De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

inbouw spiegeltransducer

2 plaatsers

Ga naar beneden

inbouw spiegeltransducer Empty inbouw spiegeltransducer

Bericht van perk vr 29 jan - 4:24

ik zou de spiegeltransducer willen inbouwen in de boot. Het gaat hier over een polyester rib.
er is geen plek (dubbele bodem) waar het mooi vlak is, echter er is plek genoeg waar de romp schuin gaat,

Nu kan ik daar redelijk makkelijk een trapje maken (zoals een rijstveld - sorry voor de analogie) en daar epoxy of siliconen gebruiken voor de transducer vast te zetten recht naar beneden.
Dit geeft echter wel een dikkere laag dan de handleiding (1-2 mm) aangeeft voor te gebruiken.

Wat is de maximum dikte dat er zoal tussen transducer en water kan zitten bij zulke montage? En zou dat lukken met siliconen?

bedankt voor elke tip,

Patrick

perk
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 07-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inbouw spiegeltransducer Empty Re: inbouw spiegeltransducer

Bericht van Frenk Elings vr 29 jan - 4:28

Het gedeelte waar de romp schuin gaat, is dat enkel of dubbelwandig ?
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

inbouw spiegeltransducer Empty Re: inbouw spiegeltransducer

Bericht van perk vr 29 jan - 4:34

\
\ !
\
\--------------
\ ------------

volgens mij is dit enkelwandig. Hierboven in ASCII (old style) heb ik geprobeerd de doorsnede van de boot te geven. In het echt is de hoek niet zo schuin

Ik zou op de plaats van het ! de transducer kunnen zetten en daar een terrasje van expoxy of siliconen kunnen gieten,

Siliconen (of tek-7) zou mijn voorkeur geven, want als het misgaat krijg ik de transducer er nog uit.

Patrick

perk
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 07-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inbouw spiegeltransducer Empty Re: inbouw spiegeltransducer

Bericht van Frenk Elings vr 29 jan - 5:56

"volgens mij" is helaas niet genoeg inbouw spiegeltransducer Icon_biggrin. Een goede werking van de transducer valt of staat met die enkelwandige plek die ook echt enkelwandig moet zijn...elke vorm van lucht tussen 2 wanden is onwerkbaar. Ook moet de montageplek constant in "aanraking" zijn met water...op het moment dat er in plane gevaren wordt en de transducer lucht "hapt" ipv water, raakt hij zijn functie kwijt.

Je "asci" poging is leuk, maar erg onduidelijk om goed te kunnen adviseren. Epoxi wordt geadviseerd, de rest is op eigen risico.....echter, belangrijk in alle gevallen is dat er absoluut geen luchtbellen in de lijmstof mogen zitten.
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

inbouw spiegeltransducer Empty Re: inbouw spiegeltransducer

Bericht van perk vr 29 jan - 8:59

ja, die ASCII lukt niet echt.

Met siliconen lijmen kan ik ook wel zonder luchtbellen. Je opmerking ivm plane daar had ik niet aan gedacht.

ik heb geen plannen van de boot, en afgaande op de structuur binnen in de romp, zou deze plek enkelwandig moeten zijn.

ik denk dat ik een plaatsje meer naar achter (ivm plane) ga zoeken en eens de transducer in de siliconen duw daar. Dan weet ik snel genoeg of het werkt en indien niet is er nog niet veel verloren.

bedankt voor de tip.

Patrick

perk
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 07-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inbouw spiegeltransducer Empty Re: inbouw spiegeltransducer

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum