De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

details op waterkaarten meren in noord holland

3 plaatsers

Ga naar beneden

details op waterkaarten meren in noord holland Empty details op waterkaarten meren in noord holland

Bericht van rana zo 2 jan - 6:25

Ik ben me aan het orieneren op de aankoop van een nieuw gps systeem.
Ik twijfel tussen de HDS 5 en de Elite combo. Mjjn vraag is of iemand kan laten zien welke details ik allemaal te zien krijg van dit water.
Ik vis bijvoorbeel regelmatig op het Alkmaardermeer en de mooie nel. Ik vraag me af hoe gedetaillereerd de verschillende dieptes worden aangegeven. Ik begrijp dat dit ook met de kwaliteit van de waterkaarten te maken heeft. Maar wat is ongeveer het maximaal haalbare?
Of is het beter om om voor een duurder toestel te gaan met meer opties?

rana

Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 19-09-09

Terug naar boven Ga naar beneden

details op waterkaarten meren in noord holland Empty Re: details op waterkaarten meren in noord holland

Bericht van Danny Geysen zo 2 jan - 10:58

Het detail wat je te zien krijgt is afhankelijk van het type kaart die je er in stopt. (Navionics, NauticPath, ...)

Duurdere toestellen hebben op GPS-gebied niet altijd meer mogelijkheden.
Het is wel zo dat je op een HDS 8 en 10 softkeys ter beschikking hebt, die een directe toegang geven tot een bepaalde functie. En dat is wel handig. Daarnaast is een groter scherm natuurlijk ook altijd meegenomen om een kaart te bekijken. Maar echt meer functies hebben die niet.

Nu heb ik een keertje gekeken naar het Alkmaarder Meer op een Navionics Gold kaart en het detail voor dit meer valt erg tegen. Er staan niet echt dieptelijnen en dergelijke op; voor andere meren/rivieren zoals Veluwemeer, Haringvliet e.d. staat er wel meer detail op.

Om je een idee te geven heb ik 2 screenshots toegevoegd in een verschillend zoom level.

Succes, met de keuze.

details op waterkaarten meren in noord holland Th_shot27


details op waterkaarten meren in noord holland Th_shot28
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

details op waterkaarten meren in noord holland Empty Re: details op waterkaarten meren in noord holland

Bericht van rana di 4 jan - 3:25


Danny, dank je voor je vlotte reactie.
Ik had gehoopt meer details te zien in de diepte verschillende dmv verschillende tinten blauw. Net zoals op een waterkaart. Ik denk dat dit weinig toegevoegde waarde voor mij is. Wel ga ik ook ieder jaar in de scherentuin van Zweden vissen. Zijn daar meer details te zien, of komt dat een beetje op hetzelfde neer? Ik gebruik nu steeds gewoon nog papieren kaarten waarop veel detail te zien is.

rana

Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 19-09-09

Terug naar boven Ga naar beneden

details op waterkaarten meren in noord holland Empty Re: details op waterkaarten meren in noord holland

Bericht van marcel oomen di 4 jan - 3:28

ik dacht dat je met een platinumkaart veel meer detail had?
of heb ik het mis..

grts, marcel

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

details op waterkaarten meren in noord holland Empty Re: details op waterkaarten meren in noord holland

Bericht van Danny Geysen di 4 jan - 4:06

marcel oomen schreef:ik dacht dat je met een platinumkaart veel meer detail had?
of heb ik het mis..

grts, marcel

Marcel,

Voor zover ik weet bevat een Platinum-kaart niet meer detail dan een Gold-kaart, wel zijn er enkele extra features zoals panoramische foto's, 3D view, satelliet-overlay, enz ...
Voor meer info, zie : http://www.navionics.com/pt_qsc_lw.pdf

Ik gebruik zelf nog steeds de Gold-kaarten. Voor 'binnen-water' biedt de Patinumkaart weinig toegevoegde waarde. Tenzij iemand anders het tegendeel kan aantonen?


Laatst aangepast door Danny Geysen op di 4 jan - 4:16; in totaal 2 keer bewerkt
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

details op waterkaarten meren in noord holland Empty Re: details op waterkaarten meren in noord holland

Bericht van Danny Geysen di 4 jan - 4:11

rana schreef:
Danny, dank je voor je vlotte reactie.
Ik had gehoopt meer details te zien in de diepte verschillende dmv verschillende tinten blauw. Net zoals op een waterkaart. Ik denk dat dit weinig toegevoegde waarde voor mij is. Wel ga ik ook ieder jaar in de scherentuin van Zweden vissen. Zijn daar meer details te zien, of komt dat een beetje op hetzelfde neer? Ik gebruik nu steeds gewoon nog papieren kaarten waarop veel detail te zien is.

Rana,
Voor andere wateren in Nederland, vooral de grotere wateren zoals Haringvliet, Volkerak, Veluwemeer, enz ..., zijn er wel verschillende tinten blauw te zien, met dieptelijnen enz ... Maar niet voor het Alkmaardermeer.

Voor Zweden zijn er verschillende Navionics-kaarten, afhankelijk van het gebied waar je naar toe gaat.
Misschien bel je best eerst even naar een dealer bij jou in de buurt en vraag je of hij die verschillende kaarten in huis heeft. Dan kan je eens kijken welke kaart je nodig hebt en of het voldoende detail bevat.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

details op waterkaarten meren in noord holland Empty Re: details op waterkaarten meren in noord holland

Bericht van marcel oomen di 4 jan - 5:56

thanx danny,

dan word het maar dr.depth die ons moet gaan helpen bij het verkennen van de bodem...

grts, marcel

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

details op waterkaarten meren in noord holland Empty Re: details op waterkaarten meren in noord holland

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum