De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

De medewerkers van Holland Nautic (Lowrance) en de prostaffers wensen jullie veel plezier op deze HelpDesk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

extra scherm op hds 5

+2
Danny Geysen
steve van campenhout
6 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

extra scherm op hds 5 - Pagina 3 Empty Re: extra scherm op hds 5

Bericht van steve van campenhout wo 27 jun - 2:57

dat vermoede ik inderdaad al . maar nu om even terug te komen op de hds ik krijg nog steeds men vaarlijn niet gewist ben er zeker van dat ik in het juiste menu zit . maar slaag er nog niet echt in .
groet steve


steve van campenhout
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 12-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

extra scherm op hds 5 - Pagina 3 Empty Re: extra scherm op hds 5

Bericht van Danny Geysen wo 27 jun - 19:44

Houd de de WPT-toets enkele seconden ingedrukt.
Er verchijnt een schermpje met WAIPOINTS, ROUTES, TRAILS
Kies dan het tabje 'TRAILS'

Als je bij 'VIEW' (of BEKIJK) het keuzerondje deselecteert (weghaalt) , zal het spoor niet meer getoond worden. Het blijft wel in het geheugen van het toestel, maar het wordt niet meer getoond.

Als je het effectief wilt verwijderen druk je MENU en dan krijg je de mogelijkheid om het spoor (of alle sporen) te wissen.

Succes,
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

extra scherm op hds 5 - Pagina 3 Empty Re: extra scherm op hds 5

Bericht van steve van campenhout za 30 jun - 21:59

beste
de trail verwijderen lukt echt niet maar ik kan hem wel al kwijtraken door dat view uit te schakellen . dat is ook al voldoende voor mij Smile. ik ben gistere voor de eerste maal gaan varen alles werkte . nu nog het zuiver beeld krijgen vooral op de sonar zit ik er tog nog ver naast want echt goed beel heb ik niet . alles staat goed ingesteld dat heb ik al opgezocht hier op het forum . waar kan ik het beste met spelen en welke instelling zijn eigenlijk zowat het beste ik vis op water met een max diepte van 20 m en vis het meest tussen de 5 en de 10 m diepte . vooral de ping speed stel ik me vragen over wat hier het ideale van is . de structure scan heb ik vroegtijdig moeten uitschakelen nadat mijn transducerstang was afgebroken Sad . die lss is echt te groot ) . de navionics ben ik zeer tevreden van de dieptelijnen zijn vrij correct en maken het vissen in de zone waar je wil vissen zoveel makkelijker ! alleen jammer dat ik er nog 1 moet bestellen voor men voorste plotter . maar zo weten we waar we voor werken .
met vriendelijke groet steve

steve van campenhout
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 12-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

extra scherm op hds 5 - Pagina 3 Empty Re: extra scherm op hds 5

Bericht van marcel oomen za 30 jun - 23:38

hey steve,

een tip.
als je ipv een nieuw kaartje nu eens het programma dr. depth koopt, dan kun je zelf een veel gedetaileerdere dieptelijnenkaart maken voor je tweede plotter Very Happy

succes, marcel.

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

extra scherm op hds 5 - Pagina 3 Empty Re: extra scherm op hds 5

Bericht van steve van campenhout zo 1 jul - 4:59

beste marcel .

ja bedankt voor de tip . maar ik zou niet weten hoe ik daar aan moet beginnen dan zou ik tog nog een paar jaartjes les moeten krijgen vrees ik Wink. men eerste doel is duidelijk beeld te krijgen op de sonar en de structure scan . dan wat waypionts maken en bevissen . maar een eigen kaart maken is volgens mij een enorm tijdsverdrijf en ik wil toch het meest van men tijd dat ik op het water zit vissen .

groet steve

steve van campenhout
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 12-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

extra scherm op hds 5 - Pagina 3 Empty Re: extra scherm op hds 5

Bericht van marcel oomen zo 1 jul - 5:33

ok,
komt nog wel,
grts, marcel.

marcel oomen
Qualified HelpDesk Member Gold
Qualified HelpDesk Member Gold

Aantal berichten : 306
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : stein

Terug naar boven Ga naar beneden

extra scherm op hds 5 - Pagina 3 Empty Re: extra scherm op hds 5

Bericht van steve van campenhout vr 20 jul - 3:24

beste
heb al veel aan het zoeken geweest voor duidelijk beeld te krijgen op de plotters zowel sonar en downscan maar slaag er tog niet in . ik denk dat ik te maken heb met storing...
wie kan mij hier bij helpen ? ik ga eerst al eens een apparte accu zoeken weet mij iemand te zeggen hou zwaar deze moet zijn voor 3 toestellen en de structurescan . zou tog zeker 2 dagen moeten mee gaan zonder op te laden . en nu de volgende vraag kan het kwaad dat de kabels van de sonar en ethrenet en de voedingen van de toestellen in 1 kabelgoot liggen ? gaan deze niet storen op elkaar want ik weet dat bij een geluidsinstalatie de kabels van de versterker naar je radio niet naast je voedingskabel mag leggen geld dit ook bij dietemeters? ik ga maandag naar vinkeveen voor 5 dagen hopelijk boek ik daar succes met de beelden het water is heel helder en diep maar tog ...weet iemand welke instelling ik het best aanhouw?
vriendelijke groet steve

steve van campenhout
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 12-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

extra scherm op hds 5 - Pagina 3 Empty Re: extra scherm op hds 5

Bericht van Danny Geysen vr 20 jul - 3:42

Steve,

1° Staan je toestellen in 'network sonar'? M.a.w. gebruik je 1 transducer voor alle toestellen ? of gebruikt elk toestel zijn eigen transducer? Zo ja, allebei op 200 kHz? Dan kan je ofwel 1 toestel omschakelen naar 83kHz of via 'network sonar' slechts 1 transducer gebruiken.

HDS-toestellen zijn 'heel gevoelige' toestellen, zij pikken alles op in het water. Dat geeft ook vaak aanleiding tot ruis. Je kunt de toestellen in 'auto-sensitviity' laten staan, maar wel manueel bijstellen tussen -1 en -10. De 'colorline' moet dan waarschijnijk ook wel iets hoger ingesteld worden.

Je kunt ook altijd zo veel mogelijk uitzetten (buitenboord, electromotor, overbodige toestellen) en zien of er dan een goed beeld is. Eén voor één de andere zaken terug aanschakelen en zien wanneer de ruis terug optreedt.

Misschen kan je enkele screenshots posten, waarop de instellingen ook te zien zijn. Dan kunnen we ons ook een beter beeld vormen van het eventuele probleem.
Danny Geysen
Danny Geysen
Lowrancedokter
Lowrancedokter

Aantal berichten : 1288
Registratiedatum : 01-12-08
Woonplaats : Wommelgem (B)

Terug naar boven Ga naar beneden

extra scherm op hds 5 - Pagina 3 Empty Re: extra scherm op hds 5

Bericht van steve van campenhout zo 22 jul - 3:38

beste danny. ik heb inderdaad alle toestellen op 1 transducer staan . en op 200kHz ik denk dat dit het beste is op water tot laat ons zeggen 10 m diep . ik vis heel vaak op 3 m diepte nu denk ik wel dat op 3 m diepte de toestellen niet echt goed werken . ik vraag me vooral af wat de ideale ping speed is ik vaar laat ons zeggen tussen de 3 en 5 kmph meestal . en de ruis onderdrukking staat ook aan .
als ik alles uit zet heb ik ook geen vaart en denk ik dat ik geen mooie beelden krijg dan krijg ik meer strepen in plaats van banaane tog ?
nu heb ik ook de lss 2 nu daar zuiver of duidelijk beeld op krijgen is helemaal een zware opdracht dit heb ik even opgegeven . eerst de sonar even onder de knie krijgen . nu om terug te komen op alles uitschakelen dit heb natuurlijk al eens gedaan maar gaf tog niet zovaal verschil . dus ik denk wel dat het aan de instelling ligt . ik zou graag wel eens een screenschot laten zien maar dat kan ik zo op 1 2 3 niet ben nogal onhandig met die soort zaken .
de beste oplossing lijkt mij eens goed les te krijgen over die toestellen. of eens mee gaan met iemand met kennis .
vriendelijke groet steve



steve van campenhout
Bronze member
Bronze member

Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 12-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

extra scherm op hds 5 - Pagina 3 Empty Re: extra scherm op hds 5

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum