De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

LCX112

4 plaatsers

Ga naar beneden

LCX112 Empty LCX112

Bericht van SEAFOX di 3 maa - 9:25

Beste
We hebben een lcx112 met radar en sonar
We hebben deze reeds ongeveer 1 jaar. Nu de laatste
weken valt de verbinding met de satelieten steeds weg
+-na een 5 tal uur gebruik. Status van de satelieten dan 3 a 4
maar donker blauw. Soms als we dan varen duid hij nog
wel de positie (coördinaten) aan maar de navigatiepijl blijft onbewegelijk staan.
Meestal werkt dan ook de radar niet, blijft off line??? Als we dan het toestel
volledig afkoppelen, draden losmaken ed, dan soms werkt het weer een tijdje
Wat kan dit zijn??
Marc

SEAFOX
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 38
Registratiedatum : 23-12-08
Leeftijd : 65
Woonplaats : EKEREN BELGIE

Terug naar boven Ga naar beneden

LCX112 Empty Re: LCX112

Bericht van Danny Geysen wo 4 maa - 7:17

Marc,

Ik zou eerst denken aan een probleem met de kabels.

Ligt de stroomkabel of kabel naar je GPS ergens sterk dubbel gevouwen? Of met een sterke 'knik' ter hoogte van een connector? Zo ja strek de kabels dan eens en kijk of het probleem verholpen is.

Of kan je 'tijdelijk' een kabel van een vriend/kennis gebruiken om eens te testen of het een kabelprobleem is.

De connectoren lichtjes inspuiten met contactspray doet soms ook wonderen, zeker als je het toestel permanent op de boot laat.

Indien dit ook niet helpt, zeker de accu en de aansluitingen ook eens bekijken, vooral als ze reeds wat 'leeftijd' heeft.

Als dit allemaal geen oplossing biedt, kan je eens een soft reset en in 2e instantie een hard reset proberen (bij deze laatste optie wel eerst je waypoints, routes en tracks backuppen).

Indien nog geen resultaat, zal er niets ander opzitten dan één van de grotere dealers te raadplegen. De lijst vind je op lowrance.nl
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

LCX112 Empty Re: LCX112

Bericht van Frenk Elings wo 4 maa - 7:32

Geheel mee eens..... Very Happy vooral die van die contactspray. Ondanks dat onze toestellen zeer geschikt zijn voor een zoute omgeving, kan het zout soms (langdurig) in de connectoren zitten met alle gevolgen van dien. Goed afspoelen (eigenlijk na elke trip) met zoet water (en daarna ff pssstttt) is een must.

Zelfs ik als zoetwaterpiraat maak na elke visdag b.v. mijn schermen schoon met gekookt water......het is in het verleden al regelmatig gebeurd dat het water van een "zure" plas "inbrand" in je beeldscherm. Onderhouden dus !!!!!!!!!!!!
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

LCX112 Empty Re: LCX112

Bericht van SEAFOX za 7 maa - 22:24

Ok dat gaan we eerst even allemaal checken
we komen er nog op terug
bedankt en groetjes
Marc

SEAFOX
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 38
Registratiedatum : 23-12-08
Leeftijd : 65
Woonplaats : EKEREN BELGIE

Terug naar boven Ga naar beneden

LCX112 Empty lcx112

Bericht van SEAFOX zo 15 maa - 23:31

Beste
we hebben ons gps ontvangst probleem wat verder onderzocht
Van Dien (Jos Boone) kregen we een nieuwe antenne mee, om te
proberen.
De ontvangst van satelieten wijzigt bijna niet... dwz we krijgen max 5 a 6
satelieten te zien, waarvan er slechts een 4 tal lichtblauw kleuren (goede ontvangst)
Als we nu onze reserve kaartplotter opzetten (dit is wel een Seiwa), we hebben ook
nog een oud garmin gps.... hiermee krijgen we op zijn minst een 9 soms 10 satelieten die allen
de volle ontvangst geven.
Is het ontvangst systeem van Lowrance slecht??? of ligt
dit werkelijk aan ons toestel???
Marc

SEAFOX
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 38
Registratiedatum : 23-12-08
Leeftijd : 65
Woonplaats : EKEREN BELGIE

Terug naar boven Ga naar beneden

LCX112 Empty Re: LCX112

Bericht van Danny Geysen ma 16 maa - 2:25

Marc,

Dan moet het wel de plaats zijn waar de GPS-antenne gemonteerd is... Kan je daar eens eens een foto van doorsturen.

Ik vermoed dat de GPS-signalen langs één of meerdere kanten afgeblokt worden door een kajuit, vertikale wand of iets anders. Een foto zou veel kunnen verduidelijken.

Zelf gebruik ik een LMS 522 (interne GPS) en een LCX 27 (externe antenne) en die geven zelfs in mijn tuin 5 tot 7 bruikbare satelieten; op open water 9 à 10.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

LCX112 Empty Re: LCX112

Bericht van Frenk Elings ma 16 maa - 2:59

Ik wist niet dat jij zo'n grote vijver in je tuin had Danny ? Razz .

Ikzelf gebruik ook een LCX 112C en heb geen problemen met de GPS ontvangst. Draai bijna altijd "volle bak" aan GPS signalen. Het enig wat ook bij mij nog wel eens problemen geeft is de WAAS functie.

Ziet er inderdaad naar uit dat bij jullie op de een of andere manier de signalen "afgeblokt" worden. Wellicht dat jullie toestel een update kan gebruiken ?
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

LCX112 Empty Re: LCX112

Bericht van SEAFOX di 17 maa - 0:09

Ik denk niet dat de plaatsing een probleem is op onze boot
Antenne staat op radarbeugel, helemaal stuurboord zijde
hoog boven boot. We nemen nu nog eens contact met
Dien (waarvan we zeer goede service krijgen)
Marc

SEAFOX
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 38
Registratiedatum : 23-12-08
Leeftijd : 65
Woonplaats : EKEREN BELGIE

Terug naar boven Ga naar beneden

LCX112 Empty Re: LCX112

Bericht van Danny Geysen di 17 maa - 2:54

Marc,

Waas required (Waas vereist) moet uitgevinkt staan, maar ik veronderstel dat je dat al gecheckt hebt?
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

LCX112 Empty Re: LCX112

Bericht van krelis40 di 17 maa - 6:34

Marc,

Ik heb in mijn auto een probleem gehad met de ontvangst van 2 GPS'en.
De eerste zit ingebouwd in mijn auto (Toyota) en de 2e was een Garmin GPS V. Bij beide was de ontvangst slecht tot totaal niet. Ik heb me hier behoorlijk aan lopen ergeren. Er was dus iets wat de ontvangst van deze devices blokte. Na enige tijd zoeken bleek dit te komen door een slechte kabel tussen de main unit en display van mijn zender (ik ben naast visser ook radio zendamateur). Het gekke was dat een serieele GPS mouse, die aan mijn zender hing, hier geen last van had. Door het vervangen van deze kabel is mijn probleem helemaal opgelost. Het kan dus heel goed zijn dat je last hebt van interferentie op de ontvangst frequentie van je GPS (1575,42 en/of 1227,60 MHz) welke veroorzaakt wordt door een ander device (b.v.marifoon) aan boord van je boot. Om dit op te sporen moet je eigenlijk hulp hebben van een expert waarbij ik bang ben dat de doorsnee verkoper van GPS spullen aan kennis te kort zal schieten.

Veel succes.
Karel

krelis40
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 20-12-08
Woonplaats : Bilthoven

http://www.metersnoeken.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

LCX112 Empty Re: LCX112

Bericht van SEAFOX do 19 maa - 7:20

Bedankt voor de info ik ga nu zaterdag alles nog eens testen
onze oude antenne en onze nieuwe antenne en dan zien
of er verschillen opzitten
groetjes

SEAFOX
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 38
Registratiedatum : 23-12-08
Leeftijd : 65
Woonplaats : EKEREN BELGIE

Terug naar boven Ga naar beneden

LCX112 Empty Re: LCX112

Bericht van SEAFOX di 31 maa - 4:25

beste vrienden
Nu zaterdag nieuwe antenne, die we van Dien hadden meegekregen,
gemonteerd....alles in orde 8 a 9 satelieten, en allemaal mooi
lichtblauw...joeppie....
Maar.. nu werkt onze radar niet meer. Boodschap Radar not dedected. Alle instelling dubbel gecheckt, alle bedrading dubbel gecheckt maar niets...terug naar af, terug naar Jos Boone. Toch nog eens even vermelden dat we hier toch zeer goede service en
hulp krijgen. Vervolg hoor je nog Marc

SEAFOX
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 38
Registratiedatum : 23-12-08
Leeftijd : 65
Woonplaats : EKEREN BELGIE

Terug naar boven Ga naar beneden

LCX112 Empty Re: LCX112

Bericht van Danny Geysen di 31 maa - 6:46

Seafox,

Zijn je toestel en/of het NMEA2000 netwerk rechtstreeks met een batterij verbonden of staat er een (onderbrekings)schakelaar tussen?

Indien één van beide rechtstreeks met de batterij verbonden is, kan dat een oorzaak zijn van de problemen, zeker als je meestal in een zoutwater-omgeving vertoeft. In dat geval kunnen de kabels aangetast worden.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

LCX112 Empty Re: LCX112

Bericht van Frenk Elings di 31 maa - 7:22

Heren (Seafox), In het algemeen geven ALLE Lowrance dealers een prima service. In bijna elk bericht wat jullie hier achterlaten komt gemiddeld 1 keer dealer Boone voorbij. Ook wij weten dat hij (net zoals de rest) een prima dealer is.

Dit gezegd hebbende hoop ik dat Boone voortaan uit jullie berichten blijft.
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

LCX112 Empty Re: LCX112

Bericht van SEAFOX vr 3 apr - 2:53

Beste
Dit was echt niet de bedoeling. Wel is het zo dat ik van jullie nog geen enkel effectieve oplossing gekregen heb.
Na uren kabelcontroles, echt uren werk geen oplossing
Niemand vertel mij dat misschien de gps antenne wel eens kan kapot zijn.... niemand vertelt me nu weer wat het kan zijn met de radar. Zondag ben ik weer ongeveer 4 uur bedradingen aan het controleren geweest.
Alles perfect in orde, geen oxidatie, bij uitmetingen geven alle
verbindingen perfect contact...
Onze LCX112 is amper een jaar oud heeft meer dan 5000e gekost
en we zitten continu in de shit.....Ere wie ere toekomt

SEAFOX
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 38
Registratiedatum : 23-12-08
Leeftijd : 65
Woonplaats : EKEREN BELGIE

Terug naar boven Ga naar beneden

LCX112 Empty Re: LCX112

Bericht van Frenk Elings vr 3 apr - 3:53

Bovenstaande heeft niets te maken met het al dan niet bewust/onbewust voortrekken van persoonlijk favoriete dealers.

Als er iemand is die ere toekomt dan is dat onze Danny Geysen die jullie met veel toewijding geprobeerd heeft om (op afstand, hoe lastig dat ook is) diverse oplossingen aan te dragen. Er wordt dus wel degelijk geprobeerd om een stukje " after sales service " te bieden.

Verder zijn ook wij (van de helpdesk) in de hoofdzaak vooral sportvisser en geen technici en ondanks dat we pretenderen iets meer kennis van zaken te hebben dan de gemiddelde Lowrance gebruiker, hebben ook wij ergens een plafond. Als dat aan de orde is, is er nog maar 1 mogelijkheid en dat is de unit in te leveren bij Lowrance voor controle. Een dergelijke high-end unit van die leeftijd zit echt nog in de garantie.

Jullie favoriete dealer weet vast de weg.

------------------------------------------------

Vanaf hier graag weer 'on-topic' !!!!!!!!!!!!!!!!!
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

LCX112 Empty Re: LCX112

Bericht van Danny Geysen zo 5 apr - 7:01

En Seafox, is er ondertussen al een oorzaak/oplossing gevonden? We zouden het fijn vinden als je ons op de hoogte wilt houden. Dan hebben de andere lezers er ook nog wat aan ...
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

LCX112 Empty Re: LCX112

Bericht van SEAFOX di 26 mei - 4:04

Beste Danny
sorry voor laat antwoordje, had niet gezien dat er een 2de pagina was.
Voor even terug te gaan op mijn reactie.... ik dacht dat deze site
een profesionele site van Lowrance was met een helpdesk
waar de lonen door Lowrance betaald worden (dus in feite dacht ik dat jullie bij Lowrance werkten, dan ook beslissing konden treffen
over eventuele teruggave enz enz...)

Van onze dealer kregen we een nieuwe radar L1500 + een nieuwe LCX112 mee, samen met de nodige kabels.
Hier waren zeer goed mee geholpen omdat we zo cross konden checken wat er niet zou werken....
Nadat we alles kruiselings met mekaar verbonden werkten alles
behalve onze radar. Dus het lag niet aan onze LCX112. Wel aan de
radar. We hebben het deksel van de radar afgenomen. Alle verbindingen, stekkers ed nog eens met de meter nagemeten en niets gevonden. Alles draden gaven goede doorstroming, contact (ohm meter).??????
Ten einde raad en natuurlijk na al 10 tal keer de radar kabel los en
vast gesoldeerd te hebben, sneed ik +-1.5m van de radarkabel af.
Soldeerde allles aan mekaar en '"wonder bij wonder" alles werkte
perfect..... wat het probleem was weet ik nog altijd niet. Wel heb
ik nog eens een afgesneden stuk kabel uitgemeten en hier kreeg
ik toch ook telkens goed contact, doorstroming???? Het enige wat ik achteraf nog kon bedenken, want het blijft natuurlijk in de hersenpan zitten, is dat er in dat afgesneden stuk ergens een kortsluiting zou zitten (twee draadjes die contact maken). Dit kan ik niet meer checken omdat het stuk weggeworpen is.
Momenteel werkt alles nog. Conclusie : samenloop van omstandigheden, gps antenne stuk, effe later radar die niet werkte...
Ondertussen werkt de nieuwe gps antenne nog altijd perfect (de oude was wel degelijk stuk), onze radar werkt nu nog altijd.
Heel dit verhaal heeft wel +-5 volledige dagen werk gekost (als je
alles bijeen telt).
Les die we nu geleerd hebben is ook te zoeken naar kortsluitingen
bv meter aan rode draad en aan de andere kant alle kleuren checken!! (alhoewel er aan de kabel niets te zien is, bv kreukschade, insnijdingen enz)
Hopelijk heb ik jullie niet meer nodig (opgelet goed bedoeld) want
dan hebben we geen problemen!!!!!!!!!!
Groetjes
Marc Seafox

SEAFOX
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 38
Registratiedatum : 23-12-08
Leeftijd : 65
Woonplaats : EKEREN BELGIE

Terug naar boven Ga naar beneden

LCX112 Empty Re: LCX112

Bericht van Frenk Elings di 26 mei - 5:17

Hallo Marc, voor alle duidelijkheid even het volgende; Deze HelpDesk is wel degelijk een officieel onderdeel van Lowrance. De mensen die je hier helpen zijn zogenaamde "prostaffers" wat wil zeggen dat ze door het management van Lowrance zijn uitgekozen om de units van lowrance uit te testen en te promoten. Juist omdat wij als prostaffers daardoor veel met diverse units kunnen/mogen werken, kunnen we ook een hoop (helaas niet allemaal) gebruikers met de meeste voorkomende vragen helpen.

Als er echt dingen stuk zijn, als wij het ook niet meer weten, of als er moet een update gedaan worden bij een "afgesloten" toestel (zoals bv de 510C), dan pas kom je terecht bij de technische dienst. Deze mensen zitten daadwerkelijk op het hoofdkantoor, maar zijn net zo officieel als wij.

Wij zitten vooral in de boot Razz en dat bevalt ons prima, zo kunnen we vooral veel ervaring opdoen om in de toekomst nog meer vragen te kunnen beantwoorden. Meer informatie over de prostaffers vind je op de (officieele) website van Lowrance www.lowrance.nl

Dit alles even ter verduidelijking naar aanleiding van de ietwat ongelukkige woordkeuze in het begin van je stukje.

ps: overigens is het einde van je stukje wel hoopgevend waarin je aangeeft ons hopelijk niet meer nodig te hebben. Dat geeft in elk geval weer dat je ons blijkbaar wel serieus neemt cheers
Frenk Elings
Frenk Elings
SuperAdmin
SuperAdmin

Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 01-12-08
Leeftijd : 61
Woonplaats : Hillegom

https://lowrance.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

LCX112 Empty Re: LCX112

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen
» lcx112
» lcx112
» LCX112
» lcx112

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum