De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal

4 plaatsers

Ga naar beneden

Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal Empty Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal

Bericht van hjkeizer di 24 feb - 18:47

Beste allemaal,

Lowrance en het andere merk zitten vanaf dit moment met onderstaande software op hetzelfde platform.
Tijd om het andere merk, ja wat zal dat nou zijn, ook met naam en toenaam te noemen en te supporten lijkt me.


New software versions available for download at the Lowrance website.

http://www.lowrance.com/en-US/Software-Updates/

There is also a new SonarHub version available.

HDS Gen2 Touch Version 4.0 updated features:
Wireless connectivity via the WIFI-1 wireless module
Connection to the GoFree Shop on the HDS
Purchase and download mapping directly to the HDS
Upload and download Insight Genesis mapping data without needing to use a computer
Software update notification
Download and run software updates directly on the HDS unit when connected to a wireless hotspot
User Interface (UI) Sync with HDS Gen3
Syncs the Gen2 Touch UI with the Gen3 UI to take full advantage of the improvements that are included in Gen3
See Release notes and video link below for more information.
Software update improvements


HDS Gen3 Version 1.5 updated features:
Wireless connectivity via the internal wireless or via the WIFI-1 wireless module
Connection to the GoFree Shop on the HDS
Purchase and download mapping directly to the HDS
Upload and download Insight Genesis mapping data without needing to use a computer
Software update notification
Download and run software updates directly on the HDS unit when connected to a wireless hotspot
Software update improvements

Sonarhub version 2.0
Simultaneous CHIRP+DownScan support.
Requires the HDI 83/200 455/800 or HDI 50/200 455/800 Skimmer Transducer.
Medium CHIRP improvements.
General improvements to the performance and functionality of the SonarHub software.

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal Empty Re: Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal

Bericht van Fredje di 24 feb - 23:20

Mijn hds pakt de nieuwe update niet heb een hds 7 gen2 touch.
Fredje
Fredje

Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 30-01-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal Empty Re: Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal

Bericht van Fredje wo 25 feb - 4:19

Wie heeft hem op zijn hds gekregen deze update????
Fredje
Fredje

Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 30-01-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal Empty Re: Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal

Bericht van hjkeizer wo 25 feb - 9:36

Nope, wel al een keer of 30 op 2 types van het andere merk. Iedere keer zonder enig probleem.

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal Empty Re: Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal

Bericht van Fredje wo 25 feb - 10:00

Ja hij doet het zeer gevoelig voor de sd card de HDS had 5 kaarten gedaan nu eentje die de HDS pakt wel mooi beeld nu met de update nu even zien hoe ik een eigen plaatje erop krijg als achtergrond.

Update ook gelukt om de achtergrond te vervangen erg leuk alles is net iets vriendelijke geworden met deze update.
Fredje
Fredje

Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 30-01-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal Empty Re: Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal

Bericht van hjkeizer wo 25 feb - 10:13

Mooi

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal Empty Re: Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal

Bericht van Fredje wo 25 feb - 10:19

Moet zeggen zeer gevoelig voor de sd card maar kan ook aan mijn hds liggen.
Fredje
Fredje

Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 30-01-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal Empty Re: Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal

Bericht van hjkeizer do 26 feb - 5:43

Nou ja, het staat er op en toekomstige updates kunnen dus via de ethernetkabel. Moet je wel even ethernetkabeltje met aan 1 kant een RJ45 connector regelen.

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal Empty Re: Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal

Bericht van Fredje do 26 feb - 8:50

Dat scheeld weer ik zit in die wereld van het internet hahah rj stekkers genoeg en de tangen ook alleen die losse stekkers nog van de hds
Fredje
Fredje

Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 30-01-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal Empty Re: Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal

Bericht van hjkeizer vr 27 feb - 20:28

Pak je toch gewoon een Navico netwerkkabeltje en knip je die doormidden en maak je er een RJ45 aan.
Dan kun je ook nog weer iemand blij maken met de andere helft.

Voor de sonarhub is er inmiddels al weer een 2.0 r3 versie, er is blijkbaar toch nog iets gevonden.

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal Empty Nieuwe software HDS Gen2 Touch, HDS Gen3 en SonarHub

Bericht van HenkvanGerwen za 28 feb - 7:45

Op mijn 2 Touchen, heb ik de software geladen en ook de 2 SonarHubs heb ik geupdate.

Even het volgende, op de Touch moet je de software 2 keer installeren. Dus niet het SD-kaartje eruit halen als het ding reboot.
Na de 2e keer gaat het ding ook rebooten en komt gewoon op.

De SonarHub gaat zonder problemen.

Er zijn nogal wat problemen met deze versie met het Netwerk wanneer meerdere SonarHubs verbonden zijn.

Ik wil het volgende zien:

op de HDS7 wil ik de chart zien die op de HDS9 zit;
op de HDS7 wil ik de transducer zien die aangesloten zitten via SonarHub en LSS2 op de HDS9;
op de HDS9 wil ik de transducer zien die aangesloten zit via SonarHub op de HDS7.

Uiteraard moet ik gewoon kunnen kiezen wat ik wil zien op welk moment, maar het netwerk.................. dat is (nog) niet best.
HenkvanGerwen
HenkvanGerwen

Aantal berichten : 96
Registratiedatum : 04-03-14
Leeftijd : 71
Woonplaats : Valkenswaard

Terug naar boven Ga naar beneden

Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal Empty Re: Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal

Bericht van hjkeizer za 28 feb - 9:03

Mooi klusje voor Danny om aan te kaarten bij Lowrance

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal Empty Re: Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal

Bericht van Fredje za 28 feb - 9:10

Wat wil ik zien:

Op mijn HDS7 een snoek van 1.40m

Op mijn HDS9 een meerval van 2.50m

Op mijn HDS12 Free Willy

HAHAHA
Fredje
Fredje

Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 30-01-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal Empty Re: Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal

Bericht van Danny Geysen zo 1 maa - 9:22

HenkvanGerwen schreef:Op mijn 2 Touchen, heb ik de software geladen en ook de 2 SonarHubs heb ik geupdate.

Even het volgende, op de Touch moet je de software 2 keer installeren. Dus niet het SD-kaartje eruit halen als het ding reboot.
Na de 2e keer gaat het ding ook rebooten en komt gewoon op.

De SonarHub gaat zonder problemen.

Er zijn nogal wat problemen met deze versie met het Netwerk wanneer meerdere SonarHubs verbonden zijn.

Ik wil het volgende zien:

op de HDS7 wil ik de chart zien die op de HDS9 zit;
op de HDS7 wil ik de transducer zien die aangesloten zitten via SonarHub en LSS2 op de HDS9;
op de HDS9 wil ik de transducer zien die aangesloten zit via SonarHub op de HDS7.

Uiteraard moet ik gewoon kunnen kiezen wat ik wil zien op welk moment, maar het netwerk.................. dat is (nog) niet best.


De configuraties aan bood worden ook steeds maar complexer; dan kan er wel eens iets misgaan. Hopelijk komen er snel oplossingen.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal Empty Re: Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal

Bericht van hjkeizer ma 2 maa - 7:41

Fredje schreef:Wat wil ik zien:

Op mijn HDS7 een snoek van 1.40m

Op mijn HDS9 een meerval van 2.50m

Op mijn HDS12 Free Willy

HAHAHA

Eerst een grotere boot kopen, anders passen ze der niet onder, of je moet naar diep water

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal Empty Re: Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal

Bericht van Fredje ma 2 maa - 7:54

Daar zit ook wat in hahah
Fredje
Fredje

Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 30-01-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal Empty Re: Software updates HDS verse generaties en Sonar Hub en Mijlpaal

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum