De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wat is het verschil tussen de Navionics Gold 28XL9 en 28XG???

3 plaatsers

Ga naar beneden

wat is het verschil tussen de Navionics Gold 28XL9 en 28XG??? Empty wat is het verschil tussen de Navionics Gold 28XL9 en 28XG???

Bericht van vexx wo 20 jan - 4:00

wie kan mij uitleggen wat het verschil is tussen de Navionics Gold 28XG en de 28XL9?
ik kan een 28XG kopen van 2007 kan ik die gebruiken in de Lowrance LCX 37c zonder dat ik een nieuwe update van de kaart moet laten doen omdat het een kaart van 2007 is?
en als dat wel moet of kan hoe doe ik dit en zijn daar nog kosten aanverbonden?
en kan ik er ook de dieptes mee zien?

vexx
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 16-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat is het verschil tussen de Navionics Gold 28XL9 en 28XG??? Empty Re: wat is het verschil tussen de Navionics Gold 28XL9 en 28XG???

Bericht van Frenk Elings wo 20 jan - 11:01

Hallo, lastige vraag met naar mijn mening 2 mogelijkheden.

a - De XG is een oude kaart van Zweden en Noorwegen (zonder NL)

b - Beide vormen de huidige XL9-28XG kaart welke het gebied UK/Ireland/Netherlands bedient.

"a" wordt door jou al onderstreept als een wat oudere kaart, maar je zou ook even moeten kijken of het hier wel (mede) om Benelux gebied gaat of dat het alleen Noorwegen en Zweden is.

Aan het updaten van Navionicskaarten zijn kosten verbonden. hiervoor ga je naar een Navionics dealer.



Laatst aangepast door Frenk Elings op wo 8 jun - 9:11; in totaal 1 keer bewerkt
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

wat is het verschil tussen de Navionics Gold 28XL9 en 28XG??? Empty Re: wat is het verschil tussen de Navionics Gold 28XL9 en 28XG???

Bericht van Ruud wo 8 jun - 5:16

vexx schreef:wie kan mij uitleggen wat het verschil is tussen de Navionics Gold 28XG en de 28XL9?
ik kan een 28XG kopen van 2007 kan ik die gebruiken in de Lowrance LCX 37c zonder dat ik een nieuwe update van de kaart moet laten doen omdat het een kaart van 2007 is?
en als dat wel moet of kan hoe doe ik dit en zijn daar nog kosten aanverbonden?
en kan ik er ook de dieptes mee zien?

Sorry voor het wat late bericht ( het is inmiddels juni 2011 ) maar het verhaal van Frenk is niet helemaal juist en behoeft nadere uitleg.

De 28XG is een 9XL kaart die voorheen 25Xg ( 3L ) heette en is geheel Benelux, Ierland, Schotland en UK !

Voorheen had Navionics Small, Medium en Large ( L ) modules en later werd dit 3xL om later nog groter te worden in 9XL.
Navionics heeft eigenlijk al de techniek in huis om de hele wereld op 1 a 2 modules te z etten maar geen een plotter heeft geheugen genoeg om dit aan te kunnen.

Die kaart van 2007 kun je gewoon inleveren tegen een bijbetaling van € 119,= en krijg je een nieuwe 2011 kaart.

Ja, en dieptes kun je zien.

succes,

Ruud


Laatst aangepast door Frenk Elings op wo 8 jun - 9:13; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Het mag wel iets vriendelijker !)

Ruud

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 06-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat is het verschil tussen de Navionics Gold 28XL9 en 28XG??? Empty Re: wat is het verschil tussen de Navionics Gold 28XL9 en 28XG???

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum