De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik heb een lowrance Clobalmap 7200 aan geschaft met LGC 3000 gps module

4 plaatsers

Ga naar beneden

Ik heb een lowrance Clobalmap 7200 aan geschaft  met LGC 3000 gps module Empty Ik heb een lowrance Clobalmap 7200 aan geschaft met LGC 3000 gps module

Bericht van andries1992 wo 18 maa - 9:12

Probleem is dat ik geen gps ontvangst heb en herhaaldelijk terug in simulatie valt. Verder geen ervaring met apperaat

Ik heb de Gps aangsloten volgens schema B uit boekje. Dat betekent dat we volgens mij niet met een netwerk moeten werken. (weten het dus niet zeker). De Gps module 3000 zit aangeloten op de netwerk aansluiting achter op het apperaat omdat het de enige passende aansluitingspunt was.


Na herhaaldelijk testen ook op de wester schelde( vlissngen) is het ons niet gelukt om gps ontvangst te krijgen. Alles aangesloten en wel gingen we naar menu en hebben we de simulatie van gps en radar uitgezet. Vervolgens zijn we in het menu naar het installeren van de gps gegaan . Daar hebben volgens instructie apperaat een punt aangewezen waar de boot ongeveer legt. Na dit gedaan te hebben ben ik terug gegaan naar de normale kaart. Op het scherm met de kaart heb ik de knop pages ingedrukt en in dat menuje helemaal naar links gegaan naar satelieten.

In het menu satelieten stond het volgende: GPS module reageert niet. Gevolg is dat de gps vanzelf herhaaldelijk weer terug in simlatie valt.

Vraag: wat doe ik fout of hoe zou het moeten.

met vriendelijke groet,

Klem van Duijn

andries1992

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 18-03-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een lowrance Clobalmap 7200 aan geschaft  met LGC 3000 gps module Empty Re: Ik heb een lowrance Clobalmap 7200 aan geschaft met LGC 3000 gps module

Bericht van SEAFOX do 19 maa - 7:18

Heel waarschijnlijk heb je de 2 dunne draden rood en zwart
niet mee aangekoppeld. Deze bedienen het NMEA netwerk
Dus normaal heb je dik zwart en dun zwart, dik rood en dun rood
allebei aan 12v koppelen
groetjes
Marc

SEAFOX
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 38
Registratiedatum : 23-12-08
Leeftijd : 65
Woonplaats : EKEREN BELGIE

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een lowrance Clobalmap 7200 aan geschaft  met LGC 3000 gps module Empty Re: Ik heb een lowrance Clobalmap 7200 aan geschaft met LGC 3000 gps module

Bericht van Hans van Dinter do 19 maa - 7:40

Hallo Klem,

Je moet wel met een netwerk gaan werken. Je moet met schema A gaan werken.
Dus van de power kabel die naar je unit gaat moet je de display power unit kabel en de NMEA 2000 power kabel van 12 volt voorzien. Zoals in het schema A vermeldt staat ook apart afzekeren.
Dan moet je nog een netwerk aanleggen. Zoals op blz 17 vermeld staat. Dus dubbele T- connector met daarop aan de uiteinden male en female terminators van ieder 120 ohm, Kabel naar GPS module en kabel naar unit.

Succes
Hans van Dinter
Hans van Dinter
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 60
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een lowrance Clobalmap 7200 aan geschaft  met LGC 3000 gps module Empty Re: Ik heb een lowrance Clobalmap 7200 aan geschaft met LGC 3000 gps module

Bericht van andries1992 do 19 maa - 7:43

nee dat hebben we niet. Weet u of de gps ontvanger, dan bij dat netwerk hoort! want boekje is in engels. Je zou zeggen de stroom wordt gewoon in apperaat doorgegeven aan de gps ontvanger. Probleem wat valt er onder netwerk, is hier disscussie punt omdat dat niet in boekje staat.

Vraag: is het nu een netwerk of niet

gr Klem van Duijn

andries1992

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 18-03-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een lowrance Clobalmap 7200 aan geschaft  met LGC 3000 gps module Empty Re: Ik heb een lowrance Clobalmap 7200 aan geschaft met LGC 3000 gps module

Bericht van Frenk Elings do 19 maa - 7:46

Boekje in het Engels ? hebben jullie geen ned. beschrijving gekregen van de dealer ?
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een lowrance Clobalmap 7200 aan geschaft  met LGC 3000 gps module Empty Re: Ik heb een lowrance Clobalmap 7200 aan geschaft met LGC 3000 gps module

Bericht van andries1992 vr 20 maa - 11:24

Badankt voor de informatie we hopen het in het weekende uit te proberen. We zijn er bijna zeker van dat dit de oplossing is alleen we moeten het nog tersten.

Hartelijk dank jullie horen nog van ons.

Gr. Klem

andries1992

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 18-03-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een lowrance Clobalmap 7200 aan geschaft  met LGC 3000 gps module Empty Re: Ik heb een lowrance Clobalmap 7200 aan geschaft met LGC 3000 gps module

Bericht van andries1992 za 21 maa - 1:45

We zijn eruit werkt als een trein harstikke bedankt voor de informatie.

gr Klem van Duijn

andries1992

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 18-03-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een lowrance Clobalmap 7200 aan geschaft  met LGC 3000 gps module Empty Re: Ik heb een lowrance Clobalmap 7200 aan geschaft met LGC 3000 gps module

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum