De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

transducer plekje

+3
marcel oomen
Frenk Elings
jan baremans
7 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

transducer plekje - Pagina 2 Empty Re: transducer plekje

Bericht van Danny Geysen vr 8 feb - 4:33

Ruud,

Is de Navman transducer nog ingeplugd in een werkend toestel?
Als dit het geval is en als beide toestellen op dezelfde frekwentie uitzenden, is de kans groot dat je storing gaat krijgen.
Als dat niet het geval is, kan je de Lowrance transducer gerust op 20 cm van de andere transducer plaatsen.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

transducer plekje - Pagina 2 Empty Re: transducer plekje

Bericht van Ruud Hoorman vr 8 feb - 10:07

Hallo Danny,

de Navman is zo ver in bedrijf dat hij alleen de snelheid en water temp aan geeft, de rest werkt niet meer, althans wordt niet weer gegeven op het scherm.
Wat de frekwentie is weet ik niet en kan ik ook niet terug vinden in de oude beschrijving.

Nog even een vraagje; de Lowrange Mark- 5X DSI, geeft deze goed aan waar de vis zit. Ik heb me wijs laten maken, dat de weergave van vis heel slecht te zien zou zijn, weet jij daar iets meer van of heb je zelf dit model?

Gr Ruud

Ruud Hoorman

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 07-02-13
Leeftijd : 74

Terug naar boven Ga naar beneden

transducer plekje - Pagina 2 Empty Re: transducer plekje

Bericht van Danny Geysen vr 8 feb - 10:13

Ruud,

De DSI is voornamelijk bedoeld om onderwater structuren aan te geven, zoals plantenbedden, takken, stenen, enz ... Vis verschijnt als puntjes op het scherm en is bijgevolg moeilijker waar te nemen.
Op het klassieke 2D-sonar beeld (zoals Mark 5X) verschijnt vis als kleine boogjes op het scherm en deze zijn inderdaad makkelijker te zien.
Misschien best bij een dealer het verschil eens gaan bekijken. Vraag of hij de simulator even wil aanzetten en dan zie je dadelijk het verschil.

Succes met de keuze.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

transducer plekje - Pagina 2 Empty Re: transducer plekje

Bericht van Ruud Hoorman vr 8 feb - 10:31

Danny,

Bedankt voor je antwoord, ik moet wel even aangeven, dat ik de frekw van de Navman heb kunnen achterhalen, deze is 200 khz. weet niet of dat een probleem is met de nieuwe?

Het jammere is dat ik in Spanje zit en geen enkele zaak de Lowrange op voorraad heeft, ik ben dan ook uit gegegaan van het advies van een verkoper die mij dit model aanrade.
Niemand in de andere landen wilde mij er een toe zenden en ben ik dus aangewezen op de lokale dealers en die hebben niets staan.

Ik heb de Mark- 5X DSI besteld en die komt als het goed is woensdag aan maar nu weet ik niet meer wat te doen, als de vis niet zichtbaar is op het scherm.
Wel model kan ik dan het beste nemen denk je, de pro of de Mark X5

Gr Ruud

Ruud Hoorman

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 07-02-13
Leeftijd : 74

Terug naar boven Ga naar beneden

transducer plekje - Pagina 2 Empty Re: transducer plekje

Bericht van Ruud Hoorman vr 8 feb - 10:33

Sorry wat vergeten, geeft de Mark die ik heb besteld wel geluid aan als er vis is of ook niet.
Gr Ruud

Ruud Hoorman

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 07-02-13
Leeftijd : 74

Terug naar boven Ga naar beneden

transducer plekje - Pagina 2 Empty Re: transducer plekje

Bericht van Danny Geysen vr 8 feb - 10:51

Ruud,

Als je een DSI besteld hebt, zal die niet gestoord worden door de Navman .Die werken op een totaal andere frekwentie. Geen probleem dus.
De Mark 5 DSI geeft geen geluid, omdat hij niet kan interpreten wat vis is en wat niet.

De Mark 5 en Mark 5 Pro hebben wel een geluid voor vis, maar die werken dan weer op 200 kHz en dan zou je storing kunnen krijgen als de transducer van de Navman nog uitzendt.

Als je de DSI voornamelijk in Spanje gebruikt op de stuwmeren, is het misschien nog niet zo'n verkeerde keuze, omdat daar toch veel bomen, struiken enz... onder water staan.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

transducer plekje - Pagina 2 Empty Re: transducer plekje

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum