De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Us 2 aansluiten op elite 7 hdi

4 plaatsers

Ga naar beneden

Us 2 aansluiten op elite 7 hdi Empty Us 2 aansluiten op elite 7 hdi

Bericht van miltje ma 14 okt - 10:28

Ik heb een vraag, is het mogelijk een elite 7 hdi aan te sluiten op een minn kota powerdrive v2 met i pilot en us2? Downscan is dan vermoedelijk weg maar kan het wel?

Zoja, is het dan een kwestie van inpluggen en klaar, of moet ik de tranducer instaleren? Omdat dat bij aankoop niet nodig was. En bij mijn hds 7 combo moest dat wel, maarbij de elite 7 hdi combo niet...

Is de us2 aan te bevelen of kan ik beter nog een apparte tranducer er bij doen en die onder de fronttroller doen?

Mvg milan bos

miltje

Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 28-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Us 2 aansluiten op elite 7 hdi Empty Re: Us 2 aansluiten op elite 7 hdi

Bericht van Danny Geysen di 15 okt - 10:38

Milan,

Dat zal wel lukken, maar vermoedelijk heb je dan ook nog een  Minn Kota® Universal Sonar 2 Connector Plug nodig. (als je die nog niet hebt)

 Us 2 aansluiten op elite 7 hdi S7_018965_999_01_zps668bce91

In het sonarmenu moet je dan ook nog opgeven dat je een Generic 200 kHz transducer gebruikt.
Downscan heb je dan inderdaad niet meer.

Dat is een makkelijke oplossing, maar je krijgt daarmee niet het best mogelijke sonarbeeld op je toestel. De originele 83/200 kHz 455/800 kHz transducer geeft nog altijd een beter beeld. Maar dan moet je die weer onder je elektromotor gaan bevestigen en zit je met een kabel rond de shaft. Moeilijk om te kiezen nietwaar ?
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Us 2 aansluiten op elite 7 hdi Empty Re: Us 2 aansluiten op elite 7 hdi

Bericht van miltje di 15 okt - 19:59

Tja heel lastig. Het punt ia namelijk dat ik op het punt sta een nieuwe fronttroller aan te schaffen en nu bedenk dat het opzich ideaal zou zijn als er een sonar in zit. En als ik kijk naar de beelden van juan die hij maakt met de us2 ziet dat er goed uit. Maar geen downscan vindt ik zeker een min punt.

Weet u ongeveer de kosten van eeen losse tranducer? En heb je veel last van de losse kabel die langs de minn kota loopt? Idd lastige keuze en twijfel enorm wat te doen.


miltje

Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 28-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Us 2 aansluiten op elite 7 hdi Empty Re: Us 2 aansluiten op elite 7 hdi

Bericht van Danny Geysen di 15 okt - 20:41

Milan,

Je zou een fronttroller met US2 kunnen aanschaffen. Mocht dit later toch niet volledig bevallen, of als je persé de downscanmogelijkheden van de Elite 7 wil benutten, kan je nog altijd dan een losse transducer aankopen .
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Us 2 aansluiten op elite 7 hdi Empty Re: Us 2 aansluiten op elite 7 hdi

Bericht van miltje di 15 okt - 20:46

Misschien is dat idd wel verstandig allen zit ik dan met dubbele kosten. Maar in welk opzicht zou het beel dan slechter zijn? En wat is precies het verschil?

Bedankt voor het mee denken en uw antwoorden.

Ben benieuwd naar de verschillen en in welk opzicht het beeld slechter zou zijn.

Mvg milan bos

miltje

Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 28-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Us 2 aansluiten op elite 7 hdi Empty Re: Us 2 aansluiten op elite 7 hdi

Bericht van Danny Geysen wo 16 okt - 10:17

Milan,

Als je via Zoeken/Geavanceerd zoeken het trefwoord 'U2' ingeeft, zie je diverse links op dit forum naar commentaren over het gebruik en de resultaten met een U2.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Us 2 aansluiten op elite 7 hdi Empty Re: Us 2 aansluiten op elite 7 hdi

Bericht van Bootvisser wo 23 okt - 8:02

miltje schreef:Misschien is dat idd wel verstandig allen zit ik dan met dubbele kosten.
Waarom zit je met dubbele kosten? Je koopt wel een vrij prijzig apparaat waar je vervolgens voor een dure feature meebetaald (downscan) maar die dan weer niet gaat gebruiken omdat je perse gebruik wil maken van de US2 transducer. Sorry maar ik kan die hele redenering niet echt volgen???

Volgens mij zijn de kosten van een trolmotor met ingebouwde US2 transducer ook nog eens duurder dan een losse transducer. Maar behalve dat zat de Elite 7 transducer inbegrepen bij waar ik hem gekocht heb, dus geen extra kosten. Die kan je dan los op je trolmotor monteren. Ik denk dat dat gewoon de beste en enige oplossing is om de Elite 7 HDI optimaal te benutten. Anders zou ik een lager model zonder downscan kiezen.


Laatst aangepast door Bootvisser op wo 23 okt - 8:13; in totaal 1 keer bewerkt
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Us 2 aansluiten op elite 7 hdi Empty Re: Us 2 aansluiten op elite 7 hdi

Bericht van miltje wo 23 okt - 8:07

Je begrijpt het idd niet exht denk ik. Het is juist de vraag wat ik ga doen, een externe losse tranducer (met downscan) of een us2. Maar beiden ga ik niet doen omdat ik dan dubbele kosten heb. En dan dua beter voor een losse tranducer kan gaan... Snap je?

Ik zit in dubio wat te gaan doen. Het gaat mij niet om de kosten, maar wel als ik eerst us2 ga kopen en vervolgens een apparte omdat die niet blijkt te bevallen.... Dat probeer ik dus te voorkomen. Ik heb ook 2 hds toestellen en de tranducer achter Zal ook gebruikt blijven hoor dus downscan blijf ik wel gebruiken.

miltje

Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 28-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Us 2 aansluiten op elite 7 hdi Empty Re: Us 2 aansluiten op elite 7 hdi

Bericht van Bootvisser wo 23 okt - 20:57

Snap je hele redenering niet hoor. Waarom zou die losse transducer niet bevallen of niet goed zijn? Wat zou daar volgens jou dan mis mee kunnen zijn?
En zoals ik al eerder schreef, die hoef je niet los te kopen want die zit sowieso bij de prijs inbegrepen, tenminste daar waar ik hem kocht.
De losse transducer die bij de Elite 7 HDI hoort is speciaal voor dit toestel ontworpen dus die zal het dan sowieso beter doen dan een oudere US2 transducer, denk je niet?
En als je voor de US2 transducer gaat waarom dan een dure Elite 7 HDI kopen terwijl je hem dan maar voor de helft kunt gebruiken? Over onnodige kosten gesproken. Koop dan een ander toestel zou ik zeggen. Maar goed, ik kan niet in je beurs kijken maar vind het toch een heel rare gedachtegang allemaal.
Succes met je keuze in ieder geval.
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Us 2 aansluiten op elite 7 hdi Empty Re: Us 2 aansluiten op elite 7 hdi

Bericht van miltje do 24 okt - 2:11

Je begrijpt het niet.

Ik heb dat toestel al enige tijd. Netzoals mijn hds toestellen. De tranducer is gemonteerd op de achterkant van de boot, en wil die daar ook houden voor backtrollen en gewoon trollen. Ik wil een 2e tranducer er bij hebben, en wel voor het verticalen en diagonalen met de fronttroller. Daarvoor is downscan voor mij geen pre, maar als blijkt dat ook de gewone beelden van een us2 niet optimaal zijn ja dan gaat mijn voorkeur uit naar een losse tranducer. Alleen ik vond het wel mooi dat bij de us2 alles zit ingebouwd. Nu steekt de tranducer er gevoelig onderuit voor als je bodem raakt, zit je met een kabel die je moet wegwerken en als de fronttroller rond draait je om de kabel moet denken.

Maargoed dat is mijn hele vraag niet. Het gaat mij er puur om, of hij op een us2 werkt, dat antwoord is dus JA! En verder wilde ik graag weten of de us2 veel slechter beeld geeft dan losse tranducer. Meer niet.

miltje

Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 28-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Us 2 aansluiten op elite 7 hdi Empty Re: Us 2 aansluiten op elite 7 hdi

Bericht van Danny Geysen do 24 okt - 2:40

Milan,

Dat beeld van de U2 is best bruikbaar, zeker wel. Maar hij geeft niet het 'best mogelijke' beeld.
Veel succes, met je keuze.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Us 2 aansluiten op elite 7 hdi Empty Re: Us 2 aansluiten op elite 7 hdi

Bericht van miltje do 24 okt - 2:43

Danny bedankt voor je antwoord, ik ga een losse hdi tranducer bestellen en een powerdrive i pilot zonder us2

miltje

Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 28-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Us 2 aansluiten op elite 7 hdi Empty Re: Us 2 aansluiten op elite 7 hdi

Bericht van Danny Geysen do 24 okt - 3:19

Diezelfde HDI-transducer is ook bruikbaar op een HDS Touch toestel. Vandaar dat ik overweeg om onderaan mijn Powerdrive I-pilot ook deze transducer te bevestigen.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Us 2 aansluiten op elite 7 hdi Empty Re: Us 2 aansluiten op elite 7 hdi

Bericht van Bootvisser do 24 okt - 10:37

Miltje, ik kan het ook niet begrijpen als je die informatie in eerste instantie niet geeft. Wink 
Zoals je het nu beschrijft wordt het denk ik toch meer een kwestie van persoonlijke smaak.
Ga je voor de losse Elite transducer heb je optimale beelden en benut je je toestel ook maximaal maar je moet een losse transducerkabel wegwerken.
Ga je voor de US2 oplossing heb je geen losse kabel en is alles mooi weggewerkt maar zul je (waarschijnlijk) niet de beste beelden hebben en benut je je toestel ook niet maximaal.
Zoals ik zie heb je al een keuze gemaakt, de beste naar mijn mening. Veel plezier ermee!
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Us 2 aansluiten op elite 7 hdi Empty Re: Us 2 aansluiten op elite 7 hdi

Bericht van miltje do 24 okt - 12:05

Bootvisser,

Gelukkig heb ik het uiteindelijk toch goed uit kunnen leggen, en bedankt voor je mening. Ik denk dat dit idd ook de beste keuZe is. Helaas zit je dan wel met de afwerking maar ik Zal even creatief moeten zijn. Bedankt voor je reactie!!!!

miltje

Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 28-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Us 2 aansluiten op elite 7 hdi Empty Re: Us 2 aansluiten op elite 7 hdi

Bericht van hjkeizer do 24 okt - 17:22

Of..........................................................

To be announced next Wednesday (?)
Looks to be designed mainly for the Bass Boat crowd, but still interesting.
Yes, it seems to be Lowrances response to Humminbirds Image 360.


--Forward- and surround-scan imaging for your HDS Gen2 and HDS Gen2 Touch displays

--Quickly identify key fishing areas before your first cast

--Do-it-yourself, bow-mount installation for foot-control, cable-steer trolling motors

--Operating frequencies: SpotlightScan (455/800 kHz); DownScan Imaging® (455/800 kHz); and Broadband Sounder™ (83/200 kHz)


The Lowrance SpotlightScan Trolling Motor Transducer is required for adding Spotlightscan Sonar to your Lowrance HDS Gen2* and Gen2 Touch
fishfinder/chartplotter displays. This incredible sonar provides a new level of angler-controlled, forward- and surround-scanning views to provide picture-like images of key fishing areas. SpotlightScan Sonar clearly pinpoints structure and fish targets ahead and around your boat, similar to the way a scanning spotlight reveals objects in the dark. Consequently, you save valuable time on the water and maintain focus on the most productive fishing spots without disturbing these areas before you have a chance to fish them. The SpotLightScan Transducer also features DownScan Imaging and Broadband Sounder for the bet possible view beneath your boat.

NOTE: HDS Gen2 (non Touch) models require the SonarHub™ module for compatibility with the SpotlightScan tranducer.

Lowrance® SonarHub™ Module Only sold separately and can be found through item search for number 2061757

$499

bron

http://www.thehulltruth.com/marine-electronics-forum/545974-lowrance-spotlightscan-sonar.html

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Us 2 aansluiten op elite 7 hdi Empty Re: Us 2 aansluiten op elite 7 hdi

Bericht van Bootvisser di 29 okt - 12:22

@Miltje: ik zal binnenkort wat foto's maken van mijn montage. Heb de losse transducer ook op de fronttroller aangesloten.
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Us 2 aansluiten op elite 7 hdi Empty Re: Us 2 aansluiten op elite 7 hdi

Bericht van miltje wo 30 okt - 9:35

Daar zou je mij exht heel erg blij mee maken!!! Top dat je dat wilt doen!

miltje

Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 28-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Us 2 aansluiten op elite 7 hdi Empty Re: Us 2 aansluiten op elite 7 hdi

Bericht van Bootvisser za 2 nov - 4:57

Miltje,

Ondrerstaand wat foto`s over mijn montage van de Elite 7 HDI transducer op de fronttroller.

Us 2 aansluiten op elite 7 hdi IMAG0004_zpsd9d8b711

Beugeltje gemonteerd om kabel door te geleiden en zorgt er tevens voor dat de kabel zich nergens ongewenst tussen klemt bij het draaien.
Er boven is een stugge elastiek gemonteerd om de kabel enige slack/speling te geven mocht deze toch onverhoeds vast komen te zitten zodat deze niet over breekt.

Us 2 aansluiten op elite 7 hdi IMAG0005_zps31b8ec79

Us 2 aansluiten op elite 7 hdi IMAG0006_zps6cae2d4d

Us 2 aansluiten op elite 7 hdi IMAG0009_zps86370d46

De transducer zelf zit gemonteerd met een slangenklem en tevens nog een tierep om de kabel vast te zetten.
Us 2 aansluiten op elite 7 hdi IMAG0007_zps8d5d1e86

Us 2 aansluiten op elite 7 hdi IMAG0010_zps4716804c

Hopelijk kan je hier iets mee. Cool 
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Us 2 aansluiten op elite 7 hdi Empty Re: Us 2 aansluiten op elite 7 hdi

Bericht van miltje za 2 nov - 7:18

Echt heel erg bedankt voor de foto's! Die maken een hoop duidelijk. Heb je ook last van ruis? Aangezien de tranducer dicht op de propellor zit? Ik heb bij mijn minn kota powerdrive i pilot nu ook definitief een losse tranducer gekocht om het bet zoals u te gaan maken.  Nogmaals bedankt

miltje

Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 28-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Us 2 aansluiten op elite 7 hdi Empty Re: Us 2 aansluiten op elite 7 hdi

Bericht van Bootvisser za 2 nov - 10:54

Graag gedaan! Wink 
Wat die andere vraag betreft kan ik je nog geen antwoord op geven want heb de unit nog niet live op het water getest. Maar ik denk dat het kwa ruis wel zal meevallen aangezien er best veel mensen zijn die de transducer los op de fronttroller gemonteerd hebben.
Wanneer ik op het water ben zal ik wat screenshots maken en deze plaatsen. Zul je alleen wel nog even wat geduld moeten hebben.
Bootvisser
Bootvisser
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 26-01-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Us 2 aansluiten op elite 7 hdi Empty Re: Us 2 aansluiten op elite 7 hdi

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum