De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lowrance LRA1800 radar - radarbeeld op kaart projectie

2 plaatsers

Ga naar beneden

Lowrance LRA1800 radar - radarbeeld op kaart projectie Empty Lowrance LRA1800 radar - radarbeeld op kaart projectie

Bericht van roald vos ma 23 nov - 6:55

Beste,

Ik heb besloten voor een Lowrance LRA1800 HD radar te "gaan", hoofdreden is dat een Broadband niet praat met mijn relatief nieuwe Globalmap7200C kaartplotter. Nu heb ik diverse handleidingen gelezen, echter ik begrijp het niet geheel. Mijn doel is om de radarbeelden over mijn kaart te leggen, ik heb momenteel een perfect werkend NMEA2000 Netwerk met hierop een X125C visvinder en LVR 880 Marifoon

Mijn vragen

- Is het correct dat hiervoor (radarbeeld op kaart projectie) een optionele
headingsensor noodzakelijk is?
- Waar is een RIM 300 voor nodig (Radar Interface module) en is die noodzakelijk?

vriendelijke groet
Roald

roald vos
Qualified HelpDesk Member Silver
Qualified HelpDesk Member Silver

Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 07-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Lowrance LRA1800 radar - radarbeeld op kaart projectie Empty Re: Lowrance LRA1800 radar - radarbeeld op kaart projectie

Bericht van Frenk Elings ma 23 nov - 9:02

1. Ja, je hebt daarvoor een (optionele) zogenaamd "fluxgate compass" (Heading sensor) nodig.

2. Wat lastiger, maar volgens mij (iemand anders?) niet noodzakelijk, wellicht dat het onderstaande wat duidelijker is..belangrijk is hier de functie van je bestaande POWER kabel. Een RIM wordt vooral gebruikt voor beelden en data opslag.

Lowrance LRA1800 radar - radarbeeld op kaart projectie Rim11

This interface module is needed when using the LRA-1800 HD (121-38) or LRA-2400 HD (121-39) radars with Lowrance Ethernet-capable displays that are not HDS displays. The RIM 300 will replace the power cable that came with your display unit. Your RIM 300 has three cables branching out from the cable plug which include: radar data cable, display unit power cable and NMEA 2000 power cable.

Works with these legacy displays: GlobalMap 9300c HD, GlobalMap 9200c, GlobalMap 8300c HD, GlobalMap 8200c, GlobalMap Baja 840c, GlobalMap 7300c HD, GlobalMap 7200c, Globalmap 5200c, Globalmap 5300c iGPS, Globalmap Baja 540c, LCX-113c HD, LCX-112c, LCX-38c HD, LCX-37c, LCX-28c HD, LCX-27c, LMS-520c, LMS-522c iGPS, LMS-525c DF, LMS-525c DF, X510c, X515c DF.
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Lowrance LRA1800 radar - radarbeeld op kaart projectie Empty LRA 1800 - heading sensor

Bericht van roald vos di 24 nov - 10:20

Frank,

Ik vind op de lowrance site geen heading sensor, kan je mij aan een specificatie helpen van een sensor welke werkt met de lowrance LRA 1800, verder niet onbelangrijk kan je aangeven wat zo'n ding ongeveer moet gaan kosten.

Tevens de vraag wat de voordelen zijn van een overlay in vergelijking met gewoon radarbeeld (bv betere herkenning)

groet
Roald

roald vos
Qualified HelpDesk Member Silver
Qualified HelpDesk Member Silver

Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 07-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Lowrance LRA1800 radar - radarbeeld op kaart projectie Empty Re: Lowrance LRA1800 radar - radarbeeld op kaart projectie

Bericht van Frenk Elings di 24 nov - 11:07

Roal, ik stuur je even een PM.
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Lowrance LRA1800 radar - radarbeeld op kaart projectie Empty Re: Lowrance LRA1800 radar - radarbeeld op kaart projectie

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum