De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waypoints overzetten van Garmin Mapsource naar HDS-7M (Navionics)

3 plaatsers

Ga naar beneden

Waypoints overzetten van Garmin Mapsource naar HDS-7M (Navionics) Empty Waypoints overzetten van Garmin Mapsource naar HDS-7M (Navionics)

Bericht van santos ma 28 feb - 0:53

Beste mensen,

Ik ben zojuist overgegaan tot de aanschaf van een Lowrance HDS-7M toestel met een Navionics Gold kaart.
Ik zou nu graag mijn waypoints van mijn oude toestel (Garmin 182C en op de labtop via Garmin Mapsource) overzetten naar mijn nieuwe toestel.
Het handmatig invoeren van mijn coordinaten kost me te veel tijd, vandaar dat ik op zoek ben naar een snellere methode.

Is het een mogelijkheid om de coordinaten vanuit Garmin Mapsource bijvoorbeeld over te zetten naar een leesbaar bestand voor de HDS en dan deze via een lege SD-MMC kaart in te lezen in het nieuwe toestel?

Of dien ik bijvoorbeeld toch een Navionics Multi Card Reader aan te schaffen.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Mvg,
Serge Nothen

santos

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 28-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waypoints overzetten van Garmin Mapsource naar HDS-7M (Navionics) Empty Re: Waypoints overzetten van Garmin Mapsource naar HDS-7M (Navionics)

Bericht van marcel oomen ma 28 feb - 10:28

hoi serge,

als je hem op een usr bestandje krijgt gezet, kun je hem volgens mij gewoon in de hds laden.
tenminste zo heb ik mijn wypts eringekregen.


grts, marcel

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

Waypoints overzetten van Garmin Mapsource naar HDS-7M (Navionics) Empty Re: Waypoints overzetten van Garmin Mapsource naar HDS-7M (Navionics)

Bericht van santos di 1 maa - 10:34

Hoi Marcel,

Bedankt voor je snelle reactie.

Vanmiddag een SD-kaart gehaald.
Met behulp van programma GPSBabel het mapsource bestand omgezet naar een usr bestand.
Bestand op SD-kaart gezet en ingelezen in HDS (via Pages-menu, Utilities en files).
Binnen een uurtje was alles voor elkaar.

Reuze bedankt!!!

Mvg,
Serge

santos

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 28-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waypoints overzetten van Garmin Mapsource naar HDS-7M (Navionics) Empty Re: Waypoints overzetten van Garmin Mapsource naar HDS-7M (Navionics)

Bericht van santos di 1 maa - 20:53

Beste mensen,

Heeft iemand nog een tip om alle ingelezen (te selecteren) waypoints in één keer te verlossen van de namen bij de waypoints in het scherm.
Het aanpassen van een afzonderlijk waypoint lukt me wel. Is erg onoverzichtelijk nu.

Mvg,
Serge Nothen

santos

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 28-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waypoints overzetten van Garmin Mapsource naar HDS-7M (Navionics) Empty Re: Waypoints overzetten van Garmin Mapsource naar HDS-7M (Navionics)

Bericht van Bootvisser di 1 maa - 22:00

Voor zover mij bekend is dit nog niet mogelijk op dit moment.
Dit is voor velen echter wel een wens lees ik op diverse forums dus zal dit wel een keer bij een toekomstige firmwareupdate aan bod komen verwacht ik.
Ben bang dat je het tot dan allemaal met de hand komt te doen...
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Waypoints overzetten van Garmin Mapsource naar HDS-7M (Navionics) Empty Re: Waypoints overzetten van Garmin Mapsource naar HDS-7M (Navionics)

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum