De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

downscan

3 plaatsers

Ga naar beneden

downscan Empty downscan

Bericht van marcel oomen zo 14 maa - 9:20

hallo,
ben vandaag wezen vissen op het haringvliet vol verwachting hoe mijn nieuwe structurescan zou werken.
bij de functie recht omlaag ( dus niet links/rechts) was ik vol verwachting hoe het er allemaal uit zou zien..
echter i.p.v. stenen of begroeiing of iets dergelijks was het enige wat ik kon zien op het scherm precies hetzelfde als op de sonar, alleen een andere kleur..
heb aan alle instellingen gezeten en kon er niet meer uithalen,heb gewerkt op dieptes tussen de 5 en de 15 mtr.
iemand een idee?

grts, marcel d.1013

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

downscan Empty Re: downscan

Bericht van Danny Geysen zo 14 maa - 9:56

Marcel,

Heb je beelden opgenomen?
Kan je ons één of meer van die SL2-files bezorgen? Via FTP of een dienst als Yousendit.com (max 100 MB)

Is je transducer correct gemonteerd?
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

downscan Empty Re: downscan

Bericht van marcel oomen zo 14 maa - 20:37

hallo danny,

de transducer zit goed, hij zit op de plaats waar eerder een transducer heeft gezeten van een fishfinder , en die werkte perfect, dus daar zal het niet aan liggen, denk ik.
beelden opnemen ken ik niet, weet niet hoe dat in zijn werk gaat.
enige wat ik wil, is dat ik straks op zee de wrakken kan zien, zodat ik de juiste waypoints kan invoeren.
maar het zou natuurlijk ook leuk zijn als je bij bv. het haringvliet, stenen e.d. kan herkennen.
daar heb je hem tenslotte voor aangeschaft.
herkennen jullie hetgeen wat ik beschreven heb?
heeft iemand anders het ook al eens gehad, of moet er misschien iets bij de instellingen of zo verandert.
hoor het graag.
grts, marcel d.1013

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

downscan Empty Re: downscan

Bericht van Danny Geysen ma 15 maa - 7:22

Moeilijk hé Marcel, om advies te geven als we niet weten wat je juist te zien kreeg ...

Als je de donwscan (of sidescan) bekijkt op het water en dan op MENU drukt kan je de optie 'LOG SONAR' selecteren. Hiermee neem je de beelden op. (Selecteer dan wel het SD-kaartje, want het intern geheugen is te beperkt om veel op te nemen)

Ik stel voor dat je de volgende keer enkele beelden opneemt en aan ons bezorgt; dan kunnen we beoordelen of er iets fout gaat of bepaalde instellingen verbeterd kunnen worden.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

downscan Empty Re: downscan

Bericht van marcel oomen ma 15 maa - 8:10

danny,
zo moeilijk is het nu ook weer niet, ik zag gewoon hetzelfde als op de sonar en dan in het bruin, toonde de sonar een heuveltje, deed de str.scan dat ook enz.
ik dacht dat ik het beeld te zien zou krijgen, vanaf boven gezien in een kegel, dus net alsof je van boven op de bodem kijkt van kraakhelder water, nu zag ik alleen de contouren zoals op de str.scan.
zo'n sd-kaartje, wat is dat, moet ik dat ipv de navionics kaart in de hds plaatsen, of hoe moet ik dat zien?
als ik precies weet wat ik moet doen , zal ik de volgende keer eens wat opnemen.
grts, marcel d.1013

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

downscan Empty Re: downscan

Bericht van Danny Geysen ma 15 maa - 8:32

Marcel,

Een SD-kaartje heeft inderdaad hetzelfde formaat als een Navionics-kaartje. Haal het Navionics-kaartje eruit en steek het blanco SD-kaartje in het slot en maak dan een opname, zoals hierboven beschreven.

Maar ... ik zou dan wel een opname nemen waar 'iets' te zien is op de 2D-sonar (een plantenbed, palen, steenformaties, een wrak, een school aasvis...). Ga er opnieuw over met de downscan en sla de beelden op het SD-kaartje op.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

downscan Empty Re: downscan

Bericht van marcel oomen ma 15 maa - 8:55

o.k. danny,

volgende keer met beelden.
grts, marcel d.1013

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

downscan Empty Re: downscan

Bericht van marcel oomen ma 15 maa - 22:20

effe een vraagje wat heel interressant kan zijn:

kun je vanaf een sd-kaartje thuis de beelden terugbekijken en dan waypoints invoeren?

grts, marcel d.1013

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

downscan Empty Re: downscan

Bericht van Danny Geysen di 16 maa - 9:28

Marcel,

Je kunt de beelden inderdaad thuis terug bekijken. Voorlopig alleen maar op het toestel zelf. We verwachten dat er later nog een emulator ter beschikking zal komen en een viewer.

Je kan bij het bekijken van de beelden, de cursor op een bepaalde plaats zetten, inzoomen en alsnog een waypoint aanbrengen. Geen enkel probleem...
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

downscan Empty Re: downscan

Bericht van marcel oomen di 16 maa - 10:14

danny,
dat is goed nieuws,
waar kun je zo'n sd-kaartje krijgen, ik weet natuurlijk bij de dealer van het toestel, maar dat is voor mij ver rijden, kun je zoiets ook in een gewone computerzaak krijgen?
grts, marcel d.1013

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

downscan Empty Re: downscan

Bericht van Danny Geysen di 16 maa - 10:58

Op de meeste plaatsen waar men laptops, digitale fototoestellen, harddisks, MP3-spelers enz... verkoopt.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

downscan Empty Re: downscan

Bericht van marcel oomen di 16 maa - 11:00

o.k., danny,
thanx.

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

downscan Empty hetzelfde probleem.

Bericht van robluchies do 1 apr - 4:13

Heb hetzelfde probleem, ben er niet tevreden over! nu zelfs totaal geen beeld meer. Dit wordt uiteraard onder garantie vervangen. maar goed voorlopig geen beeld dus...en wereldwijd uitverkocht, dus kan even duren.

Kan iemand mij vertellen wat naar alle waarschijnleijkheid de beste/ juist instellingen zijn.

Ook de updates! hoe kom ik hier aan?

quote="marcel oomen"]hallo,
ben vandaag wezen vissen op het haringvliet vol verwachting hoe mijn nieuwe structurescan zou werken.
bij de functie recht omlaag ( dus niet links/rechts) was ik vol verwachting hoe het er allemaal uit zou zien..
echter i.p.v. stenen of begroeiing of iets dergelijks was het enige wat ik kon zien op het scherm precies hetzelfde als op de sonar, alleen een andere kleur..
heb aan alle instellingen gezeten en kon er niet meer uithalen,heb gewerkt op dieptes tussen de 5 en de 15 mtr.
iemand een idee?

grts, marcel d.1013[/quote]

robluchies

Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 01-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

downscan Empty Re: downscan

Bericht van Danny Geysen do 1 apr - 5:34

robluchies schreef:Heb hetzelfde probleem, ben er niet tevreden over! nu zelfs totaal geen beeld meer. Dit wordt uiteraard onder garantie vervangen. maar goed voorlopig geen beeld dus...en wereldwijd uitverkocht, dus kan even duren.

Kan iemand mij vertellen wat naar alle waarschijnleijkheid de beste/ juist instellingen zijn.

Ook de updates! hoe kom ik hier aan?



Heb je het hier over de klassieke 2-D sonar of specifiek over de Structure Scan ?


De update kan je downloaden op:
http://www.lowrance.com/en/Downloads/Product-Software-Updates/HDS-Update-Patch-Version-2_5_31_56-with-micro-SD-support/

en volg de instructies. Best eerst checken of je al een versie 2.X hebt op het toestel; zoniet moet je de full update downloaden.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

downscan Empty Re: downscan

Bericht van robluchies do 1 apr - 19:12

Bedankt heren voor de snelle reactie.

De versie die erop staat is na te hebben gecheckt de nieuweste versie. Mijn vraag: Als ik dezelfde versie nogmaals in de HDS 8 zet, geeft dit problemen.....?

Dan even nieuwsgierig. Mijn sonar loopt via de ethernetkabel van de HDS 5 naar mijn HDS 8! Dus als ik 5 niet aanzet heb ik geen bron/beeld op de 8.

Mijn LSS1(structurescan) loopt via mijn 8 naar de 5, dus als ik 8 niet aanzet heb ik geen bron/beeld op mijn 5....Ik heb hier een raar gevoel bij! KLOPT dit????? downscan Icon_eek

MVrGr
Rob.

robluchies

Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 01-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

downscan Empty Re: downscan

Bericht van robluchies do 1 apr - 22:30

Geachte heren, kan iemand mijn vraag van 8.12 beantwoorden, zodat ik deze morgen kan testen

robluchies

Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 01-04-10

Terug naar boven Ga naar beneden

downscan Empty Re: downscan

Bericht van Danny Geysen vr 2 apr - 0:00

Rob,

Het kan geen kwaad om de update te laten lopen als je vermoed dat er iets niet in orde is. Maar backup dan wel eerst je waypoints en routes indien gewenst.

De 2D-transducer is op één van beide HDS-toestellen aangesloten en van elk HDS-toestel moet er dan een Ethernetkabel naar je LSS-1 module lopen.

Je kunt de gele stroomdraad van je LSS-1 verbinden met de gele stroomdraad van een HDS-toestel (in de praktijk best het toestel waar de 2D-transducer aanhangt). In dit geval moet het toestel waar de 2D-transducer aanhangt, dus steeds opstaan om de LSS-1 module aan te zetten.

Ofwel verbind je de gele stroomdraad van je LSS-1 met de plus van je accu, met een schakelaar er tussen. Dan kan je je HDS-toestel ook gebruiken, zonder dat de LSS-1 aan staat.


Hopelijk verduidelijkt dit één en ander
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

downscan Empty Re: downscan

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum