De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

structure scan tip

2 plaatsers

Ga naar beneden

structure scan tip   Empty structure scan tip

Bericht van casper vr 10 aug - 7:38

tijdens het vissen op zee kwam ik in de situatie waarbij er erg veel aasvis en makreel onder de boot te vinden was op de structurescan
geweldig toch zou je zo zeggen hahahaha
een gek euvel ontstond blijkbaar is de downscan zo gevoelig dat in auto range de hds een beetje op hol slaat hij gaf steeds een diepte van 1.5 mtr aan en het was toch echt 18 mtr diep daar
eerst dacht ik geen goed kontakt maar de diepte meter bleef goed werken alleen de structure scan sloeg steeds weer op hol
voor de mensen die het meemaken zet hem dan even van auto range af en probleem is opgelost en ga niet net asl ik suf gelijk je verbindingen controleren net als ik de eerste keer grin
link naar de oplossing of uitleg http://www.doctorsonar.com/articles/Auto_Range.html

vriendelijke groet casper
casper
casper
Silver member
Silver member

Aantal berichten : 53
Registratiedatum : 28-06-11
Leeftijd : 62
Woonplaats : zoetermeer

http://www.rijschoolcasper.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

structure scan tip   Empty Re: structure scan tip

Bericht van Danny Geysen za 11 aug - 9:46

Inderdaad een goeie tip Casper.

Het gebeurt wel eens dat , door de 'brede' kijkhoek van de structurescan, de pulsen op het staartstuk van de motor (of iets anders, zoals bijvoorbeeld een andere transducer) weerkaatsen en daardoor een valse melding geven van de afstand. Het is dan net of de structurescan niet goed werkt.

De oplossing is inderdaad het toestel uit zijn automaat te halen en de range mnueel in te stellen.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum