De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Globalmap 7200 C aansluiten op HDS 8 E

3 plaatsers

Ga naar beneden

Globalmap 7200 C aansluiten op HDS 8 E Empty Globalmap 7200 C aansluiten op HDS 8 E

Bericht van wvdiest za 23 maa - 2:57

Als ik het forum lees lijkt de wereld wel vol met vissers. Ik ga wel eens in een zeeaquarium kijken, eet graag vis en probeer op zee alle visstokken te ontwijken.
Maar.. er zijn ook zeilers die enthousiast zijn over Lowrance apparatuur.
Een jaar of 5 gebruik ik naar volle tevredenheid mijn Globalmap 7200 C waar bij met slechts 2 NauticPath kaartjes het gebied van noord Noorwegen tot zuid Spanje inclusief de Britse Eilanden gedekt is.
Helaas is NauticPath voor dit gebied uit de handel en ben ik aangewezen op Navionics kaartjes welke voor het zelfde gebied ongeveer tien keer zoveel kosten. Omdat mijn 7200 C niet geschikt is om de meerwaarde van de Navionics Gold of Platinum weer te geven, de AIS gegevens niet kan weergeven en niet geschikt is monitor voor een digitale radar, ben ik van plan deze vervangen voor een HDS 8 E.
De HDS 8 E komt dan op de plaats van de 7200 C in het kajuit schot te zitten.
Kan ik de 7200 op de HDS aansluiten om binnen boven de kaartentafel te gebruiken?
Welk type radar is het meest geschikt? (zeilers zijn niet blij met veel gewicht en windvang?).

Willem


Laatst aangepast door wvdiest op za 23 maa - 3:00; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : taal foutje)

wvdiest

Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 07-03-09
Woonplaats : Bussum

Terug naar boven Ga naar beneden

Globalmap 7200 C aansluiten op HDS 8 E Empty Re: Globalmap 7200 C aansluiten op HDS 8 E

Bericht van hjkeizer za 23 maa - 5:26

Wim,

Welke data moet er van de HDS naar de Globalmap?
Een Broadband radar is klein, licht, hoeft niet op te warmen (is direkt beschikbaar)

Je hebt een privebericht

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Globalmap 7200 C aansluiten op HDS 8 E Empty Re: Globalmap 7200 C aansluiten op HDS 8 E

Bericht van hjkeizer za 23 maa - 7:50

Wat is trouwens een HDS 8 E?

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Globalmap 7200 C aansluiten op HDS 8 E Empty Re: Globalmap 7200 C aansluiten op HDS 8 E

Bericht van marcel oomen za 23 maa - 8:02

zo klein is een broadbandradar niet , hendrik...
de rest klopt wel.

grts, marcel.

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

Globalmap 7200 C aansluiten op HDS 8 E Empty Re: Globalmap 7200 C aansluiten op HDS 8 E

Bericht van wvdiest za 23 maa - 22:48

hjkeizer schreef:Wat is trouwens een HDS 8 E?
Toestel met allen een plotter functie

wvdiest

Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 07-03-09
Woonplaats : Bussum

Terug naar boven Ga naar beneden

Globalmap 7200 C aansluiten op HDS 8 E Empty Re: Globalmap 7200 C aansluiten op HDS 8 E

Bericht van hjkeizer zo 24 maa - 1:12

Ok, een M dus.

Hou er rekening mee dat een 1e generatie hds, niet al te vlot is met AIS en Radar

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Globalmap 7200 C aansluiten op HDS 8 E Empty Re: Globalmap 7200 C aansluiten op HDS 8 E

Bericht van wvdiest zo 24 maa - 1:25

hjkeizer schreef:Ok, een M dus.

Hou er rekening mee dat een 1e generatie hds, niet al te vlot is met AIS en Radar
Ja een M dus die E is een vergissing.
Een HDS 8 M 2e gen zou sneller moeten zijn als de 1e gen.
Bovendien gaan zeilers niet zo hard dat de verwerkingssnelheid een grote rol speelt voor de nauwkeurigheid.

wvdiest

Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 07-03-09
Woonplaats : Bussum

Terug naar boven Ga naar beneden

Globalmap 7200 C aansluiten op HDS 8 E Empty Re: Globalmap 7200 C aansluiten op HDS 8 E

Bericht van hjkeizer zo 24 maa - 2:51

Ja een 2e generatie kan het goed aan.

Dan ben je dus voor ongeveer 2800 euro + een headingunit, (kompas of GPS met heading) voor als je ook radaroverlay wilt, klaar. Er vanuitgaande dat je al een AIS ontvanger/transponder en kaartjes hebt.

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Globalmap 7200 C aansluiten op HDS 8 E Empty Re: Globalmap 7200 C aansluiten op HDS 8 E

Bericht van wvdiest zo 24 maa - 3:14

[quote="hjkeizer"]Ja een 2e generatie kan het goed aan.

Dan ben je dus voor ongeveer 2800 euro + een headingunit, (kompas of GPS met heading) voor als je ook radaroverlay wilt, klaar. Er vanuitgaande dat je al een AIS ontvanger/transponder en kaartjes hebt.[/quote De ]HDS 8 M plotter heeft zelf een GPS en wordt samen met een 2kw Broadband radar aangeboden voor minder als 2000 €.
AIS signaal komt van mijn transponder. Navionics kaartjes blijven wel een uitgave vooral om ze elk jaar up te date. Met al die nieuwe windmolen parken in aanbouw vaar je voor dat je heet weet in een "gesloten gebied" en dat kan je zo maar een boete opleveren van 5000 €. Mad Mad

wvdiest

Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 07-03-09
Woonplaats : Bussum

Terug naar boven Ga naar beneden

Globalmap 7200 C aansluiten op HDS 8 E Empty Re: Globalmap 7200 C aansluiten op HDS 8 E

Bericht van hjkeizer zo 24 maa - 3:30

Boetes zijn me bekend en terecht. Het is daar levensgevaarlijk met al die ankerkabels als ze aan het plaatsen zijn..
Neem aan dat je je papieren- of digitale kaarten bijwerkt met de windmolenparken vanuit de BaZ of ontmoetingservaring..
Op de updatebare navionicskaarten staan ze niet meteen, kan wel maanden duren.

2Kw broadbandradar bestaat niet, dus dat zou ik ook maar eens navragen.

Met de ingebouwde GPS heb je geen headinginformatie op je radar.


hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Globalmap 7200 C aansluiten op HDS 8 E Empty Re: Globalmap 7200 C aansluiten op HDS 8 E

Bericht van wvdiest zo 24 maa - 3:58

hjkeizer schreef:Boetes zijn me bekend en terecht. Het is daar levensgevaarlijk met al die ankerkabels als ze aan het plaatsen zijn..
Neem aan dat je je papieren- of digitale kaarten bijwerkt met de windmolenparken vanuit de BaZ of ontmoetingservaring..
Op de updatebare navionicskaarten staan ze niet meteen, kan wel maanden duren.

2Kw broadbandradar bestaat niet, dus dat zou ik ook maar eens navragen.

Met de ingebouwde GPS heb je geen headinginformatie op je radar.

Een bij gewerkte kaart binnen maakt een verouderde kaart in de plotter buiten niet minder gevaarlijk uiteindelijk kijk je buiten in de kuip daar op. zijn
Gesloten gebieden zijn overigens altijd ver van te voren bekend en staan dus op de updates
De Broadband 3G Radar van Lowrance projecteert het radarbeeld over de kaart. Een externe gps is dus niet nodig.
76

wvdiest

Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 07-03-09
Woonplaats : Bussum

Terug naar boven Ga naar beneden

Globalmap 7200 C aansluiten op HDS 8 E Empty Re: Globalmap 7200 C aansluiten op HDS 8 E

Bericht van hjkeizer zo 24 maa - 4:20

Willem,

Fijn dat jou kaarten wel altijd tijdig zijn bijgewerkt, ik heb andere ervaringen en ook met windmolenparken.

Heb de aanbieding van Compas gezien met de Gen1 + en 2KW puls radar.

Koppel je je ervaringen nog even terug als je er een poosje mee gevaren hebt?

hjkeizer
Gold Member
Gold Member

Aantal berichten : 539
Registratiedatum : 31-01-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Globalmap 7200 C aansluiten op HDS 8 E Empty Re: Globalmap 7200 C aansluiten op HDS 8 E

Bericht van wvdiest zo 24 maa - 5:24

hjkeizer schreef:Willem,

Fijn dat jou kaarten wel altijd tijdig zijn bijgewerkt, ik heb andere ervaringen en ook met windmolenparken.

Heb de aanbieding van Compas gezien met de Gen1 + en 2KW puls radar.

Koppel je je ervaringen nog even terug als je er een poosje mee gevaren hebt?
Dank voor je reacties
Bij mij gaat het zeker niet altijd goed met de windmolenparken.
Soms kom je buiten het gebied waar je verwacht had te komen (veel wind of uit de verkeerde richting) en dan moet je soms een kaart gebruiken die (nog) niet is bij gewerkt.
Nu zijn windmolenparken wel altijd grote gebieden zodat meestal niet de vraag is of ze er liggen maar meer of je er net langs gaat of net niet...
Ik laat nog wel horen hoe het verder afloopt.
Het prijs(en kwaliteit) verschil is wel erg groot tussen navigeren met een app op je Ipad en met een echte plotter met resente navionics kaarten.




wvdiest

Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 07-03-09
Woonplaats : Bussum

Terug naar boven Ga naar beneden

Globalmap 7200 C aansluiten op HDS 8 E Empty Re: Globalmap 7200 C aansluiten op HDS 8 E

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum