre im Rahmen umfangreicher Forschungsarbeiten entwickelt: Ziel war es, den Kunden nicht nur eine neuee Technologie zu bieten, sondern auch eine anpassungsfähige und günstige Lösung zur Verfügung zu stellen.
Eigner können mit GoFree ihren WLAN-Router an jedem beliebigen Ort an Bord platzieren und dann flexibel entscheiden, welche Komponenten in das Netzwerk integriert werden sollen. Damit können die Vorteile kabelloser Kommunikation genutzt werden, ohne auf individuelle und kostenintensive WiFi-Technologie zurückgreifen zu müssen.
Viele Segler und Motorbootfahrer nutzen mittlerweile auch an Bord Smartphones und Tablets. Mit GoFree können die Eigner die WLAN-fähigen Geräte nun dazu verwenden, um die fest installierten Kartenplotter und Instrumente zu steuern. Daten und Kontrollelemente sind damit überall an Bord und jederzeit darstellbar. Aufgrund der Flexibilität von GoFree muss die Systemantenne nicht mehr am Kartentisch oder am Steuerstand installiert werden, sondern kann überall an Bord so platziert werden, dass eine optimale Kommunikation sichergestellt wird.
GoFree ist kompatibel mit den Kartenplottern und Multifunktions-Displays Lowrance HDS, Simrad NSS, Simrad NSE, Simrad NSO sowie B&G Zeus und ist im Frühjahr 2012 erhältlich.


Wordt vast vervolgd!

grt,

Juan
Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? - Pagina 2 Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van Gast ma 19 dec - 7:17

Bied weer mooie nieuwe mogelijkheden.

NMEA0183 gratis en open source
NMEA2000 gratis maar op licentie
Netwerkondersteuning betaald met licentie

Lowrance eigen App voor smartphone en tablets

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? - Pagina 2 Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van lekkervissen wo 21 dec - 5:40

Hallo iedereen.

ik lees al een tijdje mee over de nieuwe hds 2 gen.
Nu heb ik een hds 7 m aangeschaft en deze is nog nieuw in de doos dus niet gebruikt.
Wat moet ik nou doen deze verkopen of voldoet deze nog steeds.
Als ik deze moet/wil verkopen moet dat natuurlijk wel gebeuren voor dat de gen 2 uitkomt toch,
anders kan ik geen prijs meer maken om een gen 2 te kunnen betalen.
Wat is wijsheid verkopen of deze gewoon houden, ik gebruik hds alleen voor op zee hier, en Denemarken en Noorwegen.

Groetjes Jan Bel,
lekkervissen
lekkervissen

Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 21-07-11
Leeftijd : 68
Woonplaats : Zwolle

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? - Pagina 2 Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van Gast wo 21 dec - 7:36

Wat heb/wil je er allemaal aan knopen aan externe apparatuur Jan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? - Pagina 2 Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van Juan Gonzalez wo 21 dec - 9:06

lekkervissen schreef:Hallo iedereen.

ik lees al een tijdje mee over de nieuwe hds 2 gen.
Nu heb ik een hds 7 m aangeschaft en deze is nog nieuw in de doos dus niet gebruikt.
Wat moet ik nou doen deze verkopen of voldoet deze nog steeds.
Als ik deze moet/wil verkopen moet dat natuurlijk wel gebeuren voor dat de gen 2 uitkomt toch,
anders kan ik geen prijs meer maken om een gen 2 te kunnen betalen.
Wat is wijsheid verkopen of deze gewoon houden, ik gebruik hds alleen voor op zee hier, en Denemarken en Noorwegen.

Groetjes Jan Bel,

Hallo Jan,

Een 'gewone' HDS 7m voldoet nog steeds en zal dat de komende jaren blijven doen. Ben ik van overtuigd. Ik geloof niet dat Gen1 gebruikers massaal zullen overstappen op Gen2 units.
Ik denk dat de Gen2 units interessant kunnen zijn voor diegene die met structurescan aan de slag willen gaan en de mogelijkheid deze beelden i.c.m. plotter/gps te gebruiken, de zogenaamde StructureMap. Dit in realtime of achteraf.
Wanneer je je unit zwaar wilt belasten dan zou een Gen2 unit uitkomst kunnen bieden omdat de processor (een stuk ?) zwaarder/sneller is dan die van een Gen1 unit.

Wil je de HDS 7m gebruiken als een stand-alone unit (plotter?) dan zou ik hem lekker gaan gebruiken. Wil je ook de radarfunctie gebruiken? Dan zit je met een Gen2 unit beter maar dat kunnen de 'radar-gebruikers' denk ik beter beoordelen.

Succes met de keuze!

Vr. grt,

Juan
Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

HDS Generation 2 ???? - Pagina 2 Empty Re: HDS Generation 2 ????

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum