De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Radar op visboot?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Radar op visboot? Empty Radar op visboot?

Bericht van Juan Gonzalez ma 31 okt - 8:40

Hallo allemaal,

Aangezien de HDS 7 die ik bezit over een radarfunctie beschikt heb ik de volgende vragen:
1. Zijn er onder de forumleden/bezoekers gebruikers die ervaring hebben met de HDS-radar functie?
2. Welke 'tools' zijn nodig om met radar aan de slag te gaan?
3. Kan radar-informatie gedeeld worden via Ethernet netwerk?
4. Heb je officiele papieren nodig wanneer je visboot is/wordt uitgerust met radar?

Niets is zo mooi als in het donker varen maar is natuurlijk niet verantwoord wanneer je niet over de juiste middelen beschikt. In mijn geval zou radar een uitkomst kunnen bieden voor de (grote) binnenwateren die ik bevaar en bevis. Radar op visboot? 1098559231 Radar op visboot? 2712152613

Ervaringen, suggesties of adviezen?

Bedankt wederom!

Vr. grt,

Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

Radar op visboot? Empty Re: Radar op visboot?

Bericht van orka500 ma 31 okt - 12:50

Hallo Juan.

1 Ervaring met HDS en radar nog niet met radar wel
2 Als je een radar aanschaft zit alles erbij. (je hebt eventueel wel een kompas nodig voor overlay en die is simnet net als de radar) dus je zult ook een simnet netwerkje nodig hebben dat is aangesloten aan je nmea 2000 netwerk.
3 Inderdaad het beeld loopt via ethernet bij mij via de LSS-1
4 Papieren niet, wel is marifoon verplicht bij radar en aanmelden bij agentschap Telekom

Groetjes
Ad Snoeijers
Delta 191
HDS5,HDS8m,structurescan en radar






orka500

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 04-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Radar op visboot? Empty Re: Radar op visboot?

Bericht van marcel oomen ma 31 okt - 20:06

hoi juan,

ik heb een broadbandradar op mijn bootje.
ook aangesloten via een kabeltje op de hds 7 en ben er zéér tevreden over.
op de broadbandradar zie je echt alles maar dan ook alles,, en kun je met een gerust hart op vertrouwen in het donker.
de overlay heb ik niet, dit vergt erg veel van de hds , zeggen ze, alhoewel ik het een geweldige functie zou vinden.
ook heb ik gemerkt dat de radar, toen ik de structurescan over heb gezet naar een andere boot, ( dus toen de hds minder belast werd), sneller werkte.
de structurescan moest nl. aanstaan om de radar te laten werken, omdat dit allemaal verbonden is.
maar goed , ik zou niet meer zonder willen en kan je hem alleen maar aanbevelen,

grts, marcel.

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

Radar op visboot? Empty Re: Radar op visboot?

Bericht van Juan Gonzalez di 1 nov - 23:42

Hallo Ad/ Marcel,

N.a.v. jullie reactie ( thanks btw) ben ik mij eens een klein beetje gaan verdiepen in dat hele radar gebeuren. De filmpjes op de Lowrance website zijn zeer verhelderend iig.

Ik schrok een beetje van die broadband. Wat een kolossaal apparaat! Diameter van 49 cm.

Zoals de meesten van jullie weten heb ik een bassboat. Ik vond het wel leuk om wat foto’s te plaatsen van bassboten uitgerust met radar.

Gaan wij dit ook tegenkomen op onze binnenwateren? Nog even achter de oren krabben. scratch


Radar op visboot? Pgeversmud448

Radar op visboot? Kleinradar


grt,

Juan
Juan Gonzalez
Juan Gonzalez
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 232
Registratiedatum : 15-03-11
Woonplaats : Netherlands

Terug naar boven Ga naar beneden

Radar op visboot? Empty Re: Radar op visboot?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum